اخبار, برندها

رایحه شالیمار «فیلتره دی پارفوم»؛ جدیدترین جادوی برند فرانسوی گورلین!

در همین ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۰ میلادی، اگرچه بحران جهانی ویروس COVID-19، بسیاری از رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی حوزه عطر و ادکلن و رایحه‌های خوشبو را لغو کرده و یا به زمان‌های نامعلومی موکول کرد اما برندهای فعال در این حوزه که همیشه به معرفی محصولات و کالکشن های جدید خود و مشتریانشان متعهد بوده‌اند در این دوران از هدف اصلی خود منحرف نشدند و از طریق رونمایی‌های آنلاین و سایت‌های فروش خود، محصولات تازه‌واردشان را رونمایی کردند.

برند نام‌آشنا و محبوب فرانسوی گورلین (Guerlain) نیز یکی از همین برندهای اصیل، باتجربه و متعهد است که در همین چندماهه، چند محصول خود را رونمایی کرده است. اکنون نیز در بهار سال ۲۰۲۰، این برند فرانسوی قصد دارد تا از یک رایحه جدید تحت عنوان شالیمار (Shalimar) رونمایی کند که نام فیلتره دی پارفوم (Philtre de Parfum) برای آن، انتخاب‌شده است. این رایحه جدید قرار است تا سه ماه دیگر، رونمایی شود.

همان‌گونه که گورلین نیز عنوان کرده است، این رایحه قرار است با این هدف، طراحی و تولید شود که بتواند صمیمیتی وصف‌نشدنی از روحیه جذاب خود را به نمایش بگذارد.

هنگامی‌که تابستان سال ۲۰۲۰ به پایان برسد، یک‌فصل تازه از دفتر افسانه‌ای شالیمار این برند که ممکن است تاکنون نام آن را شنیده باشید یا از محصولات تحت عنوان شالیمار استفاده کرده باشید، بازخواهد شد. گورلین قول داده است که از طریق همین رایحه، یک عشق واقعی و خالص را که بر اساس نت‌های اصلی استوارشده بر پایه گل زنبق و وانیل هستند، به طرفداران و عاشقان این رایحه‌ها، تقدیم کند.

جالب است بدانید که این رایحه نمادین شالیمار برای اولین بار در سال ۱۹۲۵ میلادی متولد شد. رایحه‌ای که به‌عنوان رهبر پیشتاز رایحه‌های شرقی خود را در بین دیگر عطرها معرفی کرد و از همان زمان تاکنون که نزدیک یک قرن می‌گذرد، این رایحه جذاب، نمادی از عشق و لذت‌های واقعی بوده است. این رایحه تازه‌وارد ۲۰۲۰ نیز که در زیر پرچم شالیمار نام‌آشنا، به مبارزه با رقیبان خود بر خواهد خواست، درست مانند یک معجون عشق، طراحی‌شده است.

چالش پیش روی طراح برند گورلین یعنی آقای تیری واسر (Thierry Wasser) این بوده است که بتواند رایحه‌ای طراحی کند که نه‌تنها مدرن بوده و از نت‌های جدیدی بهره ببرد بلکه به روح رایحه اورجینال قرن بیستمی این برند نیز وفادار بماند. به همین دلیل بود که بنا به گفته‌های خود برند، با ترکیب مواد اولیه مدرن و جذاب و روح افسانه‌ای شالیمار، این رایحه متولد شد. طراح رایحه نیز با ارائه گل زنبق به‌عنوان کلیدی‌ترین نت بازیگر در این عطر که با نت وانیل به‌صورت مکمل، ترکیب می‌شود، تعهد خود را به روح شالیمار نشان داد.

آقای تیری واسر،طراح خبره عطر
آقای تیری واسر،طراح عطر

در نت‌های گشایشی رایحه، می‌توانیم مرکباتی همچون ترنج و لیمو را مشاهده کنیم که توسط استوقدوس، به سرحد نیروی پتانسیل خود رسیده‌اند. قلب گل‌گونه این رایحه نیز با آکوردهایی همچون یاسمن مواجه هستیم که برای مستحکم‌تر شدن ترکیب نهایی، با گل زنبق، به هنرنمایی می‌پردازد. درنهایت نیز کل این نت‌های میانی و گشایشی، بر روی بستر پاچولی (نعناع هندی)، تولو (tolu انگم خوشبو از درختی در آمریکای جنوبی) دیده می‌شوند که آکورد خوشمزه و قدرتمند وانیل به‌عنوان اصلی‌ترین بازیگر، به نقش خود در آخرین طبقه از هرم نت‌های اصلی، می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *