اخبار

عطر عود اسمانتوس با رایحه‌ای فراموش نشدنی

عود، رایحه‌‌ای آشنا در میان مردمان مشرق زمین است، اما این رایحه مدت زیادی نیست که راهی غرب شده و کشورهای غربی را مجذوب خود کرده است. در این زمینه می‌توان به عطر نام آشنای «عود لِس نومبرِس دی‌اور» (Oud Les Nombres d’Or)، اشاره کرد. این عطر توسط «مونا دی‌ اُریو» (Mona di Orio)، عطرساز فقید فرانسوی روانه بازار شد و نظر هواداران رایحه عود را به خود جلب کرد.

اگر به دنیای عطرسازی علاقه داشته باشید حتماً در جریان هستید که «مونا دی اُریو»، وسواس به‌خصوصی در ساخت عطر داشت. برای اثبات وسواس این عطرساز سرشناس کافی است به ترکیبات عطر «لس نومبرس دی‌اور» نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید که در ساخت این عطر از اسانس اصلی عود که از لائوس استخراج می‌شود، بهره گرفته شده است. در نتیجه این عطر به یکی از گران‌ترین‌عطرها در خانواده «لس نومبرس دی‌اور» تبدیل شد.

روزگار با «مونا دی‌ اُریو» یار نبود و این عطار ترازاول در ۴۲ سالگی دار فانی را وداع گفت، اما بوی خوش عطر «عود لس نومبرس دی‌اور» در قالب عطر جدیدی به نام «عود اسمانتوس» (Oud Osmanthus ) روانه بازار شده است. به لحاظ فرمول و ترکیبات در این عطر دقیقاً شاهد حضور فرمول کلاسیک و آشنای عطر «عود لس نومبرس دی‌اور» هستیم. به همین دلیل عطر «عود اسمانتوس» به عطری تبدیل شده که نه تنها یاد و خاطره رایحه کلاسیک و قدیمی «عود لس نومبرس دی‌اور» را زنده می‌کند، بلکه از عطری صحبت می‌کنیم که بوی خوش آن هنوز هم طرفداران زیادی دارد.

ویژگی‌های برجسته عطر عود اسمانتوس

انصافاً باید به حُسن انتخاب عطار این عطر برای انتخاب رایحه‌های عود و اُسمانتوس در کنار هم تبریک گفت. «اسمانتوس» نام گیاهی بسیار معطر است که بوی خوش آن مکمل مناسبی برای تکمیل رایحه عود به نظر می‌رسد. در کنار این رایحه‌ها از عطر عود اسمانتوس رایحه‌ای چرمی به مشام می‌رسد و لایه‌ای رایحه خوش عسل و میوه‌ها را در نت آغازین این عطر شاهد هستیم. حضور چنین رایحه‌هایی در کنار هم باعث شده تا این عطر بویی طبیعی و خاکی داشته باشید و رایحه دل‌انگیز حضور در طبیعت وحشی را در ذهن تداعی کند.

این عطر رایحه‌ای مردانه و چرمی دارد که بوی آن شباهت‌هایی با عطر معروف «میتسوکو گرلن» (Mitsouko Guerlain)، در ذهن تدای می‌کند. در کنار رایحه‌هایی که به آنها اشاره کردیم، از «عود اسمانتوس» رایحه میوه‌جات و مرکبات، کندر، فلفل، کافور و لامی به مشام می‌رسد. اما به رغم حضور این رایحه‌ها، باز هم بوی خوش «عود اسمانتوس» به شیرینی رایحه «میتسوکو گرلن» نیست و «عود اسمانتوس» رایحه‌ای گرم‌تر نسبت به «میتسوکو گرلن» دارد.

در مجموع می‌توان گفت «عود اسمانتوس» دقیقاً همان عطری است که طرفداران عطرهای کلاسیک به دنبال آن می‌گردند و رایحه این عطر از خاطره‌های خوش گذشته حکایت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *