دسته بندی نشده

از کجا بفهمیم عطر زنانه است یا مردانه

از کجا بفهمیم عطر زنانه است یا مردانه

عطر جزو یکی از لوازم ضروری و  واجبی است که هر مرد و زن باید از آن استفاده کنند. رایحه عطر و بوی آن تاثیر زیادی بر اعتماد به نفس یک فرد دارد. به جرات می توان گفت که یکی از عواملی که می تواند بر جذابیت یک نفر بیفزاید علاوه بر تیپ و ظاهر او، عطری است که استفاده می کند.

عطر می تواند به شخصیت شما جذابیت، اقتدار و ابهت خاصی را ببخشد، و حتما در هنگام خرید به اصل بودن آن توجه کنید و بهتر است در هنگام خرید عطر،  آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

شاید تاکنون برای شما پیش آمده باشد که در مجلس یا مکانی حضور پیدا کرده باشید و با یک رایحه جذاب و خوش بو ناخودآگاه به سمت فردی که بوی این عطر را می دهد توجهتان جلب شده باشد، یا ممکن است فردی را ببینید که بوی عطری بد داشته که هر کس با بوییدن آن از او کناره گیری کرده است، امیداریم با این مثال ها متوجه تاثیری که بوی یک عطر به صورت نامرئی بر روی شخصیت شما می گذارد شده باشید.

اما موضوعی که وجود دارد این است که عطر ها انواع خاصی دارند و اما از کجا بفهمیم عطر زنانه است یا مردانه ؟ بهتر است که هر کس از عطر مخصوص خود استفاده کند،  اما شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که از کجا بفهمیم عطر زنانه است یا مردانه یا چرا عطر ها جنسیتی هستند؟ ما در این مقاله به تفاوت های عطر مردانه و زنانه می پردازیم.

عطر زنانه و مردانه چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

عطر همیشه باید برای شما اولین انتخاب باشد. زیرا تاثیر زیادی بر روی شخصیت، تیپ و ظاهر شما دارد. همان طور که می دانید عطر ها از لحاظ بو و ظاهر با یکدیگر متفاوتند و عطر مردانه و زنانه داریم. معمولا در حوزه عطر سازی هیچ گاه رایحه های اصلی با یکدیگر ترکیب نمی شود، اگر به ترکیبات عطر ها نگاه کنید، متوجه می شوید که مثلا در نت های یک عطر مواد و اجزای متفاوتی استفاده شده است.

اگر می خواهید عطری با رایحه گل خریداری کنید هیچ گاه در این عطر ها همه نت ها از رایحه گل استفاده نکرده اند، بلکه چندین مواد را ترکیب می کنند تا در نهایت رایحه اصلی به وجود آید که با توجه به رایحه آن می توان گفت آن عطر مخصوص خانم هاست یا آقایان. اگر به بوی عطر های زنانه دقت کنید، می توانید بفهمید که معمولا دارای رایحه های لطیف، ملایم و شیرین هستند و تقریبا این لطافت و بوی ملایم در وصف شخصیت و روح زنانه است تا بتواند شخصیت ظریف و زنانه آن ها را به نمایش بگذارد.

البته نمی توان گفت که رایحه ملایم همیشه مخصوص خانم هاست و اگر عطری را که بوی ملایم داشت حتما برای بانوان است. عطر های ملایمی نیز وجود دارد که برای آقایان است اما بیشتر عطر هایی که برای مردان ساخته می شوند به گونه ای هستند تا شخصیت و روح مردانه شان را به نمایش بگذارند، درنتیجه عطر های مردانه در مقایسه با عطر خانم ها دارای رایحه های شدید تر و بوی های تند و تیزتری هستند.

هیچ وقت برای آقایان از ترکیبات گل و میوه در نت های عطر استفاده نمی کنند، مگر در برخی مواقع خاص. در عطر های مردانه بیشتر از نت های سنگین مانند توتون، بنزین، چرم استفاده می کنند.(حتما تعجب کرده اید، اما بله از بوی این مواد نیز استفاده می شود)

عطر مردانه و زنانه

چگونه از طریق ظاهر به تفاوت عطر مردانه و زنانه پی ببریم؟

این که از طریق ظاهر به مردانه یا زنانه بودن یک عطر پی ببرید، کاملا آسان است. اگر به فروشگاه های فروش عطر بروید، عطر هایی با شیشه های زیبا و فانتزی که طرح های خاص و معمولا در رنگ های روشن عطر های زنانه هستند. نوشته های روی شیشه را بخوانید، اگر با واژه “For Woman”روبه رو شدید مطمئن باشید که این عطر زنانه است و با خیال راحت می توانید خرید کنید.

در مقابل عطر هایی که دارای شیشه های تیره و طرح های زمخت تری هستند عطر هایی اند که مخصوص آقایان هستند. بر روی شیشه عطرها نگاهی بیندازید اگر با واژه “For Men” روبه رو شدید مطمئن باشید که عطر مردانه است.

آیا می توانیم از عطر های مخصوص به جنس دیگر استفاده کرد؟

آیا می توانیم از عطر های مخصوص به جنس دیگر استفاده کرد؟

شاید سوالی که برای شما پیش بیاید این باشد که آیا خانم ها یا آقایان می توانند از عطر های دیگری استفاده کنند؟ اولین نکته و مهم ترین نکته ای که باید بدانید عطر زنانه و مردانه یک حقه ای است که سلاطین عطرسازی و کسانی که در این صنعت دست دارند به کار برده اند.

هیچ اشکالی وجود ندارد که شما از عطر جنس مخالف استفاده کنید. اگر خانمی هستید که از رایحه عطر مردانه خوشتان می آید و از آن استفاده می کنید کسی به شما نمی گوید که شخصیتی مردانه دارید، یا اگر آقایی هستید که از بوی ملایم یک عطر زنانه خوشتان می آید و می خواهید از آن استفاده کنید، دلیل آن نیست که شما روح یا شخصیتی زنانه دارید، بلکه سلیقه شما این گونه است.

صنعتگران عطر سازی به خوبی می دانند از چه حقه هایی برای تبلیغات و جذب مشتری استفاده کنند و همه این ها حقه های تبلیغاتی است.

انتخاب عطر

انتخاب عطر نشان دهنده شخصیت شما

امیدواریم که به این پرسش که از کجا بفهمیم عطر زنانه است یا مردانه پاسخ کافی داده باشیم.

عطر ها یکی از مهم ترین چیز هایی هستند که باید در انتخاب آن نهایت دقت را به کار ببرید. عطری را انتخاب کنید که نمایش دهنده شخصیت شما باشد. مطمئنا اگر از تاثیر فوق العاده زیاد عطر بر نوع تصور دیگران در مورد شما خبر داشتید، تمرکز و دقت خرید خود را بیشتر می کنید.

عطر می تواند یک کاراکتر جذاب و پرقدرت را در شما ایجاد کند. عطر می تواند با بوی خوش به اطرافیان حس آرامش ببخشد و  یکی از تاثیرگذارترین آیتم هایی است که هر کس باید آن را داشته باشد. استفاده از عطر در مکان ها و مجالس مختلف، متفاوت است و باید بدانید که چه عطری را در چه مکان یا مجلسی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *