برندها

مجموعه کاروان از The Gate

تحت عنوان مجموعه کاروان(Caravan Collection)، یک نگاه کوتاه به رایحه های شرقی ساخته شده توسط برند گیت (The Gate) پاریس به بررسی رایحه های قدیمی پرداخت و در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. در زمان های قدیم، اکثر عود و ادویه جات از هندوستان و عمدتا از طریق دریا و سپس توسط کاروانهای شتر درجهان پخش می شد.

تنها چهار عطر در این مجموعه وجود دارد:

Oud Tonic ، Karavan Desert، OUDdiction Pure و UnderOUD

بعید به نظر می رسد که کسانی که به رایحه عود (oud) علاقه ندارند هم به عطرهای عود این مجموعه علاقه مند نشوند، این عطرها نمونه های مدرن از رایحه های شرقی اند که در حال حاضر در خاورمیانه محبوب هستند. این رایحه ها موجب ایجاد اشتیاق بین علاقه مندان به روغن عود خالص (pure oud oil) می شوند، چون که روغن عود در این عطرها فقط به عنوان یک نت مکمل عمل می کند، نه برجسته ترین نت.

عود تونیک(OUD TONIC)

رایحه شگفت انگیز عود تونیک(Oud Tonic) به سرعت تبدیل به رایحه ای شفاف و مهیج با رایحه ای تند شد که به دور ازرنگ و بوی رایحه های شرقی، یک شروع جدید و نمونه ای از عطرهای مدرن مردانه و رایحه های چوبی است. در نت پایه، عطر چوب خشک سدر به تنهایی خودنمایی میکند و یک ارتباط ملایم که به سختی قابل تشخیص است را با رایحه عود نهفته در روح تام فورد (Oud Wood Tom Ford) حفظ میکند.

من توسعه عطر را به عنوان هدف سفر کاروان از نقطه شروع آن تصور می کنم. در ابتدا به نظر می رسد که صدها جاده در مقابل شما قراردارد که آزادی نامحدود و بدون هیچ مرزی را به شما هدیه می کند و شما دارای یک قدرت و نیروی بسیار زیاد هستید. اولین قدم های هر سفر همیشه پر از شور و شوق است، سپس این قدرت به تدریج از بین می رود، اما روحیه و اعتماد به نفس به اندازه کافی بالا هستند که بتوانند شما را به مقصد برسانند. سرانجام زمانی فرا می رسد که مسافر فقط معتقد است که هر روز این سفر او را به هدف نهایی نزدیک می کند. تصور می کنم عطر خشک و چوبی عود تونیک(Oud Tonic) کاروانی است مملو از گشنیز، میخک و چوب عود، اما بیشتر محموله های هیجان انگیز آن را رزین و چوب سدار تشکیل می دهد.

نت های برتر: لیمو، نارنگی ، توت ها و گل گلابی.

نت های میانی: میخک، زعفران، گل لادن، کندر و گیاه وتیوِر.

نت های پایه: سدر، عود، چرم و مشک.

کاروان صحرا (Desert Caravan)

این عطر به قدری شیرین و جذاب است که گمان می کنم افسانه کاروان صحرا باید درباره استراحت دلپذیر کاروان صحرا در واحه ای سر سبز صحبت کند. رزین های خوش عطر، سدار و چوبهای عود هنوز هم ساختار این عطر را تشکیل می دهند. ترکیب هیجان انگیز چوب سدر با نرمی و زنانگی یک گل سرخ دمشقی و بوی شیرین شکوفه های درخت نارنج احاطه شده است.

می توان در سایه خنک درختان سبز رایحه سدرهای نیرومند و دود چوب عود سوخته را تشخیص داد و درپس پرده های پنهان کجاوه عطر و بوی دودی از چوب گایاک به مشام می رسد. برخی از نت های دیگر را می توان به عنوان کالاهای دیگر کاروان تفسیر کرد: ادویه جات، ترشی ها و پارچه های ابریشمی و نعنا هندی. احساس لمس نرم چرم به دود عود در پایه می پیوندد.استراحت در واحه سرسبز یک تعطیلات برای کاروان است، بنابراین عطر و بوی کاروان صحرا(Desert Caravan) محفلی آرام و شور انگیز برای مسافران بیابانی است. کاروان صحرا را می توان با یک نسخه کوچکتر از عطر عالی “The great Sahraa Oud Fragrance du Bois” مقایسه کرد.

نت های برتر: نارنگی، یوزو، کندر و دانه های آمبِرِت(Ambrette seed).

نت های میانی: جوز هندی، سدار سوزنی ، شکوفه پرتقال و گل رز دمشق.

نت های پایه: نعنا هندی، سدار، عود، چوب گایاک ، کرستر، چرم و مشک.

پیور عودیکشن (Pure Oudiction)

گویی کاروان در راه خود مقداری شاهدانه از یک فروشنده خریداری کرده است. آنها بلافاصله شروع به خرد کردن و خشک کردن آن کرده و آن را با سایر گیاهان معطر، با رزین های ارگانیک و تنباکو مخلوط کردند. بوی سنگین و تیره شاهدانه سبز کمی شیرین تر می شود. ، تیرگی و رمز و راز در عطر گیاه خشک شده ظاهر می شود. مخلوط شاهدانه بدست آمده در یک کیسه چرم قرار می گیرد و یک قطره روغن عود به آن اضافه میشود. همه چیز در پیور اودیکشن(Pure Oudiction) بوی علف و رزین میدهد.

به نظر می رسد که عود یک ارتباط جدید با رایحه شاهدانه پیدا کرده است. در پی قانونی شدن گیاه شاهدانه در کشورهای مختلف، این نت رزینی سبز به طور فزاینده ای در ترکیبات عطر، چه در اروپا و چه در عطرهای شرقی آشکارا دیده می شود. نت شاهدانه در عطرهای عود به عنوان نسخه جدید عود و گیاه وِتیوِر ظاهر شده، زیرا در بعضی از کشورها ترجیح می دهند مخلوطی از روغن عود را با روخوس هندی (Indian Ruh Khus)  به همراه نت های سبز استفاده کنند. نتیجه آن رایحه ای نرم و شیرین است که دوستداران عود را نا امید خواهدکرد و از طرفی دوستداران شاهدانه آن را دوست خواهند داشت.

نت های برتر: هل ، شاهدانه ، مریم گلی  و ماته (Chimarrão).

نت های میانی: شیرین بیان، مرهم، یونجه و جیر.

نت های پایه: عود ، نعنا هندی ، وِتیوِر و مشک.

آندِرعود(Underoud)

بهتراست از آندِرعود(Underoud) به عنوان عطر نهایی مجموعه کاروان(Caravan Collection) نام برد و به عنوان اتمام سفر به کویر از آن یاد کرد. یک جشن پر از نور و احساسات است که  وقتی همه چیز به پایان رسید و سفر با موفقیت انجام شد در مقصد کاروان برپا شده است. بنابراین جشن آغاز شده ، فرش قرمز این مهمانی بزرگ پهن شده، همه جا با گلهای رنگارنگ آراسته شده و همه در حال گوش دادن به داستانهای مفصل درباره سفر کاروان هستند. در این عطر غنی بهترین قسمت های سفر با هم ترکیب شده: سبزی های تازه، ادویه های تند و تیز، چوب خشک، رزین ها، دودها و چرم هایی وجود دارد که باعث تقویت نکات برجسته عود می شود و آن را به رایحه هیجان انگیزی بدل کرده است.آندِرعود(Underoud) بویی مانند برادر کوچکتر خود “عهد” از فردریک مِیل (Promise Frederic Malle) دارد.

نت های برتر: فلفل ، کندر، شمعدانی، مریم گلی و آلو.

نت های میانی: زعفران، گیاه مرمر، صنوبر، نعنا هندی، سدار ، وِتیوِر و چوب صندل.

نت های پایه: چوب گایاک، عود، کاستوروم، وانیل، بنزوئین، لوبیای تونکا ، خزه و مشک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *