اخبار, نت و رایحه

شگفت انگیز ترین عطرهای “گل مریم” موجود در بازار

شاخصه ی گل مریم داشتن رایحه ای کره مانند و ایندول چرب است که این موضوع باعث می شود حتی با قرار گرفتن ذره ی کوچکی از گرده ی آن روی نوک بینی تان، رایحه ی گل مریم برای شما یکی از فریبنده ترین و پیچیده ترین رایحه ها در میان گل ها باشد. همگان عطر Fracas را می شناسند و آن را مانند یک گل حباب شکل توصیف می کنند. از آنجا که گل مریم در عین سادگی بسیار دوست داشتنی است، عطر های بیشماری از رایحه ی این گل محبوب در بازار وجود دارد که هر یک از آنها یک ویژگی خاص از آنرا در عین ملایمت و تآثیر گذاری ارائه می کنند. پیدا کردن نمونه هایی که در آنها عطر این گل غالب است و رایحه ای جدید و متفاوت اما در عین حال قابل تشخیص ارائه می کنند بسیار سخت است. اما اگر شما به دنبال عطری هستید که دقیقا همین ویژگی ها را دارد، پس نگاهی به این پیشنهادات بیندازید!

Orchid Soleil by Tom Ford

نکته ی شگفت انگیزی که باعث خاص بودن تام فورد در مقایسه با سایر رقبای تجاری آن می شود این است که محصول Soleil Blanc آن که قیمت نسیتآ بالاتری دارد، جزو محصولات ویژه ی این برند محسوب می شود. در این محصول گل مریم همچون ستاره ای میدرخشد و سایه ای خشک و سمباده مانند از فلفل صورتی، پرتقال تلخ و سرخس دارد. نت های ثانویه ی متمرکز بر محتوای آن به سختی قابل شناسایی هستند و شما در آرشیو ذهنتان به سختی می توانید چیزی به جز گل مریم، وانیل و لاکتون به یاد بیاورید! با این حال برای خلق یک عطر قابل قبول و پویا با رایحه ی گل مریم باید از مقدار مناسبی از ادویه جات چوبی و مرکبات نیز استفاده شود.

Vierges et Toreros by Etat Libre d’Orange

در سوی دیگری از این طیف یکی از محصولات Etat Libre d’Orange را می بینیم که در سال ۲۰۰۷ و در زمانی که این برند روح تازه ای در کالبد صنعت تولید عطر دمید عرضه شد. این محصول در واقع رایحه ای چرم مانند دارد که گویی بوی چرم را در مقابل ادویه جات سرد و گرم (فلفل سیاه برای عمق، هل برای فرح بخشی و جوز برای ایجاد حسی گرم و آتشین) قرار می دهد. زمانی که متوجه می شوید این گل مریم است که انتظارات شما از رایحه ای که به مشامتان می رسد را درگرگون می کند، انگار که فرو رفتن دشنه ای خونین در قلب این گل را حس کرده اید! تیز و غلیظ، خشن و نرم، Vierges et Toreros با تناقض هایی که لذت و غافلگیری را به همراه دارند به نام خود وفادار می ماند.

Bvlgari Man In Black by Bvlgari

تلاش بولگاری در سال ۲۰۱۰ برای ارائه ی تم های چرم گونه از گل مریم، هم تراز با برخی از ایده های Vierges et Toreros بود، اما به خاطر ذائقه ی بازار تجاری در نهایت آن را تغییر شکل داد. در این محصول رایحه ی چرم آرام تر است اما ادویه جات کاملا بی صدا و رسایی رایحه ی آن به خاطر یک هماهنگی عجیب میان تونکا و عنبر با طبعی شرقی است. اما گل مریم همواره در آن پابرجاست حتی اگر آن را کمی دور احساس کنیم. در ظاهر خجالتی است ولی حقیقتا سرشار از شخصیت است و شیرینی و حلاوتی نامحسوس از جنس نارگیل، رنگهای تیره ای که آن را احاطه کرده اند را در بر می گیرد و به همراه زنبق رایحه ای رویایی تر از بسیاری نمونه های دیگر موجود در بازار خلق می کند.

Paloma y Raíces by Homoelegans

نسخه ی الهام گرفته از هنر Homoelegans که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد را می توان با نمونه ی شایسته ی Café Tuberosa از برند  Atelier Cologne مقایسه کرد که رایحه ی قهوه ی برشته ی تازه دم را به آغوش چرب گل مریم می سپارد که پیکربندی مشابهی با هم دارند، اما در عین حال از لحاظ ساختار و هم پوشانی بسیار پیچیده تر است. در این محصول گویی که قلب گل مریم در حالیکه غرق در کارامل غلیظ و شهد شیرین انبه شده، آنچنان در حلاوت و صمغ کاج غلط میخورد که انگار اثری از آن وجود ندارد! این تآثیری که حس می کنیم از خوش طعمی، رسیده بودن و آبدار بودن میوه ها همراه با ایده هایی بکر در روح غروب تابستان نشآت می گیرد. در نت آغازین با ارکستری به رهبری نعناع و غوغایی از دو نوازی کانگا و تنباکو، رایحه ای از گل مریم را تجربه خواهید کرد که هرگز به مشامتان نرسیده است.

Fougère Emeraude by Les Indémodables

بعنوان یکی از رایحه های مورد علاقه ی خودم در ده سال اخیر، نسبت به این محصول تعصب خاصی دارم! اما این تعصب بی دلیل نیست. ایده ی آن بسیار ساده است اما فضایی خلق می کند که به طرزی باور نکردنی منحصر بفرد است. در این محصول گل مریم به بادام درختی بر پایه ی بوی مشک پل می زند و نسخه ی کلاسیک اسطوخودوس را در بالا و بلوط خنک و آرام را در پایین ارائه می کند. با اضافه کردن مقدار مناسبی از میموزا با ته مایه ی خیار بعلاوه ی رد پای واضح چرم سبز ( چرم گیاهی )، پدیده ای جدید و جذاب را خلق می کند و رایحه ی معمولی سرخس را به یک رایحه ی دلپذیر و نوازشگر بدل می کند و در هوا کاملا پخش می شود.

حالا عطر مورد علاقه ی شما با رایحه ی گل مریم کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *