برندها

بررسی ادکلن پویزن (Poison) از برند دیور(Dior)

پویزن (Poison) یک عطر افسانه ای کلاسیک از خانه مد فرانسوی دیور (Dior) است که در سال ۱۹۸۵ معرفی شد و تا به امروز یکی از تاثیرگذارترین عطرهای عصاره گل های شیرین تا به امروز است و الهام بخش ایجاد صدها رایحه و ادکلن دیگر بوده است. تولید پویزن (Poison) نقطه عطفی برای دیور (Dior) محسوب می شد، زیرا که با این کار، آنها شروع به فتح بازار ایالات متحده آمریکا کردند و از طرف دیگر رقیب مناسبی را برای اوپیوم (Opium) عطر معروف و شناخته شده برند ایو سن لوران (Yves Saint Laurent) را ارائه کردند. با این وجود، پویزن (Poison) موفقیت های تجاری بسیاری را تجربه کرد.

همه چیز درباره پویزن (Poison) مسحور کننده و اعتیاد آور است. از ابتدا همان رایحه ای که از بین ۸۰۰ رایحه دیگر انتخاب شد و از طریق یک شیشه عطر که نشان می داد که این عطر برای ایزابل آجانی(Isabelle Adjani)  بازیگر فرانسوی با زیبایی باور نکردنی میوه ممنوعه ای است که باعث شد به عنوان چهره مطرح کل کار زار انتخاب شود. تا به امروز پویزن (Poison) یکی از خوش بوترین رایحه های رز است که تاکنون در دنیای عطرها معرفی شده است و همانطور که در مورد همه عصاره های رز رایج است، بی تفاوتی در برابرآن غیرممکن است یا آن را دوست دارید یا از آن متنفر هستید.

برای فهم و درک عظمت پویزن (Poison) باید به زمان سرچشمه تولد آن را رجوع کنیم. دهه ۸۰ میلادی برای عطرها زمان بسیار مهم و به اصطلاح به دوره قوه محرکه عطر ها معروف بود. از این گذشته، نماد آن دهه اوپیوم(Opium) بود، عطری که حتی اگر یک هواپیمای جنگی هم داشته باشید نمی توانید از اغوا کنندگی آن فرار کنید. به موازات رواج عطرها، ایده زن های موفق و قوی درزمینه اقتصاد در همه ابعاد جامعه حتی در هالیوود به وجود آمده. سیگورنی ویور(Sigourney Weaver) شگفت انگیز و دایان کیتون(Diane Keaton) افسانه ای، نمونه های شناخته شده ای هستند. چه عطرهایی برای چنین زنان شجاع، جسور، دلیر و نترسی مناسب است؟ عطر مورد استفاده شان باید مثل پوشش، مدل مو و جواهرات شان بی نظیر و خاص باشد.

ترکیب عطر پویزن(Poison) ترکیبی از رایحه های گل (floral oriental) است که عاشقان عطر آن را فلورینتیال (Floriental) می نامند. همانند بسیاری از عطرهای مدرن مانند ترزور از برند لانکوم (Lancome Tresor) رایحه نت معطر فوقانی به دلایل عملی حذف شده است که این امر موجب شده است تا برخلاف ساختار هرمی سنتی عطر که نیاز دارد تا مدتی روی پوست استراحت کرده تا روی واقعی خود رانشان دهد، شخصیت عطر را می توان بلافاصله پس از استفاده حس کرد. اما هنگامی که دیور (Dior) سعی کرد تا بازار های پر تب وتاب و کم تحمل زنان ایالات متحده آمریکلا را در نوردد، این موضوع اصلا با اهداف دیور (Dior) هماهنگ نبود؛ پس نتهای برتر با مخلوط کمی از روغن معطر سرو و گل رز جایگزین شد، در حالی که طراوت اصلی عطر توسط مخلوط بسیار محبوب شمعدانی و ماندارین به ارمغان می آمد.در بسیاری از عطرهای مطرح دیگر تنها رایحه غالب عصاره رز وجود داشت، مانند جورجیو بورلی هیلز (Giorgio Beverly Hills).

هسته اصلی پویزن (Poison) عصاره گل رز با ترکیبی از میخک صد پر و بهار نارنج است که با نت های میوه ای بسیار خوشمزه آلو و رزین معطر غنی شده است که ترکیب یک عطر با تون شرقی و مستحکم را میسازد. هر یک از این مواد به خودی خود بسیار سنگین است اما با هم و در یک بطری کوچک به شکل سیب که بر اساس اساطیر یونان، سیب اختلاف و ناسازگاری می تواندترکیبی ایجاد کند که هم میتواند موجب گول زدن،اتحاد و حتی جدایی یک ملت شود. همانطور که از نام مشخص است این یک سم است ، پویزن (Poison) یک سم است که می تواند در دوز کم حتی شفا بخش باشد.

دفعه بعد که از پویزن (Poison) استفاده می کنید، حتما این نکات را به خاطر داشته باشید.

نت های عطر

نت های برتر: گشنیز، آلو، میوه های جنگلی، عصاره رز، انیسون، فلفل.

نت های میانی: اوپوپوناکس، یاس، نرولی، غنچه رز، خشخاش، دارچین، گل رز، عسل، میخک.

نت های پایه: هلیوتروپ، وتیور، مشک، چوب صندل، کهربا، وانیل، سدر، چوب سرو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *