دسته بندی نشده

ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن

ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن

همه افراد می توانند هم از عطر استفاده کنند و هم از ادکلن. اما بسیاری از مردم فکر می کنند که ادکلن مخصوص آقایان و عطر ها نیز مخصوص بانوان طراحی شده اند. این طرز تفکر به هیچ عنوان درست نیست اما هرچند که بخاطر گفت و گو های روزمره این اشتباه جا افتاده است. در واقع یکی از دلایل اصلی که باعث می شود ادکلن و عطر با هم تفاوت داشته باشند به غلظت اسانس ها هر کدام بر می گردد. برای تعیین کردن زنانه یا مردانه بودن هر عطر یا ادکلن باید به رایحه آن دقت داشت.

ما در این مقاله در مورد تفاوت این دو صحبت می کنیم و در مورد این که ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن توضیح خواهیم داد.

همچنین برای اطلاع بیشتر درباره عطر و ادکلن می توانید به سایت مندلیف مراجعه کنید.

اسانس عطر چیست؟

اسانس عطر

قبل از صحبت در این مورد باید گفت که در لوازم آرایشی و بهداشتی بسیاری از موارد با هم شباهت دارند و ممکن است که با هم اشتباه گرفته شوند.

اسانس عطر ها و ادکلن ها از مواد مختلفی ساخته می شوند. این مواد شامل روغن های ضروری مانند چوب سدر و چوب صندل، مواد مطلق مانند گل های یاسمین یا گل ها رز، عصاره های حیوانی مانند مشک و رایحه های شیمیایی که به طور مصنوعی درست می شوند، هستند. از ترکیب این مواد عطر و ادکلن درست می شود. به همین خاطر در مورد این که ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن باید گفت که مهم ترین عامل آن مواد به کار رفته در عطر یا ادکلن است.

نت های یک عطر به طور کلی به نت های پایه، نت های میانی و نت های اولیه تقسیم می شود. نت های اولیه معمولا اولین بویی هستند که از عطر منتشر می شوند و شما می توانید آن را حس کنید. بعد از آن نیز نت های میانی و در آخر نیز نت های پایه منتشر می شوند که ماندگار ترین بو را دارند.

علم و هنری که باعث می شود این نت های ترکیب شوند، همان جایی است که پاسخ سوالات ما در مورد این که ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن را می دهد و همچنین مشخص می کند که این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند.

انواع عطر و ادکلن بر اساس اسانس و ماندگاری عطر ها

انواع عطر

به طور کلی اسانس ها بسیار غلیظ هستند و تا زمانی که به اندازه مشخصی رقیق نشده باشند بوی خوبی ندارند. برای رقیق شدن اسانس و ترکیب مواد در عطر همیشه از آب و الکل استفاده می شود. سطح غلظت اسانس عطر است که مشخص می کند رایحه عطر چگونه است.

  1. Perfume

غلظت : ۲۰ تا ۳۰ درصد

ماندگاری : ۶ تا ۸ ساعت

این دسته از عطر ها و ادکلن ها بیشترین غلظت را دارند و بین ۶ تا ۸ ساعت ماندگاری دارند. این دسته از عطر ها قوی ترین رایحه را در هر قسمت از رایحه های خود دارد. اگر شما جزو دسته افرادی هستید که می خواهید بدانید ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن ، پاسخ شما اینجا است. زیرا این دسته از عطر ها بیشترین ماندگاری را دارند.

  1. Eau de parfum

غلظت : ۱۵ تا ۲۰ درصد

ماندگاری : ۵ تا ۶ ساعت

این عطر بیشترین غلظت را بعد از عطر ها و ادکلن های پرفیوم دارد. ماندگاری این عطر نیز چیزی بین ۵ تا ۶ ساعت است. این دسته از عطر ها برای پوست های حساس بسیار مناسب هستند.

  1. Eau de Toilette

غلظت : ۵ تا ۱۵ درصد

ماندگاری : ۴ تا ۵ ساعت

این دسته از عطر ها، سومین اسانس از لحاظ غلظت هستند. این مدل در بین مرد ها بسیار رایج است و به صورت ادکلن به فروش می رسد. درصد غلظت بین ۵ تا ۱۵ درصد است و ماندگاری آن نیز بین ۴ تا ۵ ساعت است.

  1. Cologne

غلظت : ۲ تا ۴ درصد

ماندگاری : ۲ تا ۳ ساعت

برای این که گفت ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن، باید این دسته از عطر ها را نیز نام برد. این دسته از عطر ها فقط ۲ تا ۴ درصد از اسانس عطر را استفاده می کنند و یکی از ارزان ترین مدل های آن هستند. این عطر ها در بطری های بزرگ عرضه می شوند زیرا در هر بار استفاده از آن به مقدار بیشتری نیاز است. ماندگاری آن نیز تنها ۲ تا ۳ ساعت است.

عوامل تاثیر گذار در ماندگاری عطر ها و ادکلن ها

علاوه بر اسانس ها عوامل دیگری در ماندگاری عطر و ادکلن تاثیرگذار است که در این قسمت توضیح می دهیم.

پوست بدن

یکی از عوامل مهم در مدت زمان ماندگاری رایحه عطر و ادکلن، پوست شما است. برای مثال در پوست های خشک، روغن های مورد نیاز برای جذب عطر وجود ندارد و به همین خاطر عطر سریع تر تبخیر می شود. به همین دلیل برای این که گفت ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن باید به این نکته که پوست شما تاثیر بسیار زیادی می تواند داشته باشد اشاره کرد. اگر پوست خشکی دارید، می توانید برای ماندگاری بیشتر عطر قبل از استفاده از مرطوب کننده های پوست استفاده کنید.

غلظت عطر در رابطه با ماندگاری عطر

همان طور که در ابتدای مقاله نیز دیدیم، عطر ها در غلظت های مختلفی وجود دارند. هر چه غلظت یک عطر بیشتر باشد، ماندگاری عطر نیز بیشتر می شود. به همین خاطر یک عطر پرفیوم، همیشه از یک عطر ادوپرفیوم ماندگاری بیشتری دارد. به همین دلیل است که عطر ها در غلظت های متفاوت تولید می شوند تا جوابگوی همه افراد باشند. در ضمن یک نکته دیگر نیز وجود دارد این است که هر چه مقدار الکل استفاده در عطر بیشتر باشد، میزان ماندگاری عطر نیز کمتر است.

نت های عطر در رابطه با ماندگاری عطر

درمورد این که ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن و این که چه عواملی می تواند بر ماندگاری این دو تاثیر بگذارد می توان به نت های عطر نیز اشاره کرد. همان طور که توضیح دادیم، تمامی عطر ها دارای سه بخش هستند که به نت پایه، نت میانی و نت ابتدایی تقسیم می شوند. نت های ابتدایی اولین بویی هستند که استشمام می کنید و به سرعت نیز از بین می روند. بعد از آن نت های میانی هستند که کمی ماندگاری بیشتری دارند و در انتها نیز نت های پایه عطر هستند که بیشترین ماندگاری را دارند. هر چه نت های پایه یک عطر قوی تر باشد، به همان نسبت ماندگاری عطر نیز بیشتر می شود.

نت

جمع بندی

در این مقاله در مورد این که ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن توضیح دادیم. در ابتدا در مورد تفاوت عطر و ادکلن توضیح دادیم و متوجه شدیم اصلی ترین دلیلی که باعث می شود این دو باهم تفاوت داشته باشند، میزان غلظت اسانس آن ها است. بعد از توضیح تفاوت ها، به معرفی انواع عطر ها بر اسانس غلظت اسانس پرداختیم و در انتها نیز در مورد عواملی که می توانند بر ماندگاری عطر تاثیر بگذارند توضیح دادیم. مجموعه مندلیف خدمات بی نظیری مانند تست رایگان عطر درب منزل ارائه می دهد که می توانید با خیال راحت عطر با رایحه مورد نظر خود را درب منزل تست کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *