اخبار

آموزش بهترین زمان استفاده از عطر

بهترین زمان استفاده از عطر

عطر، امروزه جزو جدا نشدنی وسایل هر شخصی به حساب می آید. استفاده از عطر بسیار زیاد شده و بازار عطر و ادکلن داغ داغ است. مردم برای اینکه شخصیت تاثیرگذارتری داشته باشند، از عطر های خاص استفاده می کنند تا بوی آن صرفا مختص به آنها باشد. اما سوال هایی که برای بیشتر افراد پیش می آید این است که، آیا عطر زدن قلق خاصی دارد؟ بهترین زمان استفاده از عطر چه موقع است؟ آیا عطر زدن زمان خاصی دارد و ما باید صرفا در برخی زمان های خاص از آن استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوالات می توانیم بگوییم که تا حدودی عطر زدن قلق و زمان خاصی دارد که باید به آنها آگاه باشید. اگر عطر را در یک محل و زمان درست استفاده کنید، قاعدتا تاثیرگذاری آن بیشتر از قبل خواهد بود. در این مطلب به بهترین زمان استفاده از عطر و محلی که باید عطر در آنجا اسپری شود می پردازیم. برای خرید بهترین و با کیفیت ترین عطر ها به سایت مندلیف مراجعه کنید.

بهترین زمان استفاده از عطر چه موقع است؟

از عطر می توانید بعد از دوش گرفتن یا حتی صبح و یا عصر برای یک بار استفاده کنید. دو نوع عطر وجود دارد، عطر اول عطری است که ماندگاری بالایی دارد و دارای نت پایه، میانی و پایانی است و اگر در روز برای یک بار استفاده کنید کافی است، زیرا از روغن های طبیعی و مواد با کیفیت ساخته شده است. نوع دوم عطر هایی با ماندگاری پایین هستند، این عطر ها از نت های کمتری ساخته شده اند و یا برای ساخت آنها از مواد طبیعی استفاده نشده است. در هر دو صورت استفاده از آنها متفاوت است. زمانی که از حمام بیرون آمدید، اگر عطر را اسپری کنید مدت زمان ماندگاری آن بیشتر خواهد شد.

چگونه باید از عطر استفاده کنیم؟

بهترین زمان استفاده از عطر

  1. عطر را به پوست خود نزنید

احتمالا تا به حال بارها شاهد این صحنه بوده اید که اطرافیانتان مچ دستشان را به عطر آغشته می کنند و سپس به هم می مالند. این یکی از اولین عادت هایی است که آموخته ایم؛ اما این کار اشتباه است. مالیدن عطر به به پوست شما باعث کمرنگ شدن و تبخیر شدن نت های بالایی عطر می شود. زمانی که عطر را بر روی پوست خود اسپری می کنید، شما بوی نت های بالایی این عطر را حس نخواهید کرد و آنها بخاطر برخورد با پوست شما تبخیر می شوند. عطر باید به آرامی با روغن های طبیعی پوست شما مخلوط شود. این چیزی است که باعث می شود رایحه عطر شما بادوام تر و تاثیرگذار تر باشد. همچنین مالیدن عطر بر روی پوست باعث اصطکاک شده که می تواند گرم شود و رایحه را تغییر دهد. بنابراین باید عطر خود را روی نقاطی که پذیرای عطر شما هستند، یعنی نقاط نبض دار اسپری کنید.

  1. عطر را روی نقاط نبض دار خود اسپری کنید

اولین جایی که باید عطر خود را بر روی آن اسپری کنید، نقاط نبض دار است. نقاط نبض دار کجاست؟ نقاط نبض شما در قسمت داخلی مچ دست، آرنج، زیر شکم، پشت لوب گوش، زانو و گردن قرار دارد. دقیقا نقاط نبض دار جایی است که رگ های شما به پوست نزدیک می شوند، بنابراین خودتان هم می توانید آنها را احساس کنید. این نقاط نبض دار، گرمای اضافی بدن را تولید کرده و به پخش شدن طبیعی رایحه کمک می کنند. برای استفاده از عطر بر روی نقاط نبض دار، آن را اسپری یا آغشته کنید و به هیچ وجه نباید آن را بر روی پوست خود بمالید.

  1. عطر را بر روی لباس اسپری کنید.

خیالتان راحت باشد، عطر را بر روی لباستان هم می توانید اسپری کنید. اسپری کمی عطر به لباس، راهی عالی برای حفظ رایحه در تمام طول روز است. اطمینان حاصل کنید، عطری که استفاده می کنید جزو آن دسته از عطرهایی نباشد که باعث لک دار شدن لباس ها می شود. بوی عطر بر روی پارچه ها متفاوت تر از بوی عطر بر روی پوست بدن است. می توانید مقداری عطر را در هوا اسپری کنید و سپس لباس های خود را در میان رایحه آن بچرخانید. حالا هر کجا که بروید بوی عطر همراه با شماست.

آیا نکاتی برای ماندگاری بیشتر رایحه بر روی بدن وجود دارد؟

بهترین زمان استفاده از عطر

برخی از نت ها طولانی هستند و ساعت ها رایحه خود را حفظ می کنند. اما برخی عطر ها این امتیاز را ندارند و در نتیجه شما با انجام دادن برخی کار ها می توانید بوی عطر را ماندگار تر کنید. قبل از اینکه بخواهید از عطر استفاده کنید، بهتر است نقاط نبض دار بدن خود را مرطوب کننده بدون بو بزنید و سپس از عطر استفاده کنید. جالب است بدانید که رایحه عطر ها بر سطح لباس و مو ماندگاری بیشتری نسبت به بدن دارند، زیرا دارای سطح خنک تری هستند.

آیا استفاده از عطر بر روی موها ایده خوبی است؟

بسیاری از مردم بدون آنکه حتی مطلع باشند، به موهای خود نیز عطر اسپری می کنند. اگر موهای شما بلند باشد رایحه عطر را در خود قفل می کند درنتیجه اگر دوست دارید تا رایحه عطر شما مدت زمان بیشتری اثر داشته باشد، می توانید آن را بر روی مو های خود اسپری کنید. اما نکته ای که باید از آن مطلع باشید این است که فقط در مواقع خاص از عطر روی مو استفاده کنید. اگر بیشتر از حد معمول عطر بر روی موهایتان اسپری کنید، موهایتان به سرعت خشک و شکننده می شود. زیرا عطر ها دارای درصد زیادی از الکل هستند که آن نیز باعث خشکی مو می شود.

بهترین زمان استفاده از عطر

روش های استفاده از عطر در بهترین زمان مصرف آن

استفاده از عطر قواعد خاصی دارد و بهترین زمان استفاده از عطر بعد از حمام است. عطر را به نقاط ضربان دار بدنتان اسپری کنید ولی پوستتان را مالش ندهید. قبل از استفاده از عطر زنانه یا مردانه بر روی پوستتان از مرطوب کننده استفاده کنید. رایحه عطر بر روی پارچه های مختلف، متفاوت است. اسپری عطر بر روی مو تا حد اعتدال ایرادی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *