راهنمای خرید عطر

رایحه هایی تسکین دهنده برای زمانه ای سخت: پیشنهاد خرید عطرهایی با رایحه ی گل یاس و اسطوخودوس

براساس دیدگاه آروماتراپیست ها و آنچه که در طول تاریخ دیده شده، همواره از اسطوخودوس و گل یاس در عطرهای مختلف برای درمان هوموپاتیک خشم و افسردگی استفاده می شود.

از زمان های بسیار دور در گیاه و عصاره ی اسطوخودوس فواید درمانی متعددی یافت شده است و این گیاه سال ها به علت قابلیت های تسکین بخش و استفاده ی گسترده اش در صنعت عطر گرامی داشته می شده.  در طول دوران جنگ جهانی اول برخی از پزشکان از مخلوطی از روغن های اسطوخودوس استفاده می کردند که خاصیت ضدعفونی داشته است و همزمان اثر آرامش بخشش روی بیماران مشاهده می شده.

بر طبق مطالعات پزشکی، رایحه ی شیرین گل یاس برای آرام کردن اعصاب به اندازه ی قرص والیوم موثر است و هیچ کدام از اثرات جانبی مضر والیوم را هم ندارد. این روغن اسانس از گل یاسِ سفید، قرن ها برای کاهش نشانه های اضطراب استفاده می شده است. مطالعات نشان داده اند که گل یاس می تواند ذهن انسان را تحریک کند تا انسان خلق و خوی بهتر و سطح انرژی بالاتری را تجربه کند. این شش پیشنهاد ما برای  خرید عطرهایی است که از این دو رایحه استفاده کرده اند:

عطر انگلیش لوندِر از برند یاردلی Yardley’s English Lavender

این عطر در سال ۱۹۱۳ ساخته شد. عطری آروماتیک، با رایحه ای تند، چوبی و گیاهی است که برپایه رایحه اسطوخودوس ساخته شده اما اجزای آرامش بخش دیگری چون نت هایی از نرولی و مریم گلی دارد. این عطری محبوب بین مردان و زنان است.

ادکلن ریمیکس لوندِر از برند ۴۷۱۱ Remix Lavender

این عطر زنانه خنک از برند ۴۷۱۱ را باید با اسپری کردن آن روی بدنتان امتحان کنید. در این عطراز میزان بسیار بالایی الکل (بین ۷۰ تا ۸۰ درصد) استفاده شده، ماده ای که این روزها در بسیاری از ژل های ضدعفونی کننده دست استفاده می شود و بعضی مواقع حتی کمیاب می شود.

ادکلن اسپرت مردانه از برند کَرون Caron Pour Home Sport

آیا به دنبال ادکلنی تازه کننده و درخشان می گردید تا همه ی ناراحتی هایتان را تسکین بدهد؟ نت های آروماتیک و مرکبات در این ادکلن مردانه از برند کَرون با هم ترکیب می شوند. این ادکلن از این برند تاریخی دارای میزان بالایی از الکل است و شامل ترکیب سه نوع گل اسطوخودوس می باشد که حتما در این دوران سخت و طاقت فرسا اثرات آرامش بخش خوبی دارند.

عطر جُی از برند پاتو Joy by Patou

این یکی از معروف ترین عطرهای سرتاسر دنیاست و گفته می شود که دارای میزان غلظت فوق العاده ای از گل یاس می باشد. چیزی در حدود ۱۰۶۰۰ گل یاس در هر اونس از این عطر وجود دارد.

عطر L’Air du Temps از برند نینا ریچی

این عطر در سال ۱۹۴۸ توسط فرانسیس فابرون ساخته شد. روی شیشه ی افسانه ای این عطر دو کبوتر در حال پرواز دیده می شوند. این عطری نشاط بخش و پر از رایحه های گیاهی و میوه ای است که گل یاس یکی از نت های اصلی آن را تشکیل می دهد. این عطر ۷۲ سال پس از ساختش هنوز هم به عنوان یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین عطرهای این برند شناخته می شود.

عطر مُن جزمین نُوار از برند بولگاری Bulgari Mon Jasmin Noir

در این عطر خاص از برند بولگاری دو نوع گل یاس وجود دارد. گل یاس عربی گران قیمت که نت های منحصر به فرد میوه ای دارد که حال آدم را خوب می کند و یاس اسپانیایی که رایحه ای سرمست کننده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *