دسته بندی نشده

اصلی ترین راه درمان حساسیت به عطر

درمان حساسیت به عطر

اگر جزء افرادی هستید که پس از تماس با عطر یا هرگونه رایحه دیگری، دچار یک سری علائم می شوید، ممکن است نسبت به عطر ها حساس باشید و یا حتی به برخی از آن ها آلرژی داشته باشید؛ زیرا عطر ها حداقل دارای ۱۴ ماده شیمیایی هستند که حتی حساسیت داشتن به یکی از آن ها می تواند شما را اذیت کند. افرادی که مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی هستند می توانند دچار وضعیت بدتری شوند. به طور کلی مهم ترین مواد موجود در عطر که باعث ایجاد آلرژی می شوند شامل سیترونلا، خزه بلوط، بلسان پرو و اجزای مصنوعی عطر هستند. و اما این سوال ایجاد می شود که چگونه می توانیم راه درمان حساسیت به عطر را پیدا کنیم؟ ما در این مقاله به طور کامل در مورد این موضوع صحبت کرده ایم پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

علائم حساسیت

علائم حساسیت

  • سردرد های شدید و یا خفیف در صورت تماس با رایحه عطر
  • تحریک شدن پوست
  • رینیت آلرژیک
  • مشکلات تنفسی
  • ایجاد حالت تهوع

تمامی علائم در صورت حساسیت ساده به عطر، بسیار خفیف است؛ اما اگر به عطر ها آلرژی داشته باشید، مشکلات و عوارض جدی تری را تجربه خواهید کرد؛ بنابراین برای تعیین این که نسبت به عطر ها حساسیت دارید یا آلرژی باید از یک متخصص آلرژی کمک بگیرید.

تفاوت آلرژی و حساسیت

تفاوت آلرژی و حساسیت

  • آلرژی

آلرژی در واقع یک واکنش خاص از سیستم ایمنی بدن به یک ماده معمولی یا ماده شیمیایی است. به همین علت سیستم ایمنی، آن ماده را خطرناک شناسایی می کند و یک واکنش التهابی را در بدن آزاد می کند تا به مبارزه با آن ماده کمک کند. طوری که انگار آن ماده به عنوان یک ویروس تشخیص داده شده است. این واکنش گاهی اوقات چند روز طول می کشد تا خود را نشان دهد و در هنگام ایجاد شدن، معمولا به صورت خارش یا برآمدگی هایی مانند جوش ظاهر می شود. این علائم می توانند تا هفته ها ادامه پیدا کنند.

  • حساسیت

برای درمان حساسیت به عطر ابتدا باید بتوانید حساسیت و آلرژی را هم از تشخیص دهید. به همین خاطر ما در این بند به معرفی حساسیت می پردازیم.

حساسیت به عطر در واقع یک مشکل بسیار رایج در بین بسیاری از افراد است. علائم این مشکل هنگام تماس بدن با ماده تحریک کننده روی می دهد. حساسیت مانند آلرژی، شدید نیست و موجب پاسخ سیستم ایمنی در سراسر بدن نمی شود. حساسیت ممکن است علائم بسیار خفیفی مانند جوش های کوچک و یا سردرد های کوتاه مدت را به همراه داشته باشد که بعد از چند ساعت از بین خواهند رفت؛ البته ممکن است تا قبل از محو شدن علائم چند دفعه عطسه کنید که امری طبیعی است؛ زیرا بدن هنگام از بین رفتن ماده تحریک کننده واکنش های خاصی نشان می دهد که یکی از آن ها می تواند عطسه باشد.

تشخیص آلرژی عطری

تشخیص آلرژی عطری

برای درمان حساسیت به عطر، ابتدا باید مشخص شود که مشکل شما آلرژی است یا خیر. اگر در تماس با عطر ها علائمی در شما ایجاد شد که احساس کردید نسبت به آن عطر حساسیت دارید، باید برای اطمینان از آن آزمایش آلرژی انجام دهید. تست پچ آلرژی می تواند حساسیت شما را به هرکدام از موارد موجود در عطر مشخص کند.

درمان آلرژی به عطر

درمان آلرژی به عطر

ساده ترین راه برای دوری از ضرر ها و عوارض و درمان کردن حساسیت به عطر، استفاده نکردن از آن است! اما این کار کمی غیر عقلانی است؛ زیرا نمی توان هرگز از عطر استفاده نکرد. به همین خاطر یکی از راه های درمان حساسیت، استفاده از دارو های درمان حساسیت و آلرژی بدون نسخه است که می تواند برخی از عوارض حساسیت به عطر مانند سردرد و رینیت آلرژیک را کنترل کند. البته قبل از استفاده سر خود از این دارو ها، از یک متخصص آلرژی مشاوره بگیرید تا بتوانید متوجه شوید که کدام دارو بهترین تاثیر مثبت را بر روی حساسیت شما خواهد داشت. برای مثال، اگر در هنگام استشمام عطر دچار مشکلات تنفسی می شوید، ممکن است که دکتر آلرژی داروی کورتیکواستروئید را برای شما تجویز کند. (این دارو در اکثر اوقات به صورت استنشاقی تجویز می شود.)

علاوه بر استفاده دارو، بهترین کاری که می توانید برای درمان حساسیت به عطر انجام دهید، اطلاع دادن بیماری خود به همکارانتان است. می توانید از آن ها درخواست کنید که در محل کار از اسپری یا عطر استفاده نکنند.

آیا حساسیت به عطر قابل درمان است؟

آیا حساسیت به عطر قابل درمان است؟

متاسفانه هیچ راه درمانی برای بیماری حساسیت یا آلرژی به عطر وجود ندارد. تنها راه برای کنترل آلرژی، استفاده نکردن از عطر و همراه داشتن دارو های آلرژی است.

در این مقاله به طور خلاصه در مورد حساسیت و آلرژی به عطر با هم صحبت کردیم. متوجه شدیم که حساسیت و آلرژی دو مورد بسیار متفاوت از هم هستند و نباید با هم دیگر اشتباه گرفته شوند. همچنین فهمیدیم که درمان حساسیت به عطر، هیچ راه مطمئنی ندارد و فقط می توان با استفاده از دارو های مناسب علائم آن را کنترل کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان حساسیت به عطر و خرید عطرهای اورجینال و با کیفیت به سایت مندلیف مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *