متفرقه

با نمایشگاه گل وگیاه همدان بیشتر آشنا شوید

باوجوداینکه در سال جاری، ویروس کرونا به تاخت‌وتاز خود ادامه می‌دهد و سرزمین‌های انسانی را درمی‌نوردد اما انگار طبیعت زیبا و رنگارنگی که همیشه وجود داشته‌اند و چه‌بسا انسان‌ها، آن‌طور که بایدوشاید به آن‌ها توجه نیز نکرده‌اند، توجه ای به این‌ها نداشته و در فصل شکوفایی یا همان بهار، زیبایی‌های بی‌حدوحصر خود را به نمایش می‌گذارد. دراین‌بین نمی‌توان از طبیعت نام برد و از آن تعریف کرد اما انواع و اقسام گل‌های رنگارنگ و زیبایی را که در چهارگوشه و کنار ایران، رویش پیداکرده و پرورش می‌یابند را نادیده بگیریم.

برای معرفی این گل‌ها و گیاهان زیبا، بدون شک نیاز به بسترهای مناسبی داریم که بتوانیم مانند کشورهای خارجی، زیبایی‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیر کشور عزیزمان را به نمایش بگذاریم. نمایشگاه‌های کوچک و بزرگی که هرساله در برخی از شهرهای کشور برگزار می‌شود نیز در همین راستا بوده که می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

نمایشگاه گل و گیاه همدان نیز یکی از همین رویدادهای جذاب و جالب‌توجه است که در مهرماه سال ۱۳۹۸ با حضور ۱۱ نمایندگان و تولیدکنندگانی از ۱۱ استان کشور، برگزار شد. درواقع بنا بر گفته‌های مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان، هدف از برگزاری این رویداد، نمایش گل و گیاه، گیاهان دارویی و ماهی‌های زینتی است.

در این رویداد،۱۳۰ نماینده مختلف از استان‌هایی همچون همدان، آذربایجان شرقی، سمنان، تهران، البرز، قم، اصفهان، خراسان رضوی، قزوین و مرکزی حضور داشتند که درزمینه هایی همچون گل و گیاه آپارتمانی، انواع کاکتوس، بنفشه آفریقایی، خاک، کود، گیاهان دارویی، معماری سبز، تجهیزات گلخانه و موارد دیگر، به فعالیت پرداختند.

نکته جالب اینجاست که این نمایشگاه با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد دوست دار محیط‌زیست برپاشده و از این نظر متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *