اخبار

حراجی ۲۰۲۰ بطری های عطر

از اثر رایحه مائه وست (Mae West) که در یک بسته سیگار عرضه شده است تا بطری های مشروب آراسته با جواهرات از سال های ۱۸۰۰ تا تازه های عطرهای پودری مانند دختران فلاپر (flapper girls) متعلق به ۱۹۲۰ عرضه می شود، حراج بطری های عطر هر عطر دوستی را وسوسه و ترغیب می کند.

حراج سالانه عطرهای بطری یک واقعه تاریخی جدی در تکمیل کلکسیون های عطر است که در آن با خیره‌ کننده ترین نمونه از عطرهای هنری، کمیاب و نادر که هر زمان دیگری در خارج از موزه قادر به مشاهده آن ها نخواهید بود مواجه خواهید شد.

کن لیچ (Ken Leach) از سال ۱۹۷۹، سازمان دهنده و بنیانگذار حراج بطری های عطر(The Perfume Bottles)، مشغول به کار است تا آگاهی عمومی و مشارکت در این شاخه از هنر گسترش یابد و قدم های جدیدی در این مسیر برداشته شود. فروشگاه آنتیک وی محصولاتی را ارائه می دهد که تولید آن ها متوقف شده اما قبل از ورود نهایی به مجموعه علاقه مندان به بطری های عطر در سراسر جهان، کماکان الهام بخش شرکت های طراح شیشه ها و طراحان بسته بندی عطرهای مشهور است.

امسال به دلیل همه گیری جهانی کرونا ویروس، چالشی را برای برگزار کنندگان به وجود آورده است ، اما خوشبختانه تمام کاتالوگ در حال حاضر به صورت آنلاین موجود است تا شما بتوانید خرید خود را از طریق یک حراجی که زنده و آنلاین در ساعت ۲۰ به وقت محلی در روز۱۱ژوئیه ۲۰۲۰ انجام می شود مشاهده کنید.

نکته دیگر اینکه، در پاسخ به بحران جهانی، وب سایت حراجی آنلاین( LiveAuctioneers) بخشی از درآمد این حراجی را برای مقابله با کرونا ویروس اهدا می کند و تا به حال نیز در حدود ۵۰.۰۰۰ دلاربرای این مهم اختصاص داده است.

دراینجا تنها چند مورد از بطری های بی نظیر عرضه شده ار این حراجی را معرفی میکنیم

این بسته بندی به سبک سیگار برای عطرهای مائه وست (Mae West) و رایحه های او، یک امضا به حساب می آید، جالب نیست؟ عطر در سال ۱۹۳۳ ساخته شده و جعبه با نقل قول هایی نمادین از ستاره فیلم بمب شِل( bombshell) پوشانده شده است، قوطی حاوی پنج کارت معرفی و درب پیشخون مانند برای نمایش بیشتر عطر است که عطر می درخشد و میگید به سراغ من بیا…

قیمت تخمینی:  ۲۰۰۰-۳۰۰۰ دلار

در سال ۱۹۳۷ ، برندی ب انام تجاری اسکارلت (Scarlett) تاسیس شد و در سال ۱۹۳۹ عطر فِلِرت (Flirt) را عرضه کرد، که درکنار عطر کلارک گِیبِل (Clark Gable) به نام بیتر سوییت(Bittersweet) در همان سالی که رمان بر باد رفته برپرده سینما خوش می درخشید قله های فروش رادر می نوردید. این بطری ها با انتخاب رایحه هایی از جمله شکوفه های سیب، ماگنولیا و پیچ امین الدوله در دسترس بودند و با یک عکس و نوشته همراه بودند.

قیمت تخمینی: ۱۰۰۰-۲۰۰۰ دلار

لالیک(Lalique) نقش مهمی در تحول طراحی و تولید بطری های عطر داشت و ما دوست داران عطر عاشق رایحه های معاصر آنها هستیم، روشی که آنها به عنوان میراث خود را در تولید بطری ها امروزی نیزحفظ کرده اند. اما این بطری در سال ۱۹۲۹ برای لوسیان للونگ (Lucien Lelong) در شیشه های یخی با کوزه های مینا کاری و نقره لعاب نقره ساخته شده که بسیار نفیس است!

قیمت تخمینی: ۷۰۰۰-۸۰۰۰ دلار

عاشقان و دوست داران عطر معمولا همه از طرفداران چیاپارِللی (Schiaparelli) و عطر شاکینگ (Shocking) این برند هستند. آیا می دانید رنگ صورتی برای جعبه توسط خود چیاپارِللی (Schiaparelli) طراحی شده است و نامی را به آن داده است که ما هنوز هم آن را صورتی تکان دهنده (shocking pink) می نامیم؟ از دهه ۱۹۳۰، این پکیج شامل ۳ صابون صورت بود و درسال ۱۹۳۸ عطر شاک این د باکس (Shock in the Box)، یک پودر صورت با طراحی سالوادور دالی و بطری لوسیون مردانه به آن اضافه گردید. که واقعا آرزوی قلبی عاشقان عطر است.

قیمت تخمینی: ۲۰۰-۶۰۰ دلار برای هر کالا

در گذشته پودر های معطر همگی بافت خشن و خشکی داشتند، فکر نمی کنم تاکنون نسخه ای شگفت انگیز تر و لطیف تر از این ظرف پودر پرسلان با لعاب گوبل (Goebel) که در سال ۱۹۲۰ ساخته شده را مشاهده کرده باشیم. تصور کنید که یک ستاره رقصنده فیلم یا رقصنده باله هستید و می خواهید برای پاک کردن گرد و غبار خستگی، با رایحه این پودرهای معطر بدرخشید، برای درخشش این پودر کاملا آماده است تا شما را هیجان زده کند!

قیمت تخمینی: ۶۰۰-۸۰۰ دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *