متفرقه

نمایشگاه گل و گیاه تهران؛بستری برای معرفی چهارفصل بودن منحصربه فرد ایران

کشور عزیزمان ایران به‌واسطه چهارفصل بودنش، زیبایی‌های طبیعی را در یک‌زمان، درون خود می‌بیند که نمونه آن‌ها اگر در دنیا بی‌نظیر نباشد حداقل می‌توان گفت که کم‌نظیر است. وجود آب‌وهوای مختلف در یک‌زمان مشخص در نقاط مختلف کشور، از زیبایی‌های منحصربه‌فرد ایران است. حال نمی‌توان از طبیعت و زیبایی‌های آن گفت ولی به گل‌های رنگارنگ و گیاهان سبز که در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند، توجه ای نکرد. همین توجه می‌تواند منجر به برگزاری نمایشگاه‌هایی در شهرهای مختلف ایران شود که می‌توانند زیبایی‌های طبیعت بکر ایران را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارند.

در همین راستا، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران که از تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ شروع به کارکرد و تا سیزدهم اردیبهشت نیز ادامه داشت را می‌توان برای شما عزیزان نام برد. نمایشگاهی که امسال یعنی در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و درست مانند بسیاری از رویدادهای دیگر داخلی و خارجی، برگزار نشده است.

نمایشگاه گل و گیاه تهران که در محل دائمی نمایشگاه‌های گل و گیاه شهرداری تهران یعنی بوستان گفت‌وگو قرار دارد، برگزار شد، پتانسیل بالایی در به نمایش گذاشتن استعدادهای طبیعی کشور دارد. مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران نیز در رابطه با این رویداد جذاب گفته است: «حجم صادرات گل و گیاه به‌صورت سالانه، چیزی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار درآمد نصیب کشور می‌کند که باید در کنار آن، روی صنعت بسته‌بندی نیز کار شود تا به درآمدهای مطلوب‌تری برسیم.»

هفدهمین دوره از نمایشگاه‌های گل و گیاه تهران، با حضور ۲۹۰ شرکت‌کننده داخلی و ۱۷ شرکت تولیدکننده خارجی از کشورهایی نظیر آلمان، هلند، ترکیه، سوئیس و … برگزار شد که پذیرای علاقه‌مندان به این حوزه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *