نقد و بررسی

نگاه نزدیک تر به رایحه جذاب و متفاوت «باس سولو»

رایحه باس سولو (Bass Solo)، برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان چهارمین و البته آخرین عطر از طرف برند موسوم به واگابوند پرینس (Vagabond Prince)، رونمایی شد. شاید بتوان گفت در بین رایحه‌های معرفی و عرضه‌شده توسط این برند، اینچانتد فورست (Enchanted Forest) سال ۲۰۱۲، یک از محبوب‌ترین و مشهورترین رایحه‌های این برند باشد.

در ابتدا نگاهی به نت‌های اصلی رایحه باس سولو بیندازیم تا بعد به سراغ معرفی کوتاهی از آن برویم:

رایحه باس سولو

طراح: برتراند دوچافر (Bertrand Duchaufour)

نت‌های کلیدی رایحه: زعفران، زنجبیل، لیموترش، هِل، استوقدوس، چوب سدر مراکشی، چوب سدر ویرجینیایی، شیره انجیر، چوب صندل، چوب عنبر، چوب دریفت، مُشک، پاچولی (نعناع هندی)

در نت‌های اصلی این رایحه، می‌توانیم شاهد حضور پررنگ آکوردهای چوبی باشیم. در کنار این آکوردها، دیگر نت‌های نیز می‌توانند حس عجیب، ادویه‌ای، معطر و البته جالب‌توجه ای را به وجود بیاورد که انسان را در یک مسیر متفاوت از جستجویی آشنا قرار می‌دهد. اگرچه بوی چوبی رایحه می‌تواند شدید باشد اما نه آن‌قدر که اذیت کننده به نظر برسد؛ زیرا آکوردی همچون شیره انجیر می‌تواند با این نت‌های چوبی ترکیب‌شده و طعمی متعادل را به وجود بیاورد.

همچنین تعدادی از نت‌های ادویه‌ای نیز درون ترکیب اصلی رایحه قرار دارند. استوقدوس می‌تواند حس تازگی، زنجبیل نیز احساسی از انواع و اقسام صداهای ذهنی درون لحظاتی خاص و هِل نیز گرمایی لذت‌بخش را به روح و جسم انسان، هدیه می‌دهند. درواقع می‌توان گفت که می‌توان درون این هارمونی از نت‌های چوبی و ادویه‌ای، به همان حس متفاوت و آرامش‌بخش، رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *