متفرقه

تصاویر و پوسترهای تاریخی از «روز پدر»و ارتباط آن با رایحه‌ها

رسم زیبای روز پدر که ما در کشورمان ایران نیز داریم، برای اولین بار در سال ۱۹۱۰ میلادی، در کشور ایالات‌متحده شکل گرفت. باگذشت زمان، این ایده برای نام‌گذاری روزی مختص پدران به صدها کشور دیگر نیز راه پیدا کرد؛ اما برای روز پدر در تقویم جهانی، هیچ روز خاصی مشخص نشده است و تقویم داخلی خود کشورها، این روز را بر اساس یک مناسبت خاص، تعیین کرده‌اند.

روز پدر در کشور آمریکا، سومین یکشنبه (روز آخر هفته) از ماه ژوئن بوده که اکنون نیز در میانه ‌سال ۲۰۲۰، وارد این دوره شده‌ایم. دوره‌ای که برای شما عزیزان، از منابع سایت‌های انگلیسی‌زبان، پوسترهای جذابی را جمع‌آوری کرده‌ایم که مختص همین روز و در طی سال‌ها و دهه‌های گذشته، طراحی‌شده‌اند. روزی که باگذشت زمان، از اهمیت بالاتری برخوردار شد و فرزندان و همسران برای روز پدر، هدایایی همچون لباس، اکسسوری و حتی عطر و ادکلن را خریداری می‌کنند.

البته هستند برخی از کشورهایی که چنین روزی را در تقویم رسمی خود ندارند. امسال نیز در کشورمان، هفتم اسفندماه سال ۹۹ روز پدر یا همان روز مرد است. درهرحال فرقی هم نمی‌کند که روز پدر باشد یا خیر، زیرا با یک رایحه خوشبو و یا یک هدیه خاطره‌انگیز در هرزمانی، می‌توان روزی ساخت به نام روز پدر.

این تصاویر نیز مربوط به سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۵۰ هستند که در آن سال‌ها، چنین پوسترهایی برای روز پدر در کشور آمریکا طراحی‌شده بودند. رایحه اُلد اسپایس (Old Spice) نیز برند و عطری بوده است که در طول این سال‌ها، در این کشور، همراه روز پدر بوده است و به‌نوعی، توانست به نمادی برای این روز خاطره‌انگیز تبدیل شود. رایحه‌ای با بطری ساده و طعم و مزه‌ای فراموش‌نشدنی از ادویه‌های خوشبو.

در کشور فرانسه نیز روز پدر بعد از آمریکا (بیشتر هم با اهداف تبلیغاتی) شکل گرفت. درواقع در سال ۱۹۵۲، برای اولین بار به‌صورت رسمی چنین روزی در این کشور اروپایی، شکل گرفت. روز پدر برای فرانسوی‌ها نیز رایحه کارون پور هوم (Caron Pour Un Homme) بوده است. برای این روز، هنرمندان و نقاشان نیز سعی می‌کرده‌اند که فضای ایده آل یک خانواده را در کنار پدر، با یک رایحه خاص، به نمایش بگذارند. در قسمت زیر می‌توانید پوسترهای طراحی‌شده برای این روز را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *