اخبار

ضرر ۲۵۷ میلیون دلاری برند «امریکن ایگل» به واسطه قرنطینه کرونایی

درست مانند بسیاری از برندهای پوشاک و مُد که در جریان قرنطینه سراسری این چندماهه در کشورهای دنیا، مجبور به توقف تولیدات و یا موکول کردن معرفی محصولاتشان به زمان دیگری شده‌اند، برند امریکن ایگل (American Eagle به معنای عقاب آمریکایی) نیز از این قاعده جدا نبوده و به‌تازگی اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۰، با ضرر ۲۵۷ میلیون دلاری، مواجه شده است.

همچنین بر اساس گفته‌های ای برند آمریکایی فعال درزمینهٔ مُد و پوشاک، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا دوم ماه می سال جاری، درآمد این شرکت ۵۵۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به درآمد ۸۸۶ میلیون دلاری این شرکت در مدت مشابه سال قبل، افت بسیار محسوسی را نشان می‌دهد. برند امرکین ایگل، مالک دو برند امریکن ایگل و برند آیری (Aerie) است.

همچنین نقطه مثبتی که برای این برند در سال جاری ایجادشده است، میزان فروش برند آیری است؛ اما میزان ضرر کلی ۲۵۷ میلیون دلاری آن‌قدر زیاد است که این میزان افزایش فروش دربرند زیرمجموعه نیز نتواند به‌عنوان یک مرهم قدرتمند عمل کند. این‌ها در حالی هستند که این برند بزرگ آمریکایی، در مدت مشابه سال گذشته، ۴۰ میلیون دلار سودآوری داشته است. اکثر این ضررها نیز به‌واسطه این بوده است که از شروع بحران ویروس کرونا و قرنطینه، تمامی فروشگاه‌های امریکن ایگل در آمریکای شمالی بسته شدند و این شرکت تاکنون با درآمدهای ذخیره‌شده خود از سال‌های گذشته، به جلو حرکت می‌کند.

اما درست مانند همه‌ی صنایع دیگر و شرکت‌هایی که تاکنون شاید توجه کمتری به دنیای آنلاین و فروشگاه‌های مجازی خود داشته‌اند، امریکن ایگل نیز مشغول قدرتمندتر کردن فروشگاه‌های آنلاین خود بوده و می‌خواهد تا از طریق نمایش‌های مجازی و به کمک اینترنت، بتواند پس‌ازاین بحران، آسیب‌پذیری مدل کسب‌وکار خود را در چنین زمان‌هایی، کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *