دسته بندی نشده

عطر عود چیست ؛ بررسی خواص شگفت انگیز عود

عطر عود چیست

عطر عود چیست ؟ عود از درخت گرمسیری آگار به دست می آید که به طور معمول این درخت در خاورمیانه رشد می کند اما ریشه و منشأ اصلی آن در آسام هند است. زمانی که درخت آگار توسط کپکی به نام  phialophora parasitica آلوده می شود، درخت برای محافظت از خود در برابر این انگل اقدام به تولید ماده ای تیره رنگ، معطر و متراکم می کند. کارخانه های تولید عود با استفاده از همین مواد صمغ مانند اقدام به تهیه عود می کنند.

عود از جمله معروف ترین چوب های معطر در جهان است که مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم به سؤال عطر عود چیست و چه رایحه ای دارد به طور کامل پاسخ دهیم. همچنین برای خرید انواع عطر مردانه و زنانه می توانید به سایت مندلیف مراجعه کنید.

عود چه بویی دارد؟

عود چه بویی دارد؟

عود دارای رایحه ای چوبی، تند و گرم است. به طور کلی عود دارای عطری تند و قوی است و برای افرادی که به رایحه ملایم علاقه مند هستند، مناسب نیست. همان طور که گفته شد عود از چوب تهیه می شود اما با این حال ممکن است شما بوی ملایمی از رطوبت نیز از آن احساس کنید. دودی که از عود در فضا پخش می شود، احساس دلچسب و لذت بخشی را به همراه دارد. بوی عود یکی از منحصر به فرد ترین بو ها در سراسر دنیا است. عود در مراسم های مذهبی و جشنواره های مختلف در سراسر آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه، از جمله ژاپن، چین و هند مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل گران بودن عطر عود چیست ؟

دلیل گران بودن عود چیست؟

عود کالایی لوکس و گران بها محسوب می شود. درخت آگار که مواد اولیه درخت عود را تولید می کند، یکی از گران ترین الوار ها در سراسر دنیا به حساب می آید که در بازار جهانی ارزشی بالغ بر ۵ میلیارد پوند دارد. امروزه به دلیل تقاضای زیادی که برای این نوع درخت در دنیا وجود دارد، این گیاه در معرض خطر انقراض قرار دارد. درختان آگار امروزه در نقاط مختلف دنیا پرورش داده می شوند اما ممکن است بویی متفاوت با درخت های آگار اصیل داشته باشند.

۵ عطر محبوب تشکیل شده با عود چیست؟

5 عطر محبوب تشکیل شده با عود چیست؟

  • عود پلاس
  • عود صوفی
  • طیبه عود خالص
  • الخوخ عود
  • خشاب العود

استفاده از عود در عطر سازی مدرن

در دنیای امروز فرمولاسیون عطر های مردانه و زنانه که با ترکیب عود تهیه می شوند، تقاضای زیادی دارد. در حال حاضر بسیاری از برند های مطرح در زمینه عطر رایحه های خود را با ترکیب اسانس عود طراحی و به بازار عرضه می کنند.

نت های پایه در هر عطر به ویژه عطر عود رایحه غالب را تشکیل می دهند و باعث ماندگاری عطر مورد نظر در فضا و روی پوست می شوند. نت های پایه پر انرژی و دارای رایحه ماندگار هستند و هسته اصلی عطر را تشکیل می دهند. بوی نت های پایه کاملاً متمایز کننده و خاص است. نت های پایه عود رایحه ای شیرین دارد و برای نسخه های تولیدی از آن استفاده می شود. لازم به ذکر است نت های مورد نظر از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند.

مزایا و کاربرد های مختلف عطر عود چیست ؟

مزایا و کاربرد های مختلف عطر عود چیست؟

اسانس محبوب و پر طرفدار عود دارای اشکال مختلفی است و انواع گوناگونی را شامل می شود. استفاده مداوم از عود باعث هماهنگی و آرامش روان و از بین بردن واکنش های مضر و مخرب در منزل می شود. همچنین استفاده از عود هنگام مدیتیشن بسیار رایج است.

از دیگر خواص عود می توان به بهبود قدرت ذهن و کاهش نگرش اجباری و وسواسی در طول زمان اشاره کرد. در خاورمیانه عود مورد استقبال گسترده زنان و مردان است و بسیاری از آن ها برای معطر کردن خانه و لباس هایشان از آن استفاده می کنند. بسیاری از افراد نیز بر این باور هستند که در صورتی که در زمان نیایش و دعا چوب عود روشن باشد، باعث انتقال مستقیم دعا نزد خداوند می شود.

 

رایحه اصلی عطر عود چیست ؟

رایحه اصلی عود چیست؟

عود رایحه ای طراوت بخش، خوشبو و پیچیده دارد. از عود برای تهیه روغن عود و رزین استفاده می شود. زمانی که از عود در تهیه عطر های مختلف استفاده می کنند، عطر عود به عنوان نت پایه در رایحه عطر موردنظر استفاده می شود. همانطور که در قسمت های قبل به آن اشاره کردیم، عطر عود گرم، تند و قوی است و ماندگاری و پخش بوی بسیاری دارد. به همین دلیل به عنوان نت های اصلی و پایه در تهیه عطر ها مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که عود جز نت های پایه و اصلی یک عطر باشد، بوی آن پس از چند ساعت استفاده به تنهایی احساس می شود.

رایحه عود مناسب چه افردای است

در این مقاله به نحوه تهیه عود و خواص شگفت انگیز آن و همچنین پاسخ به سؤال عطر عود چیست ، اشاره کردیم. با توجه با مواردی که در خصوص خواص و اهمیت عطر عود به آن اشاره کردیم، پیشنهاد می شود از این رایحه جذاب در منزل خود استفاده کنید. البته عطر عود کمی تند و زننده است و ممکن است استفاده از آن برای برخی از افراد ایجاد حساسیت و سر درد نماید. بنابراین افرادی که به عطرهای تند و گرم علاقه ای ندارند و یا این رایحه موجب بروز حساسیت در آن ها می شود، استفاده از عود را توصیه نمی کنیم. همچنین شما می توانید با مراجعه به سایت مندلیف عطر مورد نظر خود را خریداری کنید و در صورت تمام شدن عطرتان می توانید از سرویس مندشارژ استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *