اخبار

راهکارهایی پیرامون نحوه تست عطر

نحوه تست عطر

وقتی با انبوهی از عطرها و رایحه ‌ها مواجه می‌شوید ممکن است انتخاب یک رایحه مناسب سلیقه شما برایتان گیج‌کننده باشد. همچنین عطرها هر کدام رایحه ای کاملا شخصی دارند و معمولا هر کس عطر مخصوص به خود را انتخاب می‌کند. خرید یک عطر گاهی ممکن است خیلی گران و هزینه‌بر باشد از این رو در این بلاگ ما به کمک شما می‌آییم تا با بهترین روش‌ها و نحوه تست عطر آشنا شوید و بتوانید با توجه به هزینه ای که می‌پردازید بهترین عطر را برای خود انتخاب کنید. برای خرید بهترین و با کیفیت ترین عطرها به سایت مندلیف مراجعه کنید.

روشهای آشنایی با نحوه تست عطر قبل از خرید

 

  • تست عطر با کاغذ

تست عطر با کاغذ

تست عطر با کاغذ ساده‌ترین و رایج‌ترین نحوه تست عطر است که قطعا همه شما با آن آشنا هستید. آن‌ها تکه‌هایی از کاغذ سفید هستند که کمی ‌عطر روی آن اسپری می‌شود. در این روش به علت عدم برخورد عطر با بدن، رایحه ای تمیز از بو را استشمام خواهید کرد. این تسترهای کاغذی معمولا در اکثر فروشگاه‌ها به طور رایگان وجود دارند و در اختیار شما قرار می‌گیرند. با این حال‌، آن‌ها همیشه از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. جهت افزایش کیفیت نحوه تست عطر در این روش بهتر است از کاغذ ضخیم و مات استفاده کنید، زیرا جذب بسیار بیشتری نسبت به انواع کاغذهای براق موجود در مغازه‌ها دارد.

رایحه‌ها به گونه ای طراحی شده اند که در برخورد با پوست به گرمای بدن واکنش نشان داده و رایحه واقعی خود را نشان می‌دهند‌، بنابراین تسترهای کاغذی فقط نمای کوچکی از کاراکتر یک عطر را نشان داده و نمی‌توانند بهترین روش برای تست عطر باشند.

با این حال‌، این روش به شما امکان می‌دهد طیف گسترده ای از رایحه‌ها را تست کنید و تنها مانع تحمل بینی شما است که ممکن است پس از تست چندین عطر خسته شود. خستگی بینی وقتی اتفاق می‌افتد که گیرنده‌های بویایی به علت استشمام رایحه‌های مختلف نسبت به یک بوی خاص حساسیت کمتری نشان می‌دهند. در ادامه چگونگی غلبه بر خستگی بینی در این روش گفته خواهد شد.

  1. به سرعت عطر را با دو بار با حرکت رو به پایین اسپری کنید.
  2. کاغذ را به سرعت زیر بینی خود تکان دهید و استشمام کنید.
  3. برای تست ماندگاری بو مرتبا کاغذ را استشمام کرده و ببینید آیا رایحه همچنان بر روی کاغذ مانده یا نه.

  • تست عطر روی پوست

نحوه تست عطر

بعد از تست عطر روی کاغذ، تست روی پوست معمولا معقول‌ترین نحوه تست عطر است. بهتر است از این روش تنها برای یک رایحه خاص استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌کند بهتر با عطر و نت‌های مختلف آن آشنا شوید و ببینید که بعد از مدتی روی پوست چه بویی خواهد داشت. گرما و چربی طبیعی پوست به عطر اجازه می‌دهد تا چرخه تکامل رایحه (نت آغازین، نت میانی و نت پایانی) را خیلی بهتر طی کند. به همین علت ممکن است عطری که روی کاغذ بوی خیلی خوشایندی داشته، تجربه متفاوتی بر روی پوستتان داشته باشد و شما اصلا به آن رایحه جذب نشوید. این روش تست عطر فقط برای یک رایحه مناسب است، چون اگر بر قسمت‌های مختلف بدنتان عطرهای مختلفی اسپری کنید، این رایحه‌ها با یکدیگر قاطی شده و باعث ایجاد بوی ناخوشایندی می‌شوند. بنابراین جهت استفاده از این روش تست عطر از بین عطرهای مختلف رایحه ای را که بیشتر دوست دارید روی پوستتان تست کنید. روش این تست به این صورت است.

  1. در حالی که فاصله صحیح را رعایت کرده اید دو مرتبه عطر را پشت دست خود اسپری کنید.
  2. بگذارید عطر به طور طبیعی خشک شود و آن را بر روی پوست مالش ندهید.
  3. بدون این که آن را نزدیک بینیتان بیاورید استشمام کنید.
  4. به مرور دست خود را بو کرده و ببینید که ماندگاری عطر و تکامل نت‌های آن چگونه است.

 

راهکارهایی برای کمک به تجربه بهتر تست عطر

 

  • قبل از رفتن به فروشگاه عطر فروشی، از زدن عطر خودداری کنید.

فضای فروشگاه‌های عطر فروشی به طرز قابل توجهی پر از رایحه‌های مختلف است که خوشبختانه تا حد زیادی قابل کنترل هستند. اگر قصد دارید عطرهای مختلفی را تست کنید‌ و خودتان نیز عطر زده باشید قطعا تأثیر نامطلوبی بر نتایج خواهد گذاشت که خصوصاً بر روش تست عطر روی پوست تاثیر منفی می‌گذارد.

  • دانههای قهوه بو را خنثی میکنند.

دانه‌های قهوه بو را خنثی می‌کنند.

حتما تاکنون دیده اید که در فروشگاه‌های عطرفروشی دانه‌های قهوه بو داده بر روی پیشخوان فروشگاه قرار دارند. اگرچه برخی از دانشمندان این نظریه را به چالش می‌کشند‌، اما تا حدودی ثابت شده است که دانه‌های قهوه به پاک کردن کام بویایی شما کمک می‌کنند. رایحه قهوه گیرنده‌های بینی را آرام می‌کند و باعث می‌شود بوهای قبلی خنثی شود و هنگام استشمام، رایحه را به درستی حس کنید.

با این حال‌، این روش همیشه موثر نیست. دانه‌های قهوه می‌توانند اکثر بوهای مانده در سوراخ‌های بینی را خنثی کنند اما در عطرهای خوش بو با رایحه شرقی از اثر کمتری برخوردار هستند. دلیل این امر این است که چنین عطرهایی ممکن است حاوی نت‌های مشابه قهوه باشند که بالعکس باعث تقویت رایحه ‌شوند. نحوه تست عطر با رایحه شرقی کمی متفاوت است. اثبات شده است که رایحه پوست تمیز‌، لباس‌های پشمی ‌یا حتی لیمو می‌تواند جایگزین قهوه برای تست این عطرها باشد.

  • تست عطر را به صبح موکول کنید.

تست عطر را به صبح موکول کنید.

حس بویایی شما اغلب در ساعات اولیه صبح به اوج خود می‌رسد‌، به این معنی که قدرت درک و تشخیص شما از رایحه‌ها بیشتر خواهد بود. برای ارزیابی بهتر‌، سعی کنید عطرها را صبح تست کنید.

به همین ترتیب‌، به علت میزان رطوبت بیشتر در هوا‌ در فصل‌های گرم سال گیرنده‌های بینی ما در ماه‌های گرم قوی‌تر می‌شوند. حتما خودتان نیز متوجه شده اید که حس بویایی شما در فصول بهار و تابستان بهتر عمل می‌کند. با این حال‌، سناریوی برعکس آن نیز وجود دارد و برخی از رایحه‌ها ممکن است نت‌هایی داشته باشند که در پاییز و زمستان به دلیل دمای هوا موثرتر عمل کنند.

حال که با نحوه تست عطر آشنا شده اید و می‌دانید چگونه باید یک رایحه را به درستی تست کنید‌، دانش خود درباره عطرها و خانواده بزرگ آن‌ها گسترش داده و رایحه منحصر به فرد نزدیک به شخصیت خود را پیدا کنید.

فرایند نحوه تست عطر

برای تست عطر روش های مختلفی وجود دارد. شما می توانید با استفاده از یک تکه کاغذ و اسپری عطر روی آن، از ماندگاری و رایحه عطر مطلع شوید. بهترین روش برای تست عطر، تست بر روی پوست شما است. پوست باید تمیز و بدون عطر قبلی باشد. دانه های قهوه می تواند در خنثی کردن رایحه موجود در بینی شما موثر باشد. بهترین زمان برای استشمام عطر صبح است، قدرت تشخیص بویایی در صبح بسیار قوی تر عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *