اخبار

با یک ادوپرفیوم خاص و ماندگار در صنعت عطرسازی بیشتر آشنا شوید!

دنیای جذاب رایحه‌های خوشبو، آن‌قدر تنوع و زیبایی را درون خود به عاریت گرفته‌اند که شاید نام بردن تک‌تک رایحه‌های تولیدشده و عطرهایی که توسط برندهای کوچک و بزرگ، به‌عنوان یک ترکیب معروف، قابل‌اطمینان و ماندگار شناخته می‌شوند، کار ناممکنی به نظر برسد. درواقع همین ترکیب‌های متفاوت و هنرمندی طراحان در ایجاد هرم نت‌های اصلی جدید است که می‌تواند داستان متفاوت هر رایحه‌ای را ساخته و آن‌ها را از یکدیگر متمایز کند.

رایحه موسوم به کوییر ونیتین (Cuir Venitien) طراحی‌شده توسط آقای دیوید خورکین (David Jourquin) نیز یکی از همین رایحه‌های ماندگار و نام‌آشنا در صنعت عطر و ادکلن است که در نمایشگاه ایسنس ۲۰۱۶(Esxence)، به‌عنوان یکی از برترین رایحه‌های آنجا شناخته‌شده است. شاید بتوان گفت که روکش چرم صورتی‌رنگ بطری این رایحه نیز در کنار ترکیب اصلی خود عطر، نقش بزرگی و بسزایی در این اهمیت داشتن ایفا کند.

آقای دیوید خورکین، یک کالکشن از رایحه‌ها را طراحی و تولید کرده است که همگی آن‌ها، به آکوردهای چرمی اختصاص دارند و در این دسته، طبقه‌بندی می‌شوند. درواقع به‌نوعی می‌توان گفت که درون و بیرون این رایحه‌ها ازنظر استفاده از ماده اولیه، با یکدیگر تناسب و هماهنگی داشته و آقای خورکین، این تناسب را بارنگ‌های مختلف و شاد انجام داده است.

رایحه کوییر ونیتین نیز می‌تواند متعلق به آکوردهای بسیار نادر و کمیاب چرمی باشد که برای هرچه جذاب‌تر شدن ترکیب نهایی، در هرم نت‌های اصلی آن از آکوردهای مرکبات، گل‌های معطر و خوش‌رنگ و چرم پودر شده استفاده‌شده است. همچنین، طعم و مزه میوه‌های خشک‌شده و آب‌نبات، از دیگر مؤلفه‌های جذاب و البته متفاوتی هستند که در چنین رایحه‌هایی به‌کاررفته‌اند؛ اما بهتر است خودتان نگاهی به آکوردهای اصلی و هرم نت‌های این رایحه بیندازید تا بهتر بتواند هارمونی تضاد گونه بین نت‌ها و جذابیت در تنوع آن‌ها را تشخیص دهید.

هرم نت‌های اصلی رایحه کوییر ونیتین-از دیوید خورکین

نت‌های گشایشی: ترنج، پرتقال تلخ، نت‌های آبزی

نت‌های میانی: آلو خشک‌شده، گل یاسمن، رز، میوه گل ساعتی (Passion fruit)

نت‌های پایه: سدر اطلس، چرم، مُشک سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *