اخبار

همکاری خرده فروشان بریتانیایی برای مبارزه با انتشار کربن

بیست خرده فروش از جمله مارک و اسپنسر (Marks and Spencer)، آمازون (Amazon)، میسگایدد (Missguided) و نکست (Next) توافق نامه خرده فروشی بریتانیا را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی امضا کردند.

در حالی که بسیاری نگران بحران کنونی ویروس کرونا هستند، کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا اعلام کرده است که تغییرات آب و هوایی همچنان به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدات برای سیاره زمین باقی مانده است و هدف از این طرح کربن زدایی و کمک به خرده فروشان در کاهش انتشار کربن است، پیش از این دولت قصد داشت که تولید کربن را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برساند.

بیست خرده فروشانی که اعلامیه را امضا کرده اند عبارتند از:

Aldi, Amazon, Booksellers Association of the United Kingdom and Ireland Ltd, Boots UK, Central England Co-operative, Co-op, Costa Coffee, Dixons Carphone, Greggs plc, Ikea, Kingfisher plc, Lidl GB, Marks and Spencer, Missguided, Musgrave, Next, Ocado Retail Limited, TJX UK, WH Smith Plc, Wm Morrison Supermarkets Plc.

در این بیانیه آمده است که خرده فروشان از طریق کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا در حال اتحاد هستند تا بتوانند یک برنامه سازمانی کربن زدایی را تهیه کنند که صنایع را در برداشتن قدم های ضروری به منظور سرعت بخشیدن برای رسیدن به نقطه تولید کربن خالص صفر که دولت بریتانیا برای سال ۲۰۵۰ تعیین کرده است هدایت کند.

با عضویت در این طرح، هر خرده فروش متعهد می شود که به منظور کربن زدایی در فروشگاه ها، مراکز توزیع و عملیات لجستیک خود قدم هایی برداشته و در عین حال متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در زنجیره های عرضه شوند و همچنین در راستای کمک به مشتریان در جهت کاهش چشمگیر تولید کربن قدم بردارند.این توافق نامه به رهبری کنسرسیوم خرده فروشی انگلستان ، نقشه راه را تهیه و راهنمایی و پشتیبانی های لازم را به خرده فروشان ارائه می دهد.

تحقیق و تفحص حول این توافق نامه توسط کارشناسان محیط زیست انجام خواهد شد و در قالب نقشه راه به همراه تعهد صنعتگران به طور گسترده تر در سال آینده و در دوره COP26 کنفرانس تغییر اقلیم سازمان ملل در گلاسگو منتشر خواهد شد.

کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا همچنین افزود که این کار بر اساس کمپین جهانی (Better Retail Better) بنا خواهد شد که به موجب آن خرده فروشان از سال ۲۰۰۵ انتشار گازهای کربنی خود را از عملیات را کاهش می دهند.

پیتر اندروز (Peter Andrews)، رئیس سیاست پایداری در کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس  در بیانیه ای گفت: تغییر وضعیت آب و هوایی یکی از بزرگترین تهدیدات کره زمین است. از زمانی که شروع به بهبودی از همه گیری کرونا ویروس کنیم، فرصتی بهتر برای ایجاد جهانی سبز تر و پایدارتر وجود ندارد. انتظارات جامعه به سرعت در حال تغییر است و اقدامات بزرگتری از مشاغل و صنایع تاثیر گذار انتظار می رود و خرده فروشان پیشگامان این راه خواهند بود و تغییرات را کلید خواهند زد.

خرده فروشان، تأمین کنندگان و مشتریان همه نقش خود را در کاهش انتشار کربن دارند. این توافق نامه اولین قدم به سوی آینده ای بهتر و پایدار خواهد بود. سپس ادامه این راه به طور گسترده بر دوش صنعت و دولت است تا به توصیه ها و وظایف خود عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *