اخبار

اهمیت عطر ضد استرس

عطر ضد استرس

برای پیدا کردن آرامش در میان هرج و مرج های امروزی، با وجود شمع های خوشبو، روغن های معطر درمانی و عطر ضد استرس، دیگر به دنبال چیزی نباشید، چرا که پس از یک روز سخت کاری و پر استرس می­توانند به دگرگونی حال شما کمک بسزایی کنند. شاید در زندگی روزانه خود برای یافتن آرامش از کافئین استفاده کنید اما مصرف بیش از حد آن توصیه نمی­شود و شاید نتواند آرامشی که به دنبالش هستید به شما هدیه دهد تا از استرس های بیهوده رهایی پیدا کنید. اگر احساس می­کنید که در روز بدون هیچ دلیل دچار استرس می­شوید و نمی­توانید کار های خود را با آرامش انجام دهید، عطر ضد استرس را امتحان کنید. شما می توانید برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره عطرهای ضد استرس به سایت مندلیف مراجعه کنید.

چرا از رایحه ها برای رهایی از استرس استفاده کنیم

گاهی تغییرات بسیار کوچک می­توانند به شما کمک کنند تا روز های بهتری را پشت سر بگذارید و از زندگی خود لذت ببرید. فشار ها و استرس هایی وجود دارند که شاید شما به آنها توجه نکنید اما ممکن است تاثیر های مخربی در زندگی شما داشته باشند، شما را از خانواده دور کنند و بازدهی شما را در کسب ­و کارتان کم کنند. خبر خوب این است که راه های زیادی برای خلاص شدن از این فشار ها و استرس ها وجود دارد که با تغییری ساده در عادت های روزانه، تاثیر های بزرگی روی زندگی شما خواهد گذاشت.

عطر ضد استرس

 مدیتیشن، گذراندن وقت در طبیعت و اطمینان از خواب راحت شبانه برخی از روش های پیشنهادی برای غلبه بر استرس و داشتن انرژی مضاعف است. اما ممکن است روشی غیر منتظره برای اضافه کردن به این لیست وجود داشته باشد که اغلب به آن توجه کمتری می­شود. یکی از ساده ترین راه های رسیدن به آرامش و نجات یافتن از خستگی، استفاده از عطر ضد استرس است.

برای ساخت این رایحه های ضد استرس، تیم های تحقیقاتی بزرگی همواره درحال تحقیق روی انواع عطر طبیعی هستند تا خواص درمانی آنها را پیدا کنند. آن ها در تلاشند با یافتن رابطه این رایحه ها با عملکرد مغز، روش های نوینی در صنعت عطرسازی ایجاد کنند. همچنین این تیم های تحقیقاتی با استفاده از رابطه حافظه، احساسات و بوهای خاص، عطر ضد استرس و عطر هایی آرامش بخش با خاصیت هایی درمانی از جمله درمان سردرد و فشار های ناشی از استرس تولید و بُعد جدیدی از کاربرد های عطر را به همه معرفی کرده اند.

کدام رایحه ها از خواص ضد استرس بودن برخوردارند

نسیم دریا: عطر نسیم دریا شما را به یاد تعطیلات و لحظات خوش خواهد انداخت و استفاده از این رایحه در عطر ها، خاصیت آرامش بخش بودن به عطر خواهد داد و آن را به عطر ضد استرس تبدیل خواهد کرد و نگرانی های شما را تسکین خواهد داد.

یلانگ یلانگ: رایحه یلانگ یلانگ خاصیت و عطری جادویی دارد؛ این رایحه که یادآور شکوفه های درختان است برای مواردی از جمله تپش قلب، اضطراب، افسردگی و فشارخون بالا مناسب است. با طیف گسترده تاثیر های درمانی که این رایحه دارد، بسیار محبوب در میان افراد است.

اسطوخودوس: این عطر ضد استرس و دوست داشتنی می تواند به کاهش استرس های عاطفی و آرامش اعصاب کمک کند. روغن اسطوخودوس همچنین می تواند تنش، افسردگی و سردرد را بهبود بخشد. اسطوخودوس همچنین می تواند به شما کمک کند تا خواب راحت داشته باشید، بنابراین می­توانید از رایحه آن در اتاق خواب خود نیز استفاده کنید.

 لیمو: رایحه لیمو را می­توان به عنوان عطر ضد استرس معرفی کرد. رایحه های مرکبات در ایجاد آرامش و رفع استرس، معجزه کننده هستند. لیمو و سایر رایحه های مرکبات می­توانند فشار روانی را بهبود بخشیده و دارای خواص آرام بخش هستند. پس استفاده از آنها را در زندگی روزانه خود فراموش نکنید.

رایحه لیمو

 نت های چمن: بسیاری از مردم بوی چمن تازه کوتاه شده را دوست دارند زیرا این رایحه آنها را به یاد روزهای شاد و تابستانی می اندازد. به همین دلیل است که عطر های دارای رایحه چمن، انرژی مثبت به شما خواهند داد و خستگی را از شما دور خواهند کرد.

رزماری: رایحه رزماری می­تواند عطر ضد استرس خوبی باشد و احساس خستگی روحی و جسمی شما را کاهش دهد. شما می توانید حتی با قرار دادن مقداری رزماری در مکان های مختلف خانه یا محل کار خود، از رایحه آن لذت ببرید و بدون احساس خستگی به فعالیت خود ادامه دهید.

عطر ضد استرس

عطر گل سرخ و گل رز قطبی: این رایحه کاملاً شیرین به عنوان عطر ضد استرس مورد استقبال قرار گرفته است تا فشار های روزانه را کاهش دهد. این عطر حاوی رایحه گل سرخ و گل رز قطبی برای کمک به رفع استرس و حاوی مقداری نرم کننده برای مرطوب سازی پوست است.

نیلوفر سفید: استفاده از رایحه نیلوفر سفید باعث بازگرداندن آرامش در بدترین شرایط می شود و همچنین به داشتن خوابی راحت کمک می­کند. استفاده از روغن این رایحه نیز توصیه می­ شود.

چه زمانی از عطر های ضد استرس و آرامش بخش استفاده کنیم

استفاده از رایحه های آرامش بخش بدون هیچ محدودیتی همواره به ما توصیه می­شود. اگر در زندگی روزمره خود دچار استرس هستید یا اگر به دنبال آرامش می­ گردید از رایحه های معرفی شده استفاده کنید. برای استفاده از این عطر ها خود را به سختی نیندازید؛ شما می­توانید از روغن های معطر استفاده کنید یا هنگام خرید آبرسان های دست و صورت، آبرسان های حاوی رایحه های آرام بخش را انتخاب کنید. همچنین می­توانید شیشه ای سرشار از عطر ضد استرس همراه خود داشته باشید و هرگاه احساس نیاز کردید آن را بو کنید. یکی دیگر از روش های موثر در استفاده از این رایحه ها آغشته کردن لباس یا رو بالشی خود به آنها است. به یاد داشته باشید که روغن های معطر در حمام می­توانند احساس بسیار خوشایندی به شما هدیه دهند پس استفاده از رایحه های آرامش بخش هنگام استحمام را فراموش نکنید.

 عطر ضد استرس

تاثیر عطر ضد استرس بر زندگی روزمره ما

اگر بعد از یک روز سخت و پر فشار احساس خستگی شدیدی می­کنید و نمی توانید خوابی راحت را تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از رایحه ها و عطر های آرام بخش و ضد استرس است. با استفاده از این عطر ها می­توانید انرژی مثبت را در روز های خود تجربه کنید و به اطرافیان خود نیز هدیه دهید، همچنین در هنگام کار کردن آرامش و تمرکز بالایی پیدا می کنید و می توانید از آن لذت ببرید. همان طور که می دانید، خواب و استراحت شب بسیار در کسب آرامش اهمیت دارد. اگر در تجربه خوابی راحت دچار مشکل هستید، رایحه های آرامش بخش می­توانند تاثیر خوبی در خواب شما داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *