برندها

میتسوکو، شعبده ژاک گارلین

میتسوکو(itsouko) نام یک عطر است، یک اسطوره کلاسیک توسط خانه فرانسوی گارلین(Guerlain)، که درسال گذشته به ۱۰۰ سالگی رسید. هنگامی که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد ،در میانه جنگ جهانی در اروپا، اروپایی که آماده تغییر در همه زمینه های فلسفی ، هنری ، مد و عطر و ادکلن بود. چشم عطر ساز ها به تلالو عرفانی و مرموز خاور دور بود، سرزمین آفتاب تابان، ژاپن . برخی می گویند در ژاپن بود که ژاک گورلین، اسطوره (La Bataille) میتسوکو را الهام بخش این رایحه بی انتها یافت. زن جوانی که سال ها منتظر افسر انگلیسی، عشق زندگی اش بوده است، با مهارت درد و رنج خود را پنهان کرد. راز و رمز ادکلن میتسوکو خود را برای همه آشکار نمی کند، فقط به کسانی که مایل هستند ساعت ها، روزها و شاید ماه ها و سال ها منتظر بمانند تا کاملاً آن را درک و لمس کنند خود را نشان می دهد.

کلمه میتسکو همچنین به معنای جادو است و اینکه این عطر چیست و چگونه روی پوست ما کار می کند، بدون شک جادو است. مانند درسهای تغییر شکل در دنیای جادوگری هری پاتر، هر بار که میتسوکو را بو کنید، به روشی جدید و غیرمعمول تغییر می کند. این یک داستان الهام بخش  را می گوید و احساسات و افکار را برمی انگیزد و تجربه شما را از ساعتی به ساعت دیگر تغییر می دهد. شما باید بسیار حاضر و آگاه باشید، تیزهوش و دارای ذهنی سریع و بینی حریص باشید تا از میتسکو لذت ببرید و مکالمه ای جذاب و طناز با او داشته باشید. او یکی از آن دختران کسل کننده و بیهوده نیست که فقط غالبی زیبا و در نهایت پوچی و کسالت بی پایان را ارائه می دهد. اگر من با اطمینان می توانم چیزی را بگویم، آن این است که با میتسکو شما هرگز بی حوصله نخواهید شد.

چگونه یک عطر می تواند شامل همه جادوی عطرسازی باشد؟ اگر ما به قیاس دنیای جادو بپردازیم، همانطور که بسیاری از جادوگران عصر مدرن جادوی خود را از کتب قدیمی می گیرند، میتسکو نیز قدرت خود را از کوتی چایپری(Coty’s Chypre)، اولین عطر ساز و بنیانگذار برند چایپری (Chypre) میگیرد. چه کسی می گوید ترنج، لبدان و بلوط خاکی، ستون فقرات عطر های چایپری، چنین هارمونی رویایی معطری را شکل می دهد، که در طبیعت وجود ندارد، بلکه صرفاً بخشی از نبوغ خلاق یک انسان است؟ و چه کسی حدس می زد که با اضافه کردن یک عنص، یک نت از هلو، ژاک گارلین چیز نفس گیری را ابداع کند، که باعث می شود برای یک قرن کامل عاشقان عطر لذت ببرند؟

رایحه زمینه هلو، به طور خاص (C14 aldehyde)، علاوه بر عطر و بوی هلوی تازه و آبدار، شیری کمرنگ ترکیب شده با زردآلو ، انبه و سیب را مخلوط کرده است. آنقدر پرطرفدار شده است که برای ده ها سال به بخشی جدایی ناپذیر در بسیاری از عطر های کلاسیک مانند کریستال شانل (Chanel Cristalle) و دیگران تبدیل شد. همچنین این ترکیب، الهام بخش دیگر ترکیب های رایحه میوه و گل حال حاضر جهان مانند فرشته تیری مگلر (Thierry Mugler Angel) و نمونه های بی پایان دیگر است.

ترکیب عطر میتسکو بی عیب و نقص است و برخلاف اکثر عطرهای مدرن که تمام زیبایی ها و راز و رمز آنها را در چند دقیقه اول نمایانگر می شود، میتسکو پس از چند ساعت فریبندگی خود را نشان می دهد. در ابتدا، ترنج تازه ترکیبی از میوه و گل را نمایان میکند، هلو، گل سرخ و گل یاس را نشان می دهد و بر پایه ای متشکل از نعنا هندی، بلوط و عنبرسائل(ambergris) استراحت می کند. نت دارچین در کل ترکیب  به همراه نت هلو معقول است. رایحه به جا مانده آن چنان اغوا کننده است که سرگئی دیاگیلف(Sergei Diaghilev) پرده های تئاتر را با میتسکو معطر می کرد. میتسوکو همچنین در بین چهره های عمومی طرفداران بسیاری مانند چارلی چاپلین، آوا گاردنر، بریژیت باردوت، اینگرید برگمن و گیری تکانوا داشت. فقط از این لیست می توان دریافت که چنین عطر مخصوصی نیز نیاز به شخصیتی منحصر به فرد دارد که بتواند از آن را به روش مناسبی استفاده کند. خوشبختانه حتی امروز، هنوز افراد شجاعی می توانند میتسکو را به دست آورند، کسانی که به دنبال عطر نیستند تا توده های معمولی مردم را اغوا کنند، بلکه آن را برای شخص خاصی میخواهند. آنها معمولا تمایل دارند که نه تنها عطر خود را ارزیابی کنند بلکه در عوض اجازه دهند عطر نیز آنها را ارزیابی کند. من یک بار دیگر به مقایسه با هری پاتر باز خواهم گشت: این چوب دستی است که جادوگر را انتخاب می کند، نه چیز دیگر. همانند یک نسخه از یک کمپین تبلیغاتی قدیمی برای این عطر فریبنده: آیا شما مثل او هستید؟ میتسوکو متعلق به جسور ها است.

نت های عطر

نت های برتر: هلو، ترنج، لیمو، نارنگی، عصاره بهار نانج

نت های میانی: گل ر، گل یاس، یلانگ یلانگ(ylang-ylang)، میخک

نت های پایه: دارچین، عنبر، درخت بلوط، نعنا هندی، سدر، فلفل، مشک، کهربا، چوب صندل ، صمغ میر(myrrh).

گروه عطر: نخود میوه ای

سازنده: ژاک گارلین(Jacques Guerlain)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *