راهنمای خرید عطر

خانم‌ها بیشتر مجذوب چه عطرها و ادکلن‌هایی می‌شوند

به احتمال زیاد شما هم با ما هم عقیده هستید که حس بویایی در درک و شناخت ما از اطرافیان تأثیر دارد. به این ترتیب می‌‌توان گفت به رغم اینکه انتخاب عطر کاری شخصی به حساب می‌آید، اما شکی در این نیست عطری که انتخاب می‌کنیم تأثیر مستقیمی در دوستان و اطرافیان نزدیک می‌گذارد. در نتیجه زمانی که به فکر خرید عطر یا ادکلن می‌افتید در کنار اینکه سلیقه شخصی شما اهمیت زیادی دارد، باید به فکر این هم باشید که رایحه عطر مورد نظر تا چه اندازه در نزد خانم‌ها جلوه می‌کند. به عبارت ساده‌تر باید عطری بخرید که در کنار علاقه شخصی شما به رایحه این عطر، جذابیت این محصول برای خانم‌ها نیز دخیل باشد و به قول قدیمی‌ها عطر یا ادکلن مردانه‌ای بخرید که خانم پسند باشد. در نتیجه خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم ببینیم خانم‌ها مجذوب کدام عطرها و ادکلن‌های مردانه می‌شوند؟

ادکلن‌های مردانه‌ای که خانم‌‌ها مجذوب آن می‌شوند

جالب است بدانید تحقیقات ثابت کرده که بوی خوش افراد همانند ظاهر زیبای آنها در شکل‌گیری علاقه ما به دیگران تأثیر دارد. به همین دلیل است که ادکلن‌هایی با رایحه ادویه‌جات یا ادکلن‌هایی که بوی طبیعت و تازگی از آنها به مشام می‌رسد برای استفاده در محل کار پیشنهاد می‌شوند، در این بین به آقایان خوش‌تیپ و خوش‌سلیقه پیشنهاد می‌کنیم برای قرارهای دونفره و عاشقانه سراغ ادکلن‌های خانم‌پسندی بروند که رایحه خوش این ادکلن‌ها بیشتر از هر چیز به مشام خانم‌ها خوش می‌آید.

بهترین ادکلن‌های مردانه برای استفاده روزانه

ادکلنی که برای محل‌‌کار و استفاده‌های روزانه انتخاب می‌کنید باید رایحه‌ای ملایم داشته باشد و بوی این ادکلن بیش‌ازحد در فضا نپیچد. به همین دلیل اگر می‌خواهید ادکلنی که برای محل‌کار خریداری می‌کنید در کنار رایحه‌ای ملایم، بویی دلبرانه داشته باشد و خانم‌ها را جذب کند، پیشنهاد می‌کنیم یکی از ادکلن‌های زیر را امتحان نمایید:

ادکلن ساوج از برند کریستین دیور

در ادکلن دیور ساواج با رایحه‌ای تازه در کنار بوی ادویه‌جات و مشک طرف هستیم. ادکلن «ساوج کریستین دیور» (Dior Sauvage)، رایحه‌ای ملایم و دارد و بوی خوش آن برازنده استفاده در محل کار است. برند دیور برای رایحه میانی این ادکلن از بوی نعنا هندی، شمعدانی، فلفل صورتی و «لامی» (Lami)، بهره گرفته تا رایحه‌ای گرم و جذاب از این محصول به مشام برسد. «ساوج کریتسین دیور» ماندگاری بسیار زیادی دارد و به راحتی یک روز کاری را دوام می‌آورد. در نتیجه در کنار اینکه برای استفاده در محل کار گزینه مناسبی به نظر می‌رسد، ادکلنی است که تاثیرچشمگیری در جذب مخاطب دارد.

گرِی وِتیور از برند تام فورد

این ادکلن رایحه‌ای کلاسیک و جذاب دارد و بوی خوش مرکبات، ادویه‌جات و خس‌خس از آن به مشام می‌رسد. بوی خوش «گری وتیور تام فورد» (Grey Vetiver Tom Ford)، این ادکلن را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده‌ روزانه تبدیل کرده است. «گری وتیور تام فورد» برای جذب جنس مخالف نیز ادکلن وسوسه‌برانگیزی است و اگر می‌خواهید با یک تیر ۲ نشان بزنید و در کنار رایحه‌ای دلنشین و ملایم، نظر اطرافیان را به خود جلب کنید، از خرید ادکلن «گری وتیور» هرگز پشیمان نخواهید شد.

تق هرمس از برند هرمس

عطارهای حرفه‌ای بر این باور هستند که رایحه‌های چوبی برازنده آقایان خوش‌تیپ است، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم به حرف حرفه‌ای دنیای عطرسازی اعتماد کنید و عطر «تق هرمس» (Terre D’Hermes by Hermes) از برند هرمس را به عنوان عطر بعدی خود انتخاب نمایید. این عطر رایحه‌ای چوبی دارد و سرشار از بوی خوش مرکبات است. «تق هرمس» رایحه‌ای بسیار ماندگار دارد و گزینه‌ای بسیار مناسب برای استفاده در محل‌کار است. این عطر برای استفاده در قرارهای دونفره و عاشقانه پیشنهاد می‌شود و مطمئن باشید بوی خوش «تق هرمس» نه تنها مشام شما را عطر آگین می‌کند، بلکه این رایحه نظر مخاطب‌های شما را نیز بدست می‌آورد.

ادکلن دِ وان از برند دولچه اند گابانا

این ادکلن رایحه‌ای گرم و مرکباتی دارد و بوی خوش گل‌ها از نت میانی آن به مشام می‌رسد. از آنجایی که با ادکلنی مردانه طرف هستیم، بوی خوش سرو، عنبر سائل و تنباکو در این ادکلن استفاده شده و از ادکلنی مردانه‌ای صحبت می‌کنیم که با هدف جذب جنس مخالف طراحی شده است. به همین دلیل «دِ وان دولچه اند گابانا» (the one cologne by dolce & gabbana)، یکی از محبوب‌ترین ادکلن‌های مردانه در میان طرفداران عطرهای خاص و منحصر به فرد تبدیل شده است.

بهترین ادکلن‌های مردانه برای مراسم خاص و قرارهای دونفره

برای شما گفتیم که آقایان به دنبال عطری با رایحه‌ای ملایم و جذاب برای استفاده در محل کار می‌گردند، اما چنین عطری برای مراسم خاص کفایت نمی‌کند و گاهی اوقات به دنبال عطری هستیم که رایحه‌ای خاص داشته باشد و جلب نظر کند. خوشبختانه سلاطین عطرسازی دست روی دست نگذاشته‌اند و عطرها و ادکلن‌های مردانه‌ای را روانه بازار کرده‌اند که رایحه‌ای خاص دارند و آقایان خوش‌تیپ را در مهمانی‌های رسمی و مراسم مهم، یک سر و گردن بالاتر از دیگران قرار می‌‌دهند. به همین دلیل در ادامه به فهرستی از عطرها و ادکلن‌های مردانه‌ای اشاره می‌کنیم که بوی خوش این عطرها، جنس مخالف را در اولین برخورد جذب می‌کند.

مِن این بلَک بولگاری

از این ادکلن بوی خوش دانه‌های تونکا، بنزوئین و «گوایاک» (guaia)، در کنار رایحه‌های چرمی، زنبق و تکمه‌گیاه به مشام می‌رسد. حضور چنین رایحه‌هایی باعث شده تا «من این بلک بولگاری» (Bvlgari Men in Black)، رایحه‌ای مردانه و جذاب داشته باشد و بوی خوش این ادکلن از اعتمادبه‌نفس مردانه حکایت کند. «من این بلک بولگاری» از آن دسته ادکلن‌های مردانه‌ای است که جنس مخالف را به خود جلب می‌کند و ادکلنی مناسب برای مراسم و خاص و قرارهای دونفره است. ادکلن آکوا بولگاری جز عطرهای پرطرفدار در بین آقایان است.

بِربری بریت ریتم فور مِن

در این قسمت به ادکلن مردانه‌ای رسیدیم که رایحه‌ای وسوسه‌برانگیز و بی‌پروا دارد و بوی خوش مرکبات از آن به مشام می‌رسد. رایحه این ادکلن با بوی مرکبات و «میوه ارس» (Juniper berry‎) آغاز می‌شود و در رایحه پایانی این ادکلن با بوی نافذ سدر و بخورهای معطر سروکار داریم. وجود چنین رایحه‌هایی باعث شده تا «بربری ریتم فور من» (Burberry Brit Rhthm for Men)، به ادکلنی با رایحه‌ای سحرانگیز و فریبنده تبدیل شود که با اولین رایحه مخاطب را جذب خود می‌کند.

ادکلن اونتوس از برند کرید

اگر با برند «کرید» (Creed)، آشنا باشید حتماً به خوبی در جریان هستید که عطرهای خانواده «الیت» (Elite)، این برند در گروه محبوب‌ترین عطرها قرار دارند. در این بین ادکلن اونتوس (Aventus Cologne By Creed)، گل سرسبد عطرهای «الیت» از برند «کرید» شناخته می‌شود. رایحه خوش این عطر با بوی دل‌انگیز میوه‌های معطر و مرکبات آغاز می‌شود و در رایحه میانی این عطر با بوی دل‌انگیز نعنا هندی چوب غان (Birch) و یاسمن سروکار داریم. بوی خوش این عطر با رایحه‌های مشک، وانیل، گلسنگ و عنبر سائل به پایان می‌رسد. حضور چنین رایحه‌هایی، ادکلن اونتوس را به محصولی تبدیل کرده که تنها یک اسپری از آن برای ایجاد رایحه‌ای دل‌انگیز و فریبنده کفایت می‌کند.

ادکلن آموژ رفلکشن

آخرین ادکلن از فهرست عطرها و ادکلن‌هایی که خانم‌ها مجذوب آنها می‌شوند را با ادکلن معروف و خوش‌رایحه «آموژ رفلکشن» (Amouage Reflection Colonge) به پایان می‌رسانیم. رایحه دل‌انگیز این ادکلن با بوی خوش گیاهان دارویی آغاز می‌شود. این رایحه حسی سرشار از اعتماد به نفس و جسارت را در ذهن تداعی می‌کند. بوی خوش خس‌خس، نعنا هندی، سرو و چوب صندل به عنوان رایحه‌های پایانی این ادکلن شناخته می‌شوند و ترکیب این رایحه‌ها در «ادکلن آموژ رفلکشن» باعث شده تا این ادکلن در کنار اینکه رایحه‌ای آرام و ملایم دارد، عطری دل انگیز و فریبنده پیدا کند. به لحاظ ماندگاری نیز ادکلن «آموژ رفلکشن» حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و رایحه دل‌انگیز این ادکلن در طول شب از بین نمی‌رود.

در مجموع می‌توان گفت دنیای رایحه‌ها پیچیده‌تر از آن است که بتوان نسخه‌ای واحد برای انتخاب بهترین ادکلن توصیه کرد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم عطرها و ادکلن‌های خاصی را سراغ دارید که بوی خوش این عطرهای مردانه، نظر خانم‌ها را هم به خود جلب می‌کند. در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌ها از این عطرها و ادکلن‌ها بگویید و پیشنهاد‌های خود را درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *