برندها, نقد و بررسی

چرا عطر چنس از برند شنل طرفداران زیادی دارد

سلاطین عطرسازی محصولات مختلفی را روانه بازار می‌کنند اما بعضی از این عطرها حسابی گل کرده‌اند و نام آنها هرگز از سر زبان طرفداران عطر نمی‌افتد. یکی از این عطرها، «چنس شنل» (Chanel Chance)، است که در طول چند سال اخیر به یکی از پرطرفدارترین عطرهای زنانه تبدیل شده. جالب است بدانید چنس شنل در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ سکوی سوم پرفروش‌ترین عطر زنانه در فرانسه را در اختیار داشت و این آمار و ارقام از محبوبیت این عطر خوش‌رایحه حکایت دارد. به همین دلیل در ادامه با هم نگاهی به ویژگی‌های این عطر می‌اندازیم تا ببینیم چرا عطر چنس از برند شنل طرفداران زیادی دارد؟

نگاهی به چنس شنل

برند شنل نامی شناخته شده در دنیای مد و پوشاک به حساب می‌آید و قدمت این برند به حدود یک سده قبل باز می‌گردد. همان‌گونه که از نام بیشتر برندهای عطر و پوشاک پیدا است، مؤسس برند «شنل» بانویی فرانسوی با نام «گابریل بونور شنل» معروف به «کوکو شنل» (Coco Chanel)، بود و به دنبال موفقیت این برند در صنعت پوشاک و مد، شاهد راه‌اندازی خط تولید عطرهای شنل بودیم. اولین عطر این برند «شنل نامبر فایو» (Chanel No 5) بود که تاریخ ساخت آن به سال ۱۹۲۱ میلادی باز می‌گردد، این عطر به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین عطرهای اروپایی تبدیل شد و از آن زمان تاکنون، یکی از شناخته‌شده‌ترین عطرهای زنانه به حساب می‌آید.

به دنبال موفقیت «شنل نامبر فایو»، برند فرانسوی شنل عطرهای دیگری را روانه بازار کرد و انصافاً هم باید گفت این عطرها هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و در دنیای عطرسازی جایگاه محکمی برای خود پیدا‌ کرده‌‌اند. یکی از این عطرها که همیشه فروش چشمگیری در بازار دارد، عطر معروف و خوش‌رایحه «چنس شنل» است. تاریخ ساخت این عطر به سال ۲۰۰۲ میلادی باز می‌گردد و در آن زمان «ژاک پولگ» (Jaques Polge)، عطار معروفی که تمام عطرهای برند شنل را از سال ۱۹۷۸ تاکنون ساخته، برای خلق «چنس شنل» تمام هنر خود را به کار گرفت و یکی از بهترین دستاوردهای خود را در قالب این عطر به دنیای عطرسازی معرفی کرد.

این عطار معروف و خوشنام در کنار ساخت «چنس شنل»، افتخار ساخت عطرهای خوش‌رایحه دیگری مانند «کوکو مادمازل» ( Coco Mademoiselle)، «الور» ( Allure)، «شنل دی بلو» (Chanel De Bleu و «ای پریمیِر شنل نامبر فایو» (Chanel No. 5 Eau Premiere)، را در کارنامه‌اش دارد. برند معتبر «شنل» وسواس خاصی برای ساخت «چنس شنل» داشت و به همین دلیل نیز این عطر در کنار رایحه‌ خاص و خوشبو، شیشه‌ای متفاوت نسبت به دیگر عطرهای این برند دارد. در نتیجه به رغم اینکه در بیشتر عطرهای «شنل» با شیشه‌ای مربع مانند طرف هستیم، «چنس شنل» شیشه‌ای دایره‌ای شکل دارد. ناگفته نماند انصافاً باید اعتراف کرد برند «شنل» برای طراحی شیشه «جنس شنل» خوش‌سلیقگی به خرج نداده و به رغم اینکه با عطری تراز اول طرف هستیم، این عطر شیشه‌ای نسبتاً معمولی دارد.

برند «شنل» هوای مشتریان مشکل‌پسند خود را داشته و در خط تولید عطرهای «چنس شنل» با گستره متنوعی از عطر طرف هستیم که در ادامه معرفی کوتاهی درباره این عطرها خواهیم داشت.

ادو تولیت پارفیوم و ادو پرفیوم چنس شنل

ادو تویلت چنس شنل، اولین محصول در خط تولید مجموعه عطرهای «شنل» به حساب می‌آید، این عطر رایحه‌ای برگرفته از گل‌ها دارد و بوی خوش آغازین آن با رایحه‌های دل‌انگیز بالنگ و فلفل صورتی شروع می‌شود، در رایحه میانی این عطر با بوی فرح‌بخش یاسمن، زنبق و سنبل طرف هستیم. در نهایت نیز رایحه ادو تولیت چنس شنل با بوی مشک، نعنا هندی، مشک سفید و خس‌خس به پایان می‌رسد.

«پارفوم چنس شنل» نیز عطری نسبتاً قدیمی و شناخته شده است و تاریخ معرفی آن به سال ۲۰۰۲ و زمان معرفی «ادو تویلیت چنس شنل» باز می‌گردد، رایحه آغازین این عطر با بوی خوش «امبرته» (ambrette)، بالنگ و یاسمن شروع می‌شود و بوی دل‌انگیز زنبق و سنبل را در رایحه میانی این عطر شاهد هستیم. بوی این عطر با رایحه مشک سفید، نعنا هندی، خس‌خس و وانیل به پایان می‌رسد.

«ادو پارفیوم چنس شنل» محصولی جدیدتر نسبت به دو محصول معرفی شده از برند شنل به حساب می‌آید و این محصول اولین بار در سال ۲۰۰۵ روانه بازار شد. همان‌گونه که از خط تولید محصولات چنس شنل انتظار داریم، در «ادو پارفیوم چنس شنل» نیز با رایحه‌ای برگرفته از گل‌ها طرف هستیم و نت‌های به خدمت گرفته شده در این عطر، شباهت زیادی به نت‌های عطر چنس بارفوم دارد.

او فرش چنس شنل

این محصول اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و طبق معمول عطرهای خانواده چنس شنل، رایحه‌ای با بوی خوش گل‌ها دارد. بوی آغازین «او فرش چنس شنل» (Chance Eau Fraiche) با رایحه بالنگ و فلفل صورتی آغاز می‌شود و با رایحه زنبق، یاسمن و سنبل در نت میانی این عطر سر و کار داریم، رایحه «او فرش چنس شنل» با بوی مشک سفید، نعنا هندی، خس‌خس و چوب درخت ساج به پایان می‌رسد.

او تندر چنس شنل

تراکم رایحه‌های «او تندر چنس شنل» (Chance Eau Tendre) ، برابر با «ادو تویلت‌ها» است و این عطر اولین بار در سال ۲۰۱۰ روانه بازار شد. این محصول خوش رایحه از بوی گل‌ها کمک گرفته و رایحه دل‌انگیز گریپ‌فروت، «کوئینس» ( quince)، از نت آغازین «او تندر چنس شنل» به مشام می‌رسد و در رایحه‌ میانی این عطر با بوی خوش سنبل و زنبق طرف هستیم. رایحه این عطر با بوی عنبر، مشک سفید و چوب سرو به پایان می‌رسد.

جالب است بدانید در سال ۲۰۱۹، برند معتبر «شنل» عطر جدیدی از خانواده عطرهای «چنس» را به بازار معرفی کرد، این عطر «چنس او تِندر ادو پارفیوم» (Chance Eau Tendre Eau de Parfum) نام داشت و عطر جدیدی به حساب می‌آمد. «اولیویِر پولگ» (Olivier Polge)، فرزند خلف «ژاک‌ پولگ»، عطار چیره‌دست برند شنل، سازنده این عطر جدید بود و انصافاً هم باید گفت «اولیویر» با ساخت «چنس او تندر ادو پارفیوم» ثابت کرد که میراث‌دار پدر است. این عطر جدید رایحه‌ای نافذ‌تر دارد و بوی آن نسبت به دیگر عطرهای خانواده «چنس شنل»، زنانه‌تر است. بوی دل‌انگیز یاسمن، رز و مشک از رایحه آغازین این عطر به مشام می‌رسد و در نت‌های میانی و پایانی «چنس او تندر ادو پارفیوم» با رایحه گریپ‌فروت و کوئینس، طرف هستیم.

شنل چنس او وایو

این عطر که تراکم ترکیبات آن با ادو تویلت‌ها برابری می‌کند، اولین بار در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد و همانند «چنس او تندر ادو پارفیوم»، ساخت آن را «اولیویر پولاگ»، بر عهده داشت. رایحه‌ آغازین «شنل چنس او وایو» (Chance Eau Vive)، با بوی گریپ‌فروت و پرتقال شروع می‌شود و در رایحه میانی این عطر با بوی یاسمن و مشک سر و کار داریم. بوی دل‌انگیز «شنل چنس او وایو» با رایحه خس‌خس،‌ سرو و زنبق به پایان می‌رسد.

مطمئن هستیم با توضیحاتی که از مجموعه عطرهای چنس شنل با شما درمیان گذاشتیم، به دلیل محبوبیت این عطر در بازارهای جهانی پی‌برده‌اید، در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از طرفداران این عطر خوشبو هستید و اطلاعات جالبی از شنل چنس می‌دانید، این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *