دسته بندی نشده

از کجا بفهمیم عطر اصل است

از کجا بفهمیم عطر اصل است

امروزه عطر یکی از مهم ترین وسایلی است که باید هر کس آن را از فروشگاه معتبر عطر مندلیف خریداری کرده و از آن استفاده کند. وجود عطر به جذابیت و کاریزمای شما کمک بسیاری می کند و تقریبا یک نوع تصور عالی از شما در ذهن اطرافیانتان می سازد.

از این رو مردمان بیشتری طرفدار عطر شده اند و وسواس زیادی را برای انتخاب یک عطر به کار می برند.

انتخاب و خرید یک عطر اصل تا حدی سخت است، زیرا در بازار عطر های فیک و های کپی بسیاری وجود دارد که با نسخه اصلی شباهت بسیاری دارد، از این رو باعث می شود تا افراد به اشتباه عطرهای تقلبی را خریداری کنند. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا یاد بگیرید از کجا بفهمیم عطر اصل است.

  1. آماده شدن برای خرید عطر

یکی از روش هایی که از کجا بفهمیم عطر اصل است یا نه، این است که قبل از خرید عطر حتما فروشنده های معتبر شهر خود را بشناسید و ببینید که کدام یک از آنها اعتبار بیشتری دارد. فروشگاه های بزرگ همیشه مطمئن ترین راه برای خرید عطر هستند، زیرا این مزیت را دارند تا خودتان بطری بسته بندی شده را بررسی کرده و با کارمندان آنجا مشورت کنید.

با این کار می توانید در صورت جعلی بودن یک عطر آن را بشناسید و سراغ خرید عطر های اصل بروید. هرگز برای خرید عطر به مغازه هایی که بازار راکدی دارند نروید. حتما قبل از خرید عطر شماره تلفن فروشنده را بخواهید تا در صورت نامطلوب بودن با فروشنده در میان بگذارید.

اگر می خواهید عطری را به صورت آنلاین خریداری کنید، حتما هنگام خرید به نظرات افرادی که برای آن کامنت گذاشته اند توجه کنید. اگر تعریف و راضی بودن آنها را مشاهده کردید، سپس سراغ خرید بروید.

از کجا بفهمیم عطر اصل است

به قیمت ها توجه کنید

اگرچه این کار همیشه نشان دهنده کیفیت عطر نیست، اما اگر مارکی ادعا می کند بسیار ارزان است، پس به احتمال زیاد آن عطر اورجینال نیست. البته ممکن است برخی موارد استثنایی وجود داشته باشد، مانند ترخیص کالا از گمرک سهام شرکتی که در حال تعطیل شدن است، اما به طور کلی قیمت به خوبی نشان دهنده اصالت کالا است.

البته در برخی مواقع نیز برخی افراد سودجو برای گمراهی خریداران، قیمت گزافی را برای هر عطر تعیین می کنند.

خرید در مورد عطر و رایحه مورد علاقه خود

پیش از خرید در مورد عطر و رایحه مورد علاقه خود تحقیق کنید

وب سایت برند عطر مورد علاقه خود را بررسی کنید، تا ببینید آیا آن ها اطلاعات کافی در مورد بسته بندی، بطری و محل قرار گیری بارکد را ارائه داده است یا خیر؟ اگر از فروشگاه ها خرید می کنید، تمامی اطلاعات بر روی بسته عطر را بررسی کنید.

  1. شناسایی اصالت

بسته بندی را بررسی کنید

به طور معمول عطر های قانونی و اورجینال دارای سلفون های محکم در اطراف جعبه ها هستند. ببینید آیا سلفون به صورت ضعیف یا غیر صحیحی پیچیده نشده است؟ تا حدی که در اطراف جعبه حرکت کند. سلفون نامناسب نشانه هایی از عطر های غیراورجینال و فیک است.

از کجا بفهمیم عطر اصل است

جعبه را از نزدیک بررسی کنید

صرفا با بازرسی از قسمت های مناسب جعبه می توانید به اصالت آن پی ببرید. قبل از باز کردن عطر جعبه را به دقت از نظر وجود علائم بسته بندی و طراحی غیرحرفه ای بررسی کنید.

متن پشت بسته بندی را بررسی کنید، خطاهای دستوری، غلط های املایی، اطلاعات ضعیف را بررسی کنید. بسته بندی یک عطر واقعی باید از نظر دستوری صحیح باشد. اشتباهات املایی یا گرامری می تواند نشان از تقلبی بودن عطر باشد.

بسته بندی واقعی از مقوای باکیفیت ساخته شده است. جعبه های ساخته شده از مواد نازک و بی کیفیت اغلب تقلبی هستند.

به دنبال بارکد بر روی بسته بندی بگردید، بارکد باید در پایین ترین قسمت پشت جعبه قرار گیرد و در کنار آن نباشد.

بررسی کنید که آیا چسب یا نوار اضافی برروی بسته وجود دارد یا خیر؟ عطر واقعی نباید در داخل یا خارج ظرف باقی مانده چسب نامرتب یا نوار اضافی داشته باشد.

جعبه عطر را از نزدیک بررسی کنید

شماره های کنترل و سریال را بررسی کنید

یکی دیگر از روش های این که از کجا بفهمیم عطر اصل است بررسی شماره های کنترل و سریال عطر است. عطر معتبر تمامی این اعداد را روی بسته بندی خود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا صحت آن را به طور مستقل تایید کند. با سازنده مشورت کنید تا ببینید آیا اعداد با شماره تولید آنها مطابقت دارد یا خیر؟

بطری را بررسی کنید

بطری عطر را بررسی کنید

عطر های اصل دارای ظروف صاف و ظریف تری هستند در حالی که بطری های تقلبی اغلب دارای بطری های خشن و معمولا در طراحی ضعیف هستند و حتی گاهی با پلاستیک ساخته می شوند. بطری های عطر با کیفیت دارای درپوش های محکم ضد نفوذ هستند. توجه داشته باشید که بطری باید دارای کیفیت بالایی باشد و خوش دستی آن کاملا احساس شود.

  1. رایحه و بوی متفاوت

پیچیدگی عطر های واقعی را درک کنید

رایحه عطر های اورجینال پیچیده، و دارای بوی خوش هستند. در حالی که رایحه های تقلبی این پیچیدگی را نداشته و بوی آن به گونه دیگری است.

نت ها را بشناسید

عطر های اورجینال دارای سه نت یا لایه مختلف است که با گذشت زمان رایحه های مربوط خود را نشان می دهند. عطر های اصل متشکل از نت های پایه، میانی و پایانی است.

نت ها را بشناسید

این لایه ها پیچیدگی و متنوع بودن و چند بعدی بودن رایحه ها را تضمین می کند و باعث می شود رایحه از زمان استفاده اولیه تا جذب کامل پوست تغییر کند. عطر های تقلبی یک لایه عطر دارند و فقط پس از مدت کوتاهی اسپری بوی آنها از بین می رود.

مواد مصنوعی را از  مواد طبیعی تشخیص دهید

عطر های معتبر برای ایجاد نت های مختلف در عطر تلاش زیادی کرده اند. آنها از رایحه های مشتق شده از مواد طبیعی برای عطر های خود استفاده می کنند.

در حالی که عطر های تقلبی برای ایجاد این رایحه ها از مواد مصنوعی بهره می برند. بنابراین باید بتوانید تشخیص دهید که این عطری که استشمام می کنید آیا حس تازگی از مواد طبیعی را به شما می دهد یا خیر.

.

از کجا بفهمیم عطر اصل است

به طول عمر توجه کنید

یکی از اصلی ترین روش هایی که از کجا بفهمیم عطر اصل است توجه به طول عمر عطر است، یک عطر تقلبی گرچه رایحه مشابهی با عطر واقعی داشته باشد، اما از نظر طول عمر به پای عطر های اصل نمی رسد.

عطر های اصل از نظر ماندگاری و اثربخشی از مقلدین خود بسیار بالاتر هستند و این باعث می شود تا در طولانی مدت ارزش بیشتری داشته باشد. عطر های اصل پس از بازگشایی تا دو یا سه سال ماندگاری دارند در حالی که عطر های فیک پس از چند ماه خراب می شوند.

هنگام خرید از اصل بودن عطر مطمئن شوید

هنگام خرید از اصل بودن عطر مطمئن شوید

امروزه عطر جایگاه خاصی بین افراد پیدا کرده و افراد متناسب با سلیقه و شخصیت خود به انتخاب عطر دلخواهشان اقدام می کنند و برای خیلی از افراد داشتن عطری اصل که امضای شخصی آن ها باشد، بسیار مهم و تعیین کننده است.

برای اطمینان از اصل بودن خرید عطر نکاتی مانند به کار گیری مواد طبیعی، ماندگاری عطر، نوع بسته بندی و توجه به شماره سریال و … حائز اهمیت است و با توجه به این فاکتورها می توان با اطمینان به خرید عطر پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *