راهنمای خرید عطر

نحوه تشخیص عطر و ادکلن اصل

راه های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

تشخیص ادکلن اصل از تقلبی بسیار سخت شده است. از همین رو نیاز است باید و نبایدهای را در این راه دانست. برخلاف تصور افراد که فکر می‌کنند ماندگاری رایحه یک عطر مبنای اصلی اصل بودن آن است. باید بگویم این روزها تولیدکنندگان عطرهای تقلبی از ترفندهای بسیار متفاوتی برای ماندگاری بیشتر عطر استفاده کرده‌اند تا شما به‌راحتی نتوانید به این مهم دست پیدا کنید. ممکن است عطرهای فاسد به شما با برند اصل معرفی شود و شما به‌سادگی پول زیادی را برای یک عطر تقلبی فاسد بپردازید. اگر می‌خواهید پولتان را دور نریزید و یکم ادکلن اورجینال را خریداری کنید همراه ما باشید. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون عطرهای اصل و نوع تشخیص آن از عطرهای تقلبی مطالبی را با شما عزیزان در میان بگذاریم پس با ما همراه شوید.

  • عطر و ادکلن اورجینال
  • عطر و ادکلن تقلبی
  • ترفندهای برای شناخت عطر اورجینال

 عطر و ادکلن اصل- اطمینان از فروشگاه و فروشنده

 عطر و ادکلن اصل- اطمینان از فروشگاه و فروشنده در قدم اول به شما توصیه می‌کنیم همیشه خریدهای خود را از مرکز خریدی شناخته‌شده دنبال کنید. ازآنجایی‌که سابقه کار این دسته از افراد زیاد است. به‌هیچ‌عنوان به خود اجازه نمی‌دهند که به مشتریان خود به‌دروغ عطری را به‌عنوان عطر اصل معرفی کنند. فروشگاه‌های اختصاصی عطر و ادکلن شمارا با معایب و مزایای عطرهای اصلی و تقلبی در قدم اول آشنا می‌کنند. سپس پیرامون قیمت‌های آن و دلیل افزایش قیمت عطرهای اصل از تقلبی مطالبی را با شما در میان می‌گذارند. از سوی دیگر چون شما از مکان ثابت یا فروشگاه آنلاین مشخصی خرید خود را دنبال می‌کنید به‌سادگی می‌توانید محصول تقلبی را پس دهید.

  • خرید از فروشگاه‌های شناخته‌شده
  • کسب‌وکاری باتجربه بالا
  • ثابت بودن فروشگاه و درج شکایت

تشخیص ادکلن اصل- شیشه عطر

تشخیص ادکلن اصل- شیشه عطریکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های که با استفاده از آن می‌توان به اورجینال بودن یک عطر و ادکلن پی برد شیشه آن است. سبک طراحی اسم برند بر روی شیشه عطر و ادکلن به‌گونه‌ای است که روند کپی کردن روی آن محدود می‌شود. اندازه، ضخامت و شفافیت شیشه را به‌خوبی بررسی کنید. اگر شکل غیرعادی مشاهده نکردید از خرید خود خاطرجمع باشید. حال اگر شیشه عطر شما پلاستیکی بودن یا اینکه سبک بسته‌بندی آن نظر شمارا به‌خوبی جلب نکرد مطمئن باشید عطر شما تقلبی است. از سوی دیگر درب شیشه‌های عطرهای اورجینال جنس بسیار خوبی دارد. اگر به عطر دسترسی دارید می‌توانید با ناخن روی درب آن بکشید. اگر رنگ روی درب رفت بدانید محصول شما تقلبی است.

  • شیشه شفاف باضخامت مناسب
  • طراحی اسم برند به شکل متفاوت
  • درب‌های باکیفیت عطر و ادکلن

تشخیص ادکلن اورجینال – قیمت عطر و ادکلن

تشخیص ادکلن اورجینال - قیمت عطر و ادکلن

بدون تردید یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌ها تشخیص ادکلن اورجینال قیمت محصول است. اگر عطری را از قبل زیر نظر دارید از چند فروشگاه اینترنتی قیمت آن را جویا شوید. حال اگر همان عطر را با نصف قیمت پیدا کردید به تقلبی بودن آن شک کنید. ازآنجایی‌که برای ساخت عطرهای اورجینال و اصل از اسانس‌ها و روغن‌های گیاهی بسیار باکیفیت استفاده می‌شود. به‌راحتی نمی‌توانید بهای آن را با نصف قیمت بپردازید. پس هیچ ارزانی و گرانی بی‌دلیلی نیست. استفاده از متریال مرغوب و باکیفیت در پرسه ساخت یک عطر اصل دلیل اصلی گران بودن آن محسوب می‌شود.

  • قیمت بیشتر عطرهای اورجینال
  • عطرهای تقلبی ارزان‌قیمت
  • استفاده از اسانس‌های باکیفیت برای عطرهای اصل

به قیمت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید

از قدیم هم گفته‌اند که «هیچ‌چیز ارزان‌قیمتی بی‌حکمت نیست»؛ اما شاید از خودتان بپرسید که این ضرب‌المثل پرکاربرد در اینجا و برای تشخیص دادن یک عطر تقلبی از اصل چگونه می‌تواند به کار بیاید؟! جواب بسیار ساده است. کافی است به برند عطر و قیمت آن و تناسبی که بین این دو برقرار است توجه کنید و ببینید که آیا کفه ترازوی قیمت با برند عطر، برابری می‌کند یا خیر؟ درواقع اگر عطر موردعلاقه‌تان از یک برند معتبر بوده که از قبل می‌دانید قیمت بالایی داشته و در هیچ کجا هم نوع اصلی آن را باقیمت پایین نمی‌فروشند پس باید به برچسب قیمتی پایین این عطر، شک کنید.

البته مواردی مانند حراج‌ها به دلیل تغییر شغل یک مغازه‌دار یا مناسبت‌های مختلف در سایت‌های فروش عطر آنلاین ممکن است در این مورد، جز موارد استثنا به شمار بیایند ولی قاعده کلی را فراموش نکنید.

تشخیص اصل بودن ادکلن -پر بودن شیشه عطر

تشخیص اصل بودن ادکلن -پر بودن شیشه عطر

برای تشخیص اصل بودن ادکلن بلزمانی که یک عطر اورجیبنال قرار است خریداری شود باید بسیار ریزبین بود. به شما توصیه می‌کنیم وقتی یک شیشه عطر را در دست می‌گیرید به وزن آن توجه کنید. اگر شیشه‌ای از وزن ایده ال و متناسبی برخوردار بودن قطعاً آن عطر اورجیبنال و اصل است. حال اگر از روی وزن محصول به اصل بودن آن پی نبردید می‌توانید به عطر موجود در شیشه توجه کنید. به‌هیچ‌عنوان نباید سر شیشه عطر خالی باشد. خالی بودن عطر نشان از تقلبی بودن آن است و به دلیل استفاده از الکل زیاد عطر در طی گذر زمان پریده و حجم آن کم شده است. این امر به‌هیچ‌عنوان برای عطرهای اورجینال مشاهده نمی‌شود.

  • وزن کم محصول تقلبی
  • خالی بودن سر شیشه عطر تقلبی
  • پر بودن و سنگین‌وزن بودن شیشه عطر اصلی

تشخیص عطر اورجینال – بوی الکل

تشخیص عطر اورجینال - بوی الکل

برای تشخیص عطر اصل در زمان استشمام بوی عطر اگر احساس کردید بوی الکل زیادی از آن منتشرشده است از خرید دست بکشید. برای یک شرکت سازنده بزرگ‌ترین ننگ استشمام بوی الکل از آن ادکلن است. از همین رو به‌هیچ‌عنوان برندهای شناخته‌شده از این مهم چشم‌پوشی نمی‌کنند و به‌شدت آن را موردبررسی قرار می‌دهند. پس اگر عطری در زمان اسپری کردن همراه با بوی الکل بود آن عطر تقلبی است. این امر نشان از فاسد بودن عطر نیست زیرا تقریباً پرسه زمانی ۱۲ ساله‌ای برای فاسدشدن یک عطر نیاز است. از سوی دیگر عطرهای فاسد دورنگ می‌شوند و یک‌لایه روغنی روی آن بسته می‌شود و شما به‌راحتی در یک نگاه می‌توانید این مهم را تشخیص دهید.

  • عطرهای بدون بوی الکل
  • تاریخ‌مصرف دوازده‌ساله عطر
  • دولایه شدن عطر فاسد و روغن روی عطر

تشخیص عطر و ادکلن اصل- سلفون و مقوای بسته‌بندی

تشخیص عطر و ادکلن اصل- سلفون و مقوای بسته‌بندی

در زمان خرید به سلفون و جعبه عطر به‌خوبی توجه کنید. سلفون استفاده‌شده در بسته‌بندی عطرهای واقعی ضخیم هستند، به‌خوبی تاشده و کاملاً به جعبه چسبیده‌اند. اگر جعبه عطری را دیدید که سلفون آن به‌درستی روی جعبه قرار ندارد، بدانید که این عطر تقلبی است. به‌هیچ‌عنوان نباید اثری از چسب مایع یا مواد اتصال‌دهنده روی سلفون باشد. از سوی دیگر جعبه‌های اورجینال بسیار حرفه‌ای طراحی‌شده‌اند. در یک نمونه ساده شما اگر اشکال املایی یا گرامری روی جعبه عطر مشاهده کردید شک نداشته باشید که محصول تقلبی است. این امر هیچ‌گاه از سوی یک کمپانی معتبر رخ نمی‌دهد. زمانی که یک عطر باز می‌شود به بسته‌بندی داخل آن نیز توجه کنید. درنهایت توصیه می‌شود به لیبل چاپ‌شده روی شیشه توجه شود که درست سر جای خودش قرارگرفته باشد.

  • سلفون شیشه‌ای و نامرغوب
  • نوشته‌های با غلط املایی
  • بسته‌بندی با چسب‌های مایع و حرارتی

تفاوت عطر اصل و تقلبی – روغنی بودن عطر تقلبی

تفاوت عطر اصل و تقلبی - روغنی بودن عطر تقلبیبه شما توصیه می‌شود به رنگ عطر بسیار دقت داشته باشید. یک رنگ نبودن و یکدست نبودن تم رنگی عطر نشان از فاسد بودن و تقلبی بودن آن است. اگر ذرات ناهمگون بارنگ متمایزی را در عطر مشاهده کردید از خرید آن صرف‌نظر کنید. مقداری از عطر رابین دو انگشت خود اسپری کنید. دو انگشت خود را روی‌هم ماساژ دهید اگر دست شما چرب شد عطر شما تقلبی است. استفاده از مواد روغنی زیاد در عطرهای تقلبی همیشه سبب رو شدن دست آن‌ها شده است. این امر سبب بروز یک رایحه ناآشنا نیز برای شما می‌شود. رایحه ادکلن: تا ۲ ساعت، ادو تویلت: حدود ۲ – ۳ ساعت و ادو پرفیوم: حدود ۶ – ۴ ساعت است. پس با این تست هم می‌توانید به یک محصول اورجینال دست پیدا کنید.

  • روغنی نبودن عطر
  • یک رنگ بودن عطر اصل
  • ماندگاری با تایم های مشخص

شناخت ادکلن اصل – بسته‌بندی داخلی عطر

شناخت ادکلن اصل - بسته‌بندی داخلی عطرزمانی که یک عطر باز می‌شود به‌سختی از کف جعبه عطر باید جدا شود. دلیل این امر محافظت از عطر در طی مسیر است که فکر اصلی سازندگان عطرهای اورجینال است. استفاده از مقواهای ضخیم با شکل اصلی بطری عطر به‌گونه‌ای که عطر در آن فیکس شود از مؤلفه‌های مهم تشخیص عطر اصلی به شمار می‌آید. این امر به هیچ نوان سبب تکان خوردن عطر در طی مسیر نمی‌شود. مقواهای که برای داخل جعبه عطرهای اصلی استفاده می‌شود سفید است. این مهم در عطرهای تقلبی با تم رنگی مایل به خاکستری مشاهده می‌شود که به‌راحتی قابل‌تشخیص است.

  • محافظت از شیشه عطر اورجینال
  • تم رنگی سفید مقوای عطر اصلی
  • بسته‌بندی داخلی عطر

تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد

تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکدعطرهای اورجینال با استفاده از کدی مشخص از کارخانه‌های تولید عطر خارج می‌شوند. شما این مهم را به‌سادگی می‌توانید مبنای برای خرید بدانید. این شماره‌سریال درست در قسمت پایین شیشه عطر قابل‌مشاهده است. از سوی دیگر شما می‌توانید این شماره را زیر کارتن کاغذی عطر اورجینال نیز مشاهده کنید. به‌هیچ‌عنوان این شماره و کد نباید با برچسب روی شیشه و کارتن چسبیده باشد. نمایش دادن کد با استفاده از جوهر حک‌شده روی کارتن نشان از یک عطر و ادکلن اورجینال را برای شما دارد. شماره‌سریال یک عطر نشان از شناسنامه ساخت آن محصول در کارخانه‌های تولیدی دارد.

  • حک شدن کد عطر اورجینال
  • نوشته شدن شماره روی شیشه
  • حک شدن جوهری روی کارتن بسته‌بندی

روش تشخیص ادکلن اصل از بدل

روش تشخیص ادکلن اصل از بدل

در کنار راهکارهای که برای تشخیص ادکلن اصل از بدل نیاز به دانستن آن است. خارج از لطف نیست که با برخی از نکاتی که یک عطر تقلبی با خود به همراه دارد نیز آشنا شوید. فروش فرمولاسیون عطر، استفاده از اسانس‌های مصنوعی، لیبل سلامت عطر و پیچیدگی تشخیص بوی عطر در طی گذر زمان مطالبی است که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

فروش قانونی فرمولاسیون عطر

تعدادی از کمپانی‌های مشهور در دنیا به‌صورت قانونی فرمولاسیون عطرهای خود را به فروش می‌رسانند. از همین رو شرکت‌های بی‌نام و کوچک‌تر با بهره‌گیری از اسانس‌های ارزان‌قیمت روند ساخت آن عطر را دنبال می‌کنند. این امر نشان از تقلبی بودن محصول نیست بلکه از متریال ارزان‌قیمت‌تری برای کشورهای جهان سوم استفاده‌شده است. این مهم شاید برای کسانی که قادر به خرید عطرهای اورجینال نیستند مناسب باشد اما بدون شک برای افرادی که قصد خرید عطرهای اصل رادارند خیلی خوشایند نیست.

  • فروش فرمولاسیون اصلی عطر
  • ساخت عطر با متریال ارزان‌قیمت
  • فروش عطر به کشورهای جهان سوم

نت‌های سه لایه عطرهای اورجینال

برای عطرهای اورجینال از سه نت اولیه، میانی و پایانی استفاده می‌شود. از همین رو پیچیدگی در زمان انتشار بوی عطر در فضا شمارا درگیر می‌کند و تا زمان ثابت نشدن این سه نت در فضا به بوی اصلی آن پی نمی‌برید. این امر به رنگ پوست بدن شما و رنگ پوستتان برمی‌گردد. تا به ثبات آن در یک تایم مشخص دست پیدا کنید. این امر برای عطرهای تقلبی تنها به‌صورت یک‌لایه است و شما به‌سادگی در یک تایم کوتاه به نت نهایی عطر دست پیدا می‌کنید. نت‌های اولیه به‌هیچ‌عنوان شباهتی با نت‌های پایانی عطرهای اورجینال ندارد و همین امر پیچیدگی بوی عطر اصل را فراهم می‌کند.

  • سه نت اصلی عطر اصلی
  • یک نت عطرهای تقلبی
  • پیچیدگی عطرهای اصلی

تاریخ‌مصرف عطر

تاریخ‌مصرف عطر

ازآنجایی‌که برای عطرهای اورجینال از مواد طبیعی و مصنوعی به‌صورت هم‌زمان استفاده می‌شود. شما به‌سادگی نمی‌توانید شاهد فاسدشدن عطر در طی گذر زمان باشید. این امر تقریباً نیاز به یک دوره دوازده‌ساله دارد تا شاهد فاسدشدن عطر باشید. درحالی‌که بهره‌گیری از رایحه‌های با پایه مصنوعی برای عطرهای تقلبی سبب فاسدشدن سریع آن می‌شود. این مهم در کمتر از شش ماه برای شما قابل‌مشاهده است. تغییر بوی عطر و رنگ آن از مؤلفه‌های اصلی فاسدشدن یک عطر تقلبی است.

  • استفاده از اسانس‌های مصنوعی و طبیعی
  • اسانس‌های مصنوعی و عطرهای تقلبی
  • فاسدشدن سریع عطرهای تقلبی

نشان سلامت عطرهای داخلی

شاید با خود بگوید یکی از راه‌های تشخیص عطرهای اورجینال نشان سلامت عطر است که از سوی وزارت بهداشت روی آن درج می‌شود. این امر برای عطرهای خارجی که به داخل کشور وارد می‌شود زیر نظر وزارت بهداشت دنبال می‌شود. این را به یاد داشته باشید برخی از عطرها که به‌صورت غیرقانونی به کشور وارد می‌شود فاقد این لیبل است اما صد در صد اورجینال است. از همین رو نشان سلامت را به‌عنوان یک فاکتور برای تشخیص عطر اورجینال از تقلبی مدنظر قرار ندهید.

  • لیبل عطرهای اورجینال
  • عدم ثبت لیبل برای برخی از عطرهای وارداتی
  • اصل بودن حتی بودن لیبل

تشخیص عطر و ادکلن اصل در یک‌کلام

تشخیص عطر و ادکلن اصل

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید اصلی‌ترین مؤلفه‌های تشخیص یک عطر تقلبی سلفون، جعبه، درب شیشه و خود شیشه است. اگر عطر شما شیشه‌ای باضخامت ایده ال داشت و درب آن از پلاستیک‌های نامرغوب نبود در اصل بودن آن شک نداشته باشید. از سوی دیگر به شما پیشنهاد می‌شود حتماً خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر دنبال کنید. این را به یاد داشته باشید که ماندگاری بوی یک عطر تنها یکی از مؤلفه‌های تشخیص عطرهای اورجینال است. این امر برای عطرهای تقلبی باکیفیت نیز به‌خوبی رعایت شده است. از همین رو راه تشخیص از طریق ماندگاری رایحه یک عطر بسیار سخت است. شفاف بودن نوشته روی شیشه، پر بودن شیشه عطر و قیمت تمام‌شده یک عطر اورجینال از مؤلفه‌های اصلی در زمان تشخیص به شمار می‌آید. امید است مطالب ارائه‌شده در راستای خرید یک عطر اورجینال موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد.

  • شیشه عطر
  • درب شیشه عطر
  • بسته‌بندی شیشه عطر

حتماً قبل از خرید عطر را امتحان کنید

اگر در حین بررسی شیشه و بسته‌بندی عطر به چیزی مشکوک نشدید، نوبت به امتحان رایحه آن فرا می‌رسد. در این مرحله بیشتر از همیشه مواظب باشید چرا که عطرهای تقلبی حساسیت‌زا هستند و ممکن است پوست شما به این عطر حساسیت پیدا کند. در نتیجه مقدار بسیار کمی از آن را روی پوست بمالید و اجازه دهید کاملاً جذب شود. سپس آن را بو کنید و رایحه آن را با چیزی که انتظار داشتید مقایسه نمایید. در نهایت بگذارید چندین ساعت از عطری که روی پوست زده‌اید بگذرد، اگر این عطر اصلی باشد و رایحه‌های پیچیده‌ای در آن به کار رفته، پس از گذشت چند ساعت باید رایحه آغازین آن از بین برود و رایحه‌های میانی و پایانی فعال شود. این رایحه‌ها بویی متفاوت دارند و ماندگاری آنها نیز بیشتر است. در عطرهای تقلبی عموماً تنها با رایحه آغازین طرف هستیم و بوی این عطرها پس از گذشت چند ساعت کاملاً از بین می‌رود.

به شما قول می‌دهیم با توضیحاتی که برای تشخیص عطر تقلبی و اصلی مطرح کردیم، حتی با چشم بسته هم عطرهای بی‌کیفیت و تقلبی را از عطر اصلی تشخیص دهید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه سودمندی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات این تجربه‌ها را با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

عطر را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید

با خرید عطر از فروشگاه‌های معتبر، خیال‌تان جمع خواهد شد که سرتان کلاه نمی‌رود و عطر تقلبی نمی‌خرید. این فروشگا‌ه‌ها حاضر نیستند اعتبار خود را برای فروش عطرهای تقلبی به خطر بیاندازند. خوشبختانه این روزها فروشگاه‌های آنلاین عطرفروشی زیادی را سراغ داریم که بهترین عطرهای اصلی را در اختیار خریداران خود قرار می‌‌دهند. مطابقت اطلاعاتی که روی جعبه عطر و ادکلن نوشته شده با این اطلاعات در وب‌سایت رسمی تولید کننده عطر نیز یکی دیگر از روش‌های مطمئنی است که خیال شما را از خرید عطر اصلی جمع می‌کند.

از طرف دیگر اگر قصد خرید آنلاین عطر و ادکلن را دارید، نظرات دیگر کاربران در خصوص محصول مورد نظر را بررسی کنید و از فروشگاه آنلاینی خریداری نمایید که نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کرده باشد. این نماد از طرف سازمان توسعه تجارت الکترونیک به فروشگاه‌های آنلاین ایرانی اختصاص می‌یابد تا از این طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران فروشگاه‌های آنلاین را تأیید کند.

در نهایت قبل از خرید عطر از فروشگاه آنلاین یا غیرآنلاین، شرایط استرداد کالا را بررسی نمایید تا در صورت راضی نبودن از عطری که خریده‌اید یا تقلبی بودن این محصول، از شرایط استرداد کالا در این فروشگاه کمک بگیرید و محصول مورد نظر را عودت دهید.

تجربه نشان داده است محصولات تقلبی بسته‌بندی مناسبی ندارند و در بیشتر مواقع، اطلاعات روی جعبه با مشکلات نگارشی و املایی درج شده است. در نتیجه قبل از خرید، اطلاعات جعبه و کیفیت بسته‌بندی عطر یا ادکلنی که قصد خرید آن را دارید، بررسی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *