دسته بندی نشده

عطر مو چیست ؟

عطر مو چیست

 همیشه اولین برخورد شما با افراد مختلف، باعث ثبت مهم ترین و به یاد ماندنی ترین تصویر شما در ذهنشان خواهد شد و بر شناخت آن ها از شما تاثیر ماندگار خواهد گذاشت. بوی خوش شما می تواند بر روی این تصویر ثبت شده، اثر مثبت داشته باشد. زمانی که صحبت از بوی خوش و عطر می شود، همه افراد به یاد عطر های گران قیمت می افتند. نوعی دیگر از عطر ها نیز وجود دارد که مخصوص مو های شما ساخته شده است و رایحه ای ملایم و آرام نسبت به عطر های معمولی دارد. در ادامه مطلب به سوال عطر مو چیست و چگونه از آن استفاده می شود، به طور کامل پاسخ خواهیم داد. برای اطلاعات بیشتر در مورد عطر مو می توانید به سایت مندلیف مراجعه کنید.

آشنایی با عطر مو

در ابتدا خوب است بدانید که فواید عطر مو چیست. این عطر طوری ساخته شده است تا مولکول هایش به مو های شما بچسبد و باعث به وجود آمدن رایحه ای لطیف و تازه در مو هایتان شود. علاوه بر بوی خوشی که به مو هایتان افزوده می شود، عطر مو از تار های ضعیف مو در برابر آلودگی های محیطی مراقب و مو را آبرسانی می کند. همین ویژگی مراقبتی، آن را میان مردم محبوب تر از سابق کرده است.

تفاوت عطر مو با عطر های معمولی

تفاوت عطر مو با عطر های معمولی

برای آن که بدانیم تفاوت عطر های معمولی با عطر مو چیست، باید ذکر کرد که اغلب عطر های معمولی دارای الکل و مواد شیمیایی فراوانی هستند که اگر از آن ها بر روی مو هایتان استفاده کنید، موجب خشکی بیش از اندازه و رساندن آسیب جدی به مو های شما خواهد شد، اما عطر های مو، الکل خیلی کم تری دارند که نه تنها هیچ آسیبی به مو هایتان وارد نمی کنند بلکه دارای خواص مراقبتی هستند. عطر مو، طوری طراحی شده است که ماندگاری فراوانی بر روی مو هایتان دارد و نسبت به عطر های معمولی، رایحه آن ها برای مدت طولانی تری برقرار است.

بوی بد مو های شما ناشی از چه چیزی است؟

در ادامه پاسخ به سوال عطر مو چیست، لازم است تا چند دلیلی را که موجب به وجود آمدن رایحه بد در مو هایتان می شود را بررسی کنیم تا بتوانیم به کاربرد های بیش تر عطر مو بپردازیم.

  • شست و شوی دیر به دیر: زمانی که مو هایتان را به طور مرتب نمی شویید، در اصل غدد چربی کف سرتان شروع به فعالیت می کند و سپس کار تولید (رایحه بد مو) را آغاز خواهد کرد. همه نوع مو، حتی مدل های اکستنشن نیز نیاز به شست و شوی مرتب و منظم با محصولات مناسب دارند.
  • بیماری های مختلف: بیماری های متفاوتی هستند که موجب تعریق بیش از حد پوست سر شما خواهند شد. اگر حس می کنید مو هایتان خیلی سریع چرب می شود و مجبور به استفاده عطر مو به طور مکرر و پشت سر هم هستید، بهتر است با یک دکتر مشورت کنید.
  • دارای قارچ مو هستید: قارچ مو اغلب در مو های خیس به وجود می آید، اگر دارای مو هایی پر پشت و ضخیم هستید، بعد از حمام، مطمئن شوید که آن ها را به خوبی خشک کرده اید. در غیر این صورت ممکن است دچار قارچ مو شوید و رایحه نا خوشایندی از مو هایتان پخش کنید.
  • رژیم غذایی نا مناسب: در عصر جدید، اغلب افراد از فست فود بسیار زیادی در برنامه غذایی خود استفاده می کنند. همین غذا های چرب و مضر که با روغن های صنعتی پخته شده اند، موجب افزایش بوی نا پسند مو هایتان خواهند شد.

مواردی که هنگام خرید عطر مو باید به آن ها توجه کرد

عطر مو چیست

با پاسخ به سوال عطر مو چیست در مطالب بالا، شاید خیلی از شما قصد خرید این محصول را پیدا کرده باشید اما نکات مهم هنگام خرید عطر مو چیست؟ برای خرید عطر مو به موارد زیر توجه کنید:

  • بوی خوش: هدف اصلی از خریدن این عطر ها، خوش بو کردن مو هایتان است. پس از خود بپرسید بهترین رایحه عطر مو چیست و طبق سلیقه شخصی خودتان رایحه ای که دوست دارید را انتخاب کنید. سعی کنید مانند خرید عطر های معمولی سخت گیر باشید. اغلب عطرهای مو با رایحه های گل (مخصوص بانوان) و رایحه های میوه ای (مخصوص آقایان) ارائه می شوند، اما عطر مو در کل اسپرت است و برای تولید آن جنسیت خاصی مد نظر نیست.
  • محتوای تشکیل دهنده: هنگام خرید عطر مو توجه داشته باشید که شامل چه چیز هایی است، به عنوان مثال تنها دارای رایحه خوش است یا شامل مواد مغذی، جهت آبرسانی و مراقبت از مو هایتان نیز است.
  • نوع مو هایتان: باید توجه داشته باشید که نوع موی شما در انتخاب بهترین نمونه، بسیار موثر است. اگر مو هایی آسیب دیده و خشک دارید به دنبال عطری باشید که طراوت را به مو هایتان برگرداند و اگر مو هایی چرب و مستعد تعریق دارید، مدل هایی که مو ها را چرب می کنند، اصلا برای شما مناسب نیست.

نحوه ساخت عطر مو چیست؟

نحوه ساخت عطر مو چیست؟

ساختار عطر مو بسیار ساده است و می توانید حتی آن را در خانه خود نیز درست کنید و از رایحه آن لذت ببرید.

این عطر موی خانگی برای کسانی که نمی خواهند مبالغ زیادی را جهت خرید محصولات مراقبتی مو خرج کنند، یا به محصولات شرکتی برای استفاده، اعتماد ندارند بسیار مناسب است. ماندگاری آن مانند محصولات شرکتی نیست اما می توان به جرات گفت که نتیجه خوبی را به همراه دارد.

  1. در مرحله اول شما به دو فنجان آب و پنج قطره از اسانس مورد علاقه خود نیاز دارید.
  2. در مرحله دوم، وقت آن رسیده است تا روغن هایی را جهت مراقبت از مو هایتان اضافه کنید. به عنوان مثال دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، نارگیل مخصوص مو و آرگان نیاز دارید.
  3. در مرحله آخر آن ها را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و در یک ظرف اسپری بریزید و از نتیجه آن لذت ببرید.

در این مقاله سعی کردیم شما را با عطر مو آشنا کنیم و همچنین از تفاوت آن با عطر های معمولی صحبت کردیم شما می توانید برای خرید عطر به سایت مندلیف مراجعه کنید و از خدمات بی نظیر آن مانند تست رایگان عطر در محل مورد نظرتان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *