راهنمای خرید عطر

نکته‌هایی برای خرید عطر

حتماً شما هم با ما هم عقیده‌اید که خرید عطر یکی از جذاب‌ترین خرید‌ها است به شرط اینکه نکته‌های خرید عطر را بلد باشید. آشنایی با این ترفند‌ها نه تنها خرید عطر را راحت و جذاب می‌کند، بلکه باعث می‌شود عطری که خریده‌اید رایحه‌ای دلنشین‌تر از همیشه داشته باشد و یک سر و گردن بالاتر از اطرافیان قرار بگیرید. خوشبختانه نکته‌های سودمندی را سراغ داریم که بعید به نظر می‌رسد این نکته‌ها را برای خرید عطر در جای دیگری پیدا کنید. به همین دلیل در ادامه این نکته‌‌‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

فریب تبلیغات را نخورید

در اینکه سلاطین عطرسازی، عطرهای باکیفیتی را تولید می‌کنند هیچ شکی نداریم، اما همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید رقابت تنگاتنگی در صنعت عطرسازی وجود دارد و بزرگان عطرسازی برای اینکه از قافله فروش بیشتر عطر عقب نمانند، تبلیغات پر زرق و برقی را برای عطرهای تراز اول خود انجام می‌دهند. به این ترتیب اجازه ندهید تبلیغات چشم شما را ببندد و جلوی تصمیم‌گیری‌تان را برای خرید بهترین عطر بگیرد.

در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم عطر دلخواه خود را بدون در نظر گرفتن تبلیغات خریداری کنید، چرا که عطرهای بسیار خوشبوی زیادی را در بازار سراغ داریم که به رغم تبلیغات اندک، رایحه‌ای دلنشین دارند.

وسواس را کنار بگذارید

بدون شک به رایحه‌های خاصی علاقه دارید و رایحه‌هایی در دنیای عطرسازی وجود دارد که از این رایحه‌ها متنفر هستید. اما اجازه ندهید حضور یک رایحه خاص که از آن تنفر دارید در یک عطر، نظر شما را برای خرید این عطر عوض کند. برای نمونه اگر بوی گل رز را دوست ندارید، عطری که دارای رایحه گل رز است را از فهرست عطرهای خود کنار نگذارید، چرا که در این عطر در کنار بوی گل رز، ده‌ها رایحه‌ دیگر نیز وجود دارد و چه بسا ترکیب این رایحه‌ها با یکدیگر، رایحه‌ای متفاوت و خاص را به دنبال داشته باشد که مجذوب بوی خوش این عطر شوید. از طرف دیگر گاهی اوقات رایحه‌ها به اندازه‌ای در یک عطر با یکدیگر مخلوط می‌شود که به راحتی قادر به تشخیص یک رایحه خاص که از آن خوش‌تان نمی‌آید، نخواهید بود.

بوی عطر روی بدن افراد مختلف رایحه‌ای متفاوت ایجاد می‌کند

عطرها تعامل مختلفی با پوست افراد دارند و هیچ تضمینی وجود ندارد رایحه‌ای که روی پوست دوست شما بوی بسیار دلنشینی دارد برای شما نیز همان رایحه‌ دلنشین را ایجاد کند. در نتیجه با چشم بسته و بر اساس بوی خوش عطری که روی پوست دوست‌تان استشمام کرده‌اید، اقدام به خرید عطر نکنید و قبل از خرید هر گونه عطر، حتماً رایحه آن را روی پوست خود امتحان کنید.

بهتر است قبل از امتحان رایحه‌ عطر، دوش بگیرید و در حین استحمام، از صابون‌ها و شوینده‌های معطر استفاده نکنید تا بوی شوینده‌ها تداخلی در رایحه عطرهایی که امتحان می‌کنید نداشته باشد.

مچ دست همیشه بهترین محل برای امتحان رایحه عطر نیست

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند همیشه قبل از خرید عطر، مقداری از آن را روی مچ دست اسپری نمایید و پس از مدتی بوی عطر را امتحان کنید. اما جالب است بدانید فلزی که در جواهرات وجود دارد بوی عطر را تغییر می‌دهد و اگر در حین امتحان عطر، جواهرات به دست کرده باشید، رایحه این عطر متفاوت خواهد بود.

در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم مقداری از عطر مورد نظر خود را داخل آرنج اسپری نمایید و اجازه دهید عطر خشک شود. سپس بوی این عطر را در طول روز و در بازه‌های زمانی متفاوت امتحان کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا ماندگاری بوی عطر و مقدار دلنشین بودن آن را در طول روز بررسی نمایید.

قبل از استشمام بوی عطر اجازه دهید کاملاً خشک شود

بعضی از فروشنده‌های عطر مقداری از آن را روی تکه‌ای کاغذ اسپری می‌کنند و این کاغذ را برای امتحان در اختیار خریدار قرار می‌دهند، این روش هیچ اشکالی ندارد به شرط اینکه اجازه دهید عطری که روی کاغذ اسپری شده، کاملاً خشک شود. از آنجایی که عطرهای درجه یک در لایه‌های سه‌گانه‌ای ساخته می‌شوند، بهتر است کاغذی که عطر روی آن اسپری شده را داخل کیف خود قرار دهید و در بازه‌های زمانی مختلفی بوی این عطر را امتحان کنید تا در جریان رایحه نت‌های مختلف عطر قرار بگیرید.

در هر مرتبه رایحه چند عطر را بیشتر امتحان نکنید

حتماً برای شما هم پیش آمده که پس از استشمام رایحه چند عطر مختلف، احساس کنید که دیگر قادر به تشخیص دقیق رایحه‌های عطر نیستید. این احساس کاملاً طبیعی است. به همین دلیل نیز فروشنده‌های حرفه‌ای عطر به مشتریانی که چندین عطر را امتحان کرده‌اند پیشنهاد استشمام بوی قهوه را می‌کنند. در کنار این روش، برای اینکه بوی عطرهایی که استشمام کرده‌اید از مشام شما خارج شود، بهتر است پیراهن یا قسمتی از پوست که به آن عطر نزده‌اید را بو کنید. این روش به از بین‌رفتن بوی عطرهایی که امتحان کرده‌اید کمک می‌کند.

به این نکته نیز باید اشاره کنیم که اگر پس از استشمام چندین رایحه مختلف، نظر شما به خرید عطری جلب نشد، بهتر است خرید عطر را به آینده موکول کنید، چرا که حتی به رغم استفاده از قهوه و بو کردن پیراهن، باز هم آن‌گونه که باید و شاید بوی عطرهایی که امتحان کرده‌اید از مشام شما خارج نمی‌شود و در این شرایط قطعاً عطری که خریداری می‌کنید باب میل‌ شما نخواهد بود.

امیدواریم با توجه به نکته‌هایی که از خرید عطر با شما در میان گذاشتیم، خریدی جذاب و خاطره‌انگیز را تجربه کنید و عطری بخرید که از همیشه خوشبو تر باشد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌های جالبی از خرید عطر دارید و نکات مفیدی را می‌دانید، در قسمت نظرات این تجربه‌ها را با ما و دیگر طرفداران عطر به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *