نت و رایحه

نت های موم زنبور عسل در عطرها را بیشتر بشناسید

موم زنبور عسل

موم زنبور عسل یکی از کمیاب‌ترین مواد مورد استفاده در صنعت عطرسازی است و بیشتر با نام فرانسوی ابسلوت سیر دابی (Absolute Cire d’Abeille) شناخته می‌شود. این ماده از طریق انحلال الکلی موم زنبور عسل به دست می‌آید و در سراسر دنیا تولید می‌شود. چیزی که در عطرسازی استفاده می‌شود در واقع عصاره‌ای است که از کندو و زمانی که دیگر مواد از آن جدا شده‌اند به دست می‌آید. این یکی از محصولات به دست آمده از زنبور عسل اپیس ملیفرا (Apis Mellifera) است. جالب است که موم زنبور عسل یکی از معدود مواد خوشبوی حیوانی است که می‌توان آن را بدون صدمه زدن به حیوان جمع‌آوری کرد و به همین دلیل علاوه بر بوی شیرین و قابلیت‌های اثبات‌کننده (به بهترین شکل با نت های فرارتر مانند نت های مرکبات ترکیب می‌شود) ارزش زیادی دارد. موم همچنین به عنوان محصولی حیوانی، سرزندگی خاصی دارد که همیشه مورد توجه مصرف‌کنندگان بوده است.

تولیدکنندگان پیشرو موم زنبور عسل در دنیا آنگولا، کالیفرنیا، هاوایی، نیوزیلند، استرالیا، شیلی و اسپانیا هستند. اگرچه این محصولات همه از منظر شیمیایی دارای ساختاری مشابه هستند ولی عطرسازهای حرفه‌ای می‌توانند اصالت موم را با مشخصاتی مانند بوی مربوط به هر مکان و همچنین نوع گل‌هایی که زنبورها از آن در فرایند تولید موم تغذیه شده‌اند تشخیص دهند. موم آنگولا بنگوئلا یکی از پرطرفدارترین موارد در اروپا است و به وفور در عطرها و محصولات آرایشی استفاده می‌شود. عطرسازهای فرانسوی هنوز هم موم‌های گراس (Gras) را می‌پسندند چرا که توسط زنبورهایی تولید شده که از مزارع بزرگ اسطوخودوس، رز و یاسمن تغذیه شده‌اند.

ماده ابسلوت موم زنبور عسل ترکیبی جامد و مومی با رنگ زرد روشن است که رایحه‌ای اندک شیرین و دلپذیر دارد و نت‌هایی از غلات، تنباکو و کومارین دارد. این ماده بسیار شبیه ترکیبی است روغن بذر کتان و عسل است. در صنعت عطرسازی اصولاً‌ از آن به عنوان تثبیت‌کننده (مابین نت های بالا و پایین) استفاده می‌شود. برخی مواقع در صورت وجود نسبت‌های بالای مواد مصنوعی که باید طبیعی‌تر جلوه داده شوند موم زنبور عسل اضافه می‌شود. این ماده به خوبی با یاسمن، میموزا، بنفشه و تنباکو ترکیب می‌شود و غالباً به عنوان بخشی از بیس‌های عسلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که رایحه‌های چمنزار را با بوهای سنگین عسلی و گیاهی مخلوط می‌کند (بابونه، صمغ و کومارین).

عطرهایی که از موم زنبور عسل استفاده می‌کنند از این قراراند:

Annick Goutal Eau de Ciel

Annick Goutal Myrrhe Ardente

Balenciaga Talisman

Bvlgari Aqva Divina

Demeter Beeswax

Dior Leather Oud

Diptyque Essences Insensees

D’Orsay Tilleum, DS’Harsimille

DS de Grasse

Fragonard Desert

Hermes Caleche Fleurs de Mediterranee

Jean Paul Gaultier Scandal

Jo Malone French Lime Blossom

Kim Kardashian Pure Honey

Krizia Theatro alla Scala

Lanvin Avant Garde

L’Artisan Fleur d’oranger 2007

L’Occitane Reve de Miel

Maria Candida Gentile Sideris

M.Micallef Charm

Prada La Femme

Ramon Monegal Cuirelle

Robert Piguet Chai

Roxana Illuminated Perfume To Bee

Shiseido Feminite du Bois

Serge Lutens Chene

Serge Lutens Feminite du Bois

Serge Lutens Un Bois Vanille

Sonoma Scent Studio Nostalgie

Tom Ford Moss Breches

3 دیدگاه در “نت های موم زنبور عسل در عطرها را بیشتر بشناسید

  1. راحله گفت:

    سلام وقت بخیر
    من عطر پچولی میزنم.ولی احساس میکنم این عطر زنبور ها رو جذب میکنه. عطری هست پیشنهاد بدید که تلخ یا خنک باشه (چون بالا نوشته بودید شیرین) که من ا ستفاده کنم؟

    1. alemomenbaharak گفت:

      سلام وقتتون بخیر اکلت لنوین خنک، لاست چری تلخ، گودگرل و جاسمین بولگاری تلخ و شیرین هستند که برای مشاهده قیمت هر کدوم می تونید در قسمت بالای سایت اسمشون رو سرچ کنید و ملاحظه بفرمایید

    2. alemomenbaharak گفت:

      برای دسترسی سریع تر می تونید وارد لینک های زیر شوید
      عطر زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *