برندها, نقد و بررسی

بررسی ادکلن درایاد (Dryad) از برند پاپیلون (Papillon)

درایاد (Dryad) عطری است از عطرساز معروف انگلیسی پاپیلون (Papillon)، که در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد، که از همان بدو ورود توسط منتقد مشهور لوکا تورین (Luca Turin) به لیست جدید ده عطر مهم سال راه یافت. از آنجا که وی تاکنون در مورد بهترین عطرها تا سال ۲۰۰۸ کتابی نوشته است و در این کتاب که او ده سال گذشته صنعت عطر را مرور کرده است، می توانم تا حدی از رتبه بالای عطرهای درایاد (Dryad) در این کتاب یاد کنم. این عطر کاملاً پیشرو، پیچیده، فکر شده و از نظر سبک کاملاً عالی است. با این حال تمامی عطرهای برند پاپیلون (Papillon) بیش از حد مشابه هستند و هیچ نکته منفی به عنوان یک عطر کلاسیک ندارند.

این عطر همانطور که از نام آن پیداست، درایاد (Dryad) دارای یک فضا سازی جنگلی و شبیه به زن های زیبای یونان باستان است که در جنگل های باستانی پابرهنه می دویدند  و با شور و شوق به افتخار دیونیسوس، خدای شراب و لذت به وجد می آمدند. جذابیت این عطر را فقط بزرگسالان می توانند درک کنند زیرا تلخی ذاتی که در آن وجود دارد درایاد (Dryad) را به یک رایحه اکتسابی بدل کرده است، شبیه به خاویار و پنیر آبی، که توانایی دست یابی به آن آنچنان راحت نیست. من واقعا مطمئن نیستم که در مورد این تلخی چه چیزی جذاب است. به شکلی که شیرینی ما را به طرز کودکانه و غریزی جذب می کند، جذب او نمی شویم. رایحه شیرین از کیفیت آرامش بخش و ترسناکی برخوردار است. حدس می زنم با گذشت زمان، ما می خواهیم حقیقت واقعی را در مورد جهان احساس کنیم، نمی خواهیم دروغ بیشتری بشنویم، بلکه مستقیم از منبع باید حقیقت را بنوشیم و حقیقت غالباً تلخ است.

به گفته لیز مورس (Liz Moores)، ترکیب عطر درایاد (Dryad) یک رایحه سبز شرقی است. این دقیقاً همان چیزی است که من آن را تجربه کردم، به عنوان ترکیبی از بلوط، مرکبات ، گل لادن و رایحه های تلخ از یک طرف و از طرف دیگرنت های گرم، شیرین شرقی که با یک هویت دودی خفیف و چوبی متحد می شوند. زمانی که آغوشش را باز می کند، یک دوز سنگین از رنگ سبز، صمغ زرد تلخ و پرتقال تلخ وجود دارد که به عنوان مقدمه ای از این عطر استفاده می شود، به نظر بعضی از منتقدین این رایحه یک کپی است، یک کپی فوق العاده از عطر (Vol de Nuit) است جایی که شاهکار گورلین (Guerlain) با ترکیب فوق العاده نت های شرقی نسبت به آفرینش پاپیلون (Papillon) برتری دارد، بنابراین آنها یک ترانه دوصدایی زیبا می خوانند. در آن ترانه، گاهی اوقات یک صدا به گوش می رسد و گاهی دیگری تمام قدرت شخصی خود را به رخ می کشد. گاهی اوقات تاثیر رایحه بسیار گرم است، گاهی روشنفکر و متفاوت اما همیشه اغوا کننده و دلربا است، و اینجاست که درایاد (Dryad) از کار می افتد. هیچ آهنگ دوصدایی در آن وجود ندارد، اما همه چیز یادآور یک کنسرت از آواز رایحه مرکبات است، در حالی که بهترین آوازهای شرقی در پس زمینه پخش می شود و نیمی از کلمات آهنگ را مثل یک طرفدار از ردیف جلو در بدترین حالت فریاد می زند. اما با این همه درایاد (Dryad) ارزش امتحان کردن را دارد و عاشقان عطر و ادکلن مانند پالوما پیکاسو(Paloma Picasso) می توانند عشق جدید خود را در آن بیابند و یک عطر خاص را تهیه کنند، همانطور که قبلاً آنها را تولید می کردند.

نت های عطر

نت های برتر: ترنج، صمغ زرد، پرتغال تلخ، مریم گلی، آویشن ،ترخون

نت های میانی: نرگس، بهارنارنج، اسطوخودوس، ریشه زنبق، زردآلو

نت های پایه: بلوط، وتیور، بنزوئین  رزین پرو ، استیراکس.

فرموله شده توسط لیز مورس (Liz Moores)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *