نقد و بررسی

عطرها و ادکلن‌هایی که برای پوست کودکان حساسیت ایجاد نمی‌کنند

مطمئن هستیم از فایده‌های بی‌شمار عطرها و ادکلن‌ها باخبر هستید، اما به این نکته نیز باید اعتراف کرد که بیشتر عطرها و ادکلن‌های موجود در بازار داری الکل هستند و همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید، الکل دشمن شماره یک پوست به حساب می‌آید و در کنار خشکی پوست، آسیب‌های دیگری نیز به دنبال دارد. این وضعیت پدران و مادران خوش‌سلیقه‌ای که اهمیت زیادی به فرزندان‌شان می‌دهند را بر سر دو راهی قرار داده و والدین زیادی را سراغ داریم که به دلیل ضررهایی که عطر و ادکلن برای سلامتی پوست فرزند دلبندشان به دنبال دارد، دور عطر و ادکلن را خط کشیده‌اند. اما این سکه روی دیگری نیز دارد و عطرها و ادکلن‌هایی را سراغ داریم که در ترکیبات آنها خبری از الکل نیست و با خیال راحت می‌توانید با این محصولات رایحه‌ای دلنشین برای فرزند خود ایجاد کنید. به همین دلیل در ادامه عطرها و ادکلن‌هایی را معرفی می‌کنیم که برای پوست کودکان حساسیت ایجاد نمی‌کنند.

ادو سِنتور بوُن‌ پوینت (Bonpoint Eau de Senteur)

اگر به دنیای عطرسازی علاقه داشته باشید به احتمال زیاد برند خوشنام «بون‌پوینت» را می‌شناسید و با عطر «بون پوینت کلاسیک» آشنا هستید، این عطر رایحه‌ای ملایم دارد و برای بچه‌ها گزینه مناسبی به نظر می‌رسد، به همین دلیل از آنجایی که «بون پوینت» اهمیت خاصی به سلامت کودکان می‌دهد، نسخه‌ای بدون الکل از این عطر را با نام «ادو سنتور بون پوینت» روانه بازار کرده است. از این عطر رایحه خوش بهارنارنج و شکوفه‌های بهاری پرتقال به مشام می‌رسد و به جای الکل،‌ از حلال آب در ساخت ترکیبات آن استفاده شده.

تار اِت چاکلِیت ا دو سنتور (Tartine et Chocolat Eau de Senteur)

در این عطر شاهد حضور رایحه‌های ملایم و آرامش‌بخشی مانند نعنا و گل خوشبوی پیج امین‌الدوله هستیم. این عطر ترکیبات بسیار ملایم دارد و حتی یک قطره الکل هم در ساخت آن به خدمت گرفته نشده است. در نتیجه عطر «تار ات چاکلیت ا دو سنتور» به اندازه‌ای ملایم است که با خیال راحت این عطر را برای نوزاد تازه به دنیا آمده نیز می‌توانید استفاده کنید.

ادو تویلت پِتیت گرلن (Petit Guerlain Eau de Toilette)

برند معتبر گرلن ید طولایی در ساخت عطر و ادکلن دارد و تاریخ عرضه اولین عطر از جانب این برند به سال ۱۸۵۳ باز می‌گردد، در نتیجه با خیال راحت می‌توانید روی حرف این برند برای بی ضرر بودن «ادو تویلت پتیت گرلن» حساب باز کنید. از این محصول بوی خوش شکوفه پرتقال، گل میموزا و ترکیبی از رایحه‌های دل‌انگیز پسته و اقاقیا به مشام می‌رسد. در کنار این موارد، گرلن برای ساخت این ادو تولیت بچه‌گانه، خوش‌سلیقگی به خرج داده و شیشه این عطر را به گونه‌ای ظریف و کودکانه طراحی کرده است.

ادو تویلت بِیبی تاچ بربری (Burberry Baby Touch Eau de Toilette)

این ادو تویلت نه تنها رایحه‌ای دل‌انگیز برای کودکان دارد، بلکه رایحه آن به اندازه‌ای خوشایند است که دل مادران را هم می‌برد و برای خوش‌رایحه‌ شدن مادر و فرزند مناسب است. از طرف دیگر برند معتبر «بربری» پشت این عطر ایستاده و با خیال راحت می‌توانید برای کودک دلبند خود از آن استفاده کنید. از ادو تویلت بیبی تاچ بربری، بوی خوش شکوفه‌های بهاری در کنار رایحه ریواس، پوست پرتقال، موگه و وانیل به مشام می‌رسد و با توجه به این رایحه‌ها می‌توان گفت که با عطری تمام‌عیار و درجه یک طرف هستیم.

او فریچی اینفَنت پور کرید (Creed Pour Enfants Eau Fraiche)

این عطر بوی خوش کودکی می‌دهد و برند «کرید» برای رسیدن به چنین رایحه دل‌انگیزی از عطر سیب، آلو و گریپ‌فروت کمک گرفته تا رایحه این عطر حس و حال شادمانی کودکان در دشت و دمن را در ذهن تداعی کند.

ا دو سوین ماستِلا ماستی (Mustela Musti Eau de Soin)

در این قسمت به عطری رسیدیم که استفاده از آن هیچ حساسیتی برای کودکان به دنبال ندارد و رایحه‌های بسیار ملایمی مانند گل‌ گندم، عصاره لیمو، یاس، بابونه و عسل از آن به مشام می‌رسد.

آب معطر مینوس فِرِش (Minois Fresh Scented Water)

این عطر نه تنها بوی بسیار خوشایندی برای کودکان دارد، بلکه از خاصیت آرامش‌بخش و التیام‌دهنده نیز بهره می‌برد و همان‌گونه که از نام آن پیدا است، در‌واقع نوعی آب معطر و خوشبو است. در ساخت این محصول خوشبو در کنار رایحه‌های معطر و دل‌انگیز، از مواد معدنی سودمندی بهره گرفته شده و رایحه گل‌های تازه چیده شده از آن به مشام می‌رسد. «آب معطر مینوس فِرِش» به اندازه‌ای ملایم است که این محصول را با خیال راحت در کنار پوست کودکان، روی موها نیز می‌توانید اسپری کنید.

همان‌گونه که وعده داده بودیم عطرها و ادکلن‌های خوشبویی را با شما درمیان گذاشتیم که رایحه آنها هیچ ضرری برای پوست کودکان ندارد، در پایان پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم از آن دسته والدین سخت‌گیر و حساسی هستید که هر عطری را به فرزند دلبندتان نمی‌زنید، در پایان برای ما از تجربه‌های سومند خود در انتخاب عطر و ادکلن مخصوص کودکان بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *