دسته بندی نشده

کدام گل‌ ها در عطرسازی بیشتر استفاده می‌ شود ؟

کدام گل‌ ها در عطرسازی بیشتر استفاده می‌ شود

کدام گل‌ ها در عطرسازی بیشتر استفاده می‌ شود ؟ گل ها مخلوقات جادویی خداوند در طبیعت هستند که به دلیل زیبایی فوق العاده و رایحه دلربا توجه هر کسی را به خود جلب می کنند. احتمالا برای شما هم زیاد پیش آمده است که با دیدن یک گل مجذوب آن شوید و رایحه بی نظیرش را با تک تک سلول های خود استشمام کنید.  بعد از بوییدن گل ها، همه ما آرزو می کنیم ای کاش می توانستیم رایحه آن را برای همیشه نزد خود نگه داریم.

این علاقه ذاتی انسان به طبیعت موجب شد از همان ابتدا در صنعت عطرسازی از رایحه های موجود در طبیعت استفاده شود.

اما آیا عطر تمام گل ها برای این صنعت مناسب است؟ در ادامه به شما خواهیم گفت که کدام گل ها در عطرسازی بیشتر استفاده می شود . همچنین شما را با عطر هایی که اسانس اصلی آن از این گل ها گرفته شده است، آشنا می کنیم. شما می توانید برای خرید بهترین عطر های دارای رایحه گل جهان به سایت مندلیف مراجعه کنید.

برای آشنایی بیشتر با رایحه های خاص تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کدام گل‌ ها در عطرسازی بیشتر استفاده می‌ شود ؟

تقریبا می توان از تمام گل ها و گیاهان برای ساخت عطر استفاده کرد؛ اما تعدادی از آن ها بسیار خاص و بی نظیر هستند. در ادامه به معرفی گل هایی می پردازیم که بیشترین کاربرد را در صنعت عطرسازی دارند.

  • گل رز

کدام گل‌ ها در عطرسازی بیشتر استفاده می‌ شود

گل رز که عموماً به عنوان ملکه گل ها شناخته می شود، یک عنصر ضروری در بسیاری از عطر هایی است که مردم استفاده می کنند. در صنعت عطرسازی این گل را همیشه قبل از طلوع خورشید برداشت می کنند؛ زیرا در این ساعت از شبانه روز رایحه قوی تری دارد. Rosa Centifolia که در جنوب فرانسه و Rosa Damascene که در کشور های عربی یافت می شود، دو گونه از رایج ترین گل های رز هستند که در ساخت عطر مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از نت‌ های گل رز در این صنعت، رایحه ‌ای  با طراوت و مسحور کننده عرضه می‌ کند.

  • گل بنفشه

گزینه بعدی که در مقاله کدام گل ها در عطرسازی بیشتر استفاده می شود به آن اشاره می کنیم، گل بنفشه یا ویولت است که در صنعت عطرسازی به دلیل رایحه‌ بی نظیر خود، بسیار محبوب است. قدمت این گل به یونان باستان یعنی حداقل ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. گل بنفشه بومی نیمکره شمالی است و در هاوایی، استرالیا و رشته کوه های آند در آمریکای جنوبی نیز یافت می شود. ویکتوریا ویولت و پارما ویولت دو نوع گل بنفشه پرکاربرد در صنعت عطر سازی هستند. از رایحه این گل در تولید عطر های مختلف، روغن و لوسیون استفاده می‌ شود.

  • گل یاسمن

کدام گل‌ ها در عطرسازی بیشتر استفاده می‌ شود

اگر کسی از شما بپرسد کدام گل ها در عطرسازی بیشتر استفاده می شود ، احتمالا اولین گزینه ای که به ذهن شما خطور خواهد کرد، گل یاس یا همان یاسمن است. این گل یکی از خوشبو ترین رایحه های موجود در جهان را به انسان هدیه کرده است. گل های یاس درست قبل از سپیده دم، زمانی که عطر آن ها در اوج قرار دارد، برداشت می شوند و بلافاصله  قبل از محو شدن بو، مورد استفاده قرار می گیرند. این گل ها که در مناطق گرمسیری سراسر جهان رشد می کنند، در رنگ های سفید و زرد یافت می شوند. گل های یاس  به دلیل رایحه دلربا خود، در تولید عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی و البته رایحه درمانی کاربرد فراوانی دارند. رایحه بی نظیر یاس مانند یک قرص آرام بخش ذهن شما را تسکین می دهد.

  • گل اسطوخودوس

یکی از گزینه های اصلی در پاسخ به این سوال که کدام گل در عطر سازی بیشتر استفاده می شود گل اسطوخودوس است. به جرئت می توان گفت این گل زیبا ترین و خوش‌ بو ترین گل‌ در جهان است که در صنایع مختلف دارویی، آشپزی و به ویژه آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می شود. این گل‌ بومی دنیای قدیم است و در جزایر قناری، اروپای جنوبی، شمال و شرق آفریقا، عربستان، مدیترانه و هند یافت می‌ شود. اسطوخودوس رایحه ای منحصر به فرد دارد که از ترکیب ۱۸۰ ماده مختلف تولید شده است و به طور گسترده در صنعت عطرسازی برای افزودن نت های بالایی یا میانی استفاده می شود. یکی از معطر ترین گونه های اسطوخودوس، اسطوخودوس هیبرید لاواندین است.

  • گل پلومریا

گل پلومریا

آخرین موردی که در مقاله کدام گل ها در عطرسازی بیشتر استفاده می شود به آن می پردازیم رایحه قوی گل پلومریا است. خانه اصلی این گل مکزیک و آمریکای مرکزی است و به دلیل ظاهرش در هاوایی بسیار محبوب است. پلومریا به دلیل عطر ماندگارش بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

عطر هایی با رایحه گل ها

حالا که می دانیم کدام گل ها در عطرسازی بیشتر استفاده می شود ، بهتر است با ادکلن هایی که رایحه این گل ها را در خود محفوظ کرده اند بیشتر آشنا شویم. در ادامه به معرفی دو عطر فوق العاده می پردازیم.

  • عطر Victoria Secret Noir Tease

عطر Victoria Secret Noir Tease

ویکتورا سیکرت در سال ۲۰۱۰ عطر جدیدی از مجموعه اغوا کننده خود به نام Tease عرضه کرد که در آن از عطر شگفت انگیز میوه های آبدار و گل های بی نظیری همچون یاس و گاردنیا استفاده شده بود. نت های ابتدایی این عطر گلابی، لیچی، سیب قرمز و پرتقال ماندارین هستند. نت های میانی گاردنیا، یاس، نخود شیرین، فریزیا و مگنولیا هستند و در نهایت نت های پایه آن عبارت هستند از وانیل، پرالین، عنبر، مشک، چوب صندل و بنزوئین.

  • عطر Lancome La Vie Est Belle

عطر Lancome La Vie Est Belle

عطر دیگری که در مقاله کدام گل ها در عطر سازی بیشتر استفاده می شود به معرفی آن می پردازیم Lancome است. این عطر فوق العاده زنانه ترکیبی از رایحه های بی نظیر گل و میوه است که در سال ۲۰۱۲ روانه بازار های جهانی شد.

نت های ابتدایی لانکوم، انگور فرنگی سیاه و گلابی، نت میانی زنبق، یاس و شکوفه پرتقال و نت  پایه پرالین، وانیل، نعنای هندی و دانه تونکا است.

این ترکیب لذیذ و در عین حال شیک توسط عطرسازان معروف Olivier Polge، Dominique Ropion و Anne Flipo عرضه شد. فرمول نهایی لانکوم بعد از سه سال آزمایش و تولید ۵۰۰۰ نسخه به دست آمده است. زنبق عنصر اصلی این عطر است که با شکوفه های پرتقال و یاس در قلب آن احاطه شده است.

در مقاله کدام گل ها در عطرسازی بیشتر استفاده می شود شما را با پرکاربرد ترین و بهترین رایحه های موجود در طبیعت آشنا کردیم که پایه و اساس این صنعت را ایجاد کرده اند و عطرسازی بدون وجود آن ها معنایی ندارد. با شناخت این رایحه ها می توانید به راحتی در خرید بعدی خود گزینه ای را انتخاب کنید که به شما احساس بهتری می دهد و موجب افزایش اعتماد به نفس می شود.

رایحه گل ها می توانند همیشه شما را سرحال و بانشاط نگه دارند از آن ها غافل نشوید.

مجموعه خلاق مندلیف با عرضه انواع عطر و ادکلن زنانه و مردانه و خدمات مختلف به مناسبت های گوناگون، موقعیتی را فراهم کرده است تا خرید آسانی داشته باشید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین برندهای عطرسازی و خرید انواع عطر ها به سایت مندلیف مراجعه کنید و همچنین برای انتخاب عطر خود از سرویس مندپیکستر بهره ببرید و عطر خود را در درب منزل یا محل کار تست کنید و آن را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *