دسته بندی نشده

عطر تقویت حافظه چیست؟ | معرفی انواع عطر تقویت حافظه

عطر تقویت حافظه

فراگیر شدن زندگی ماشینی و استفاده مداوم از وسایل هوشمند، باعث شده است که انسان ها از مغز خود کم تر کار بکشند و در نتیجه به فراموشی و زوال عقل دچار شوند. برای جلوگیری از پیشرفت و یا دچار شدن به بیماری فراموشی بهتر است کاری انجام داد. برخی از متخصصان، رایحه درمانی را شیوه ای مفید دانسته اند. استفاده از برخی روغن ها و عطر تقویت حافظه، می تواند به بهبود فراموشی شما کمک شایانی بکند و حتی از دچار شدن به این بیماری ها، جلوگیری کند. برای آشنایی با عطر تقویت حافظه، بهتر است ادامه مطلب را از دست ندهید. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر به سایت مندلیف مراجعه کنید.

دلیل علمی استفاده از رایحه درمانی

دلیل علمی استفاده از رایحه درمانی

زمانی که چیزی را می شنوید یا آن را لمس، مزه و یا حس می کنید، این اطلاعات مستقیما به مغز شما ارسال می شود تا انسان به راحتی متوجه آن حس شود و آن را درک کند. اما اطلاعاتی که با استشمام کردن رایحه ها بدست می آوردید، مستقیم به قسمت هیپوکامپ ( قسمتی که مسئولیت حافظه را بر عهده دارد) فرستاده می شود و در آن جا اثر مثبت یا منفی خود را می گذارد. این امر نشان می دهد که رایحه درمانی یکی از بهترین گزینه های موجود برای تقویت حافظه است. در ادامه مطلب چند رایحه برتر برای تقویت حافظه را معرفی خواهیم کرد.

انواع عطر تقویت حافظه

انواع عطر تقویت حافظه

استفاده از این عطر ها و یا ترکیب آن ها با یکدیگر می تواند به حافظه شما و عزیزانتان کمک ویژه ای کند.

۱) اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس آرامش را به شما هدیه می دهد و باعث برقراری تعادل روانی و احساسی شما می شود. اغلب از آن برای درمان افسردگی، بی خوابی، اعصاب ضعیف یا عصبانیت استفاده می شود. در کل، از رایحه اسطوخودوس می توانیم به عنوان عطر تقویت حافظه یاد کنیم زیرا بسیار آرامش بخش است و احساس بی نظیری را به شما انتقال می دهد.

اسطوخودوس

۲) نعنای تند

در یک آزمایش که بر روی چند شرکت کننده­ حاضر در یک مسابقه صورت گرفت، مشخص شده است که نعنای تند به عنوان یک ماده انرژی بخش، اثر موثری بر روی مغز انسان دارد. هنگامی که شرکت کنندگان رایحه نعنای تند را استشمام کردند، سطح انرژی و نیروی آن ها بالا تر رفت و سطح خستگیشان کم تر شد. علاوه بر آن نعنای تند می تواند سطح تمرکز و آرامش اعصاب را نیز بهبود بخشد.

نعنای تند

۳) رزماری

رزماری نیز مانند نعنای تند سطح انرژی، اشتها و تمرکز شما را بهبود می بخشد. همچنین باعث کاهش افسردگی و با خواص محرکی که دارد موجب کاهش خستگی روانی و جسمانی هم خواهد شد.

۴) ترنج

در میان عطر های موثر برای درمان حافظه و استرس، ترنج بسیار مشهور است زیرا با استفاده از این گیاه، با خستگی، استرس، افسردگی، فراموشی یا آلزایمر خداحافظی خواهید کرد. با خواص بسیار عالی که دارد به راحتی می توان از آن به عنوان یک عطر تقویت حافظه یاد کرد.

ترنج

۵) لیمو

تا به حال در هنگام عصبانیت عطر لیمو را استشمام کرده اید؟ اگر جواب شما خیر است، حتما آن را امتحان کنید. زیرا لیمو با عطر محشری که دارد موجب تقویت حافظه و کاهش محسوس استرس شما می شود. همچنین خوردن این ماده غذایی نیز می تواند بسیار مفید واقع شود. پس استفاده از این عطر تقویت حافظه را هیچ گاه فراموش نکنید.

لیمو

۶) عطر غذاهای خانگی

چشمانتان را ببندید و تصور کنید که در یک صبح زمستانی وارد خانه شده و بوی غذایی ایرانی را استشمام کرده اید. چه حسی پیدا می کنید؟ مطمئنا حسی خوب در وجودتان نمایان می شود که در اصل این حس به مغز شما کمک می کند تا خوشی کوچکی را تجربه کند و با این کار سلول های مغزتان قادر به فعالیت بیشتری خواهند بود. در نتیجه این حس خوشحالی با بوی آشپزی باعث می شود که یک عطر تقویت حافظه داشته باشید که به بهبود حافظه شما کمک شایانی می کند. پس اگر می خواهید حافظه‌تان را از دست ندهید، از آشپزی غافل نشوید.

۷) وانیل

این رایحه که همه ما را به یاد بستنی های دوران کودکی خودمان می اندازد، بسیار پر طرفدار است و بهترین عطر تقویت حافظه محسوب می شود. زیرا با استشمام آن، تمام خاطرات بچگی به صورت سه بعدی رو به رویمان زنده می شوند و به کار کرد مغز کمک ویژه ای می کند و همین فعالیت مغز و به خاطر آوردن گذشته، باعث تقویت حافظه شما می شود.

۸) دارچین

اگر احساس خواب آلودگی داشتید و به دنبال محرکی برای از بین بردن این حس بودید، پیشنهاد ما به شما چای دارچین است. زیرا عطر دارچین شما را هدفمند می سازد و احساس شادابی نسبتا زیادی به شما انتقال می دهد. با استشمام این عطر تقویت حافظه ، احساس خواب آلودگی خود را از بین برده و موجب افزایش تمرکز خود در کارهایتان شوید.

۹) گل ها

رایحه گل هایی که بیشتر از آن ها خاطره خوش دارید، برای تقویت حافظه‌تان بسیار موثر است زیرا با استشمام آن گل و نمایان شدن اتفاقات خوش در مغزتان، موجب افزایش کارکرد ذهن شده و از زوال عقل جلوگیری می کند. رایحه گل ها را می توانید به صورت عصاره های مختلف خریداری کرده و به صورت بوخور و حتی عود در منزلتان استفاده کنید.

  عطر تقویت حافظه

تاثیر مثبت رایحه ها بر مغز انسان

برای همه شما پیش آمده است که با استشمام بویی آشنا، مغزتان شروع به فعالیت کند و تمام خاطرات مرتبط با آن رایحه را برایتان به صورت سه بعدی زنده کند. پس این موضوع دلیل محکمی بر تاثیر مثبت رایحه ها بر مغز انسان است. با استشمام عطر های متفاوت گیاهانی که معرفی کردیم می توانید به بهبود عملکرد مغزتان کمک کنید و عطر تقویت حافظه را به عنوان یک ابزار محرک ذهن، همه جا همراه خود داشته باشید. سایت مندلیف خدمات فوق العاده ای مانند تست رایگان عطر در محل مورد نظر شما برای خرید انواع عطرها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *