نت و رایحه, نقد و بررسی

عطرهای خوشبویی که رایحه دل‌انگیز برنج از آنها به مشام می‌رسد

برنج خوراکی مورد علاقه ما ایرانی‌ها است و کسی را سراغ نداریم که با رایحه دل‌انگیز برنج غریبه باشد. جالب است بدانید عطارهای ترازاول نیز به بوی خوش برنج پی‌برده‌اند و عطرهای خاصی را می‌شناسیم که بوی خوش برنج آز آنها به مشام می‌رسد. به همین دلیل در ادامه برای شما از راز بوی خوش برنج پرده بر می‌داریم و در ادامه به عطرهایی درجه یکی اشاره می‌کنیم که رایحه دل‌انگیز برنج از آنها به مشام می‌رسد.

چرا برنج رایحه‌ای دل‌انگیز دارد

حتماً برای شما هم پیش‌آمده که در زمان خرید برنج، مقداری از آن را بو کنید، در این صورت حتماً متوجه شده‌اید که برنج خام، چندان بویی ندارد و تنها بوی بسیار کم و نامحسوسی از آن به مشام می‌رسد. اما همین برنجی که بوی خاصی ندارد، پس از دم‌کشیدن به اصطلاح قد می‌کشد و عطر و بویی دل‌انگیز می‌افشاند و فضا را معطر می‌کند.

ماجرای بوی خوش برنج دم‌کشیده از این قرار است که پس از اینکه دانه‌‌های برنج خام در معرض حرارت قرار می‌گیرند، گرما باعث ایجاد فعل‌ و انفعالات شیمیایی در اسید‌های آمینه و قند دانه‌‌های برنج می‌شود، در نتیجه صدها مولکول معطر از دانه برنج دم‌کشیده آزاد می‌شود و فضا را عطرآگین می‌کند.

خوشبختانه عطرسازان حرفه‌ای از راز رایحه دل‌انگیز برنج دم‌کشیده باخبر هستند و این رایحه را در ساخت عطرهای خوش‌رایحه‌ای به خدمت گرفته‌اند. به همین دلیل از آنجایی که بوی خوش برنج جایگاه خاصی در مشام ما ایرانی‌ها دارد و مطمئن هستیم شما هم از طرفداران پر و پا قرص این رایحه دل‌انگیز هستید، در ادامه به عطرهایی اشاره می‌کنیم که در ساخت آنها از رایحه دل‌انگیز برنج کمک گرفته شده است.

عطر کنزو آمور (Kenzo Amour)

اولین عطر از فهرست عطرهایی که رایحه برنج از آنها به مشام می‌رسد را به عطری اختصاص داده‌ایم که بوی خوش برنج در آن به عنوان رایحه اصلی به خدمت گرفته شده است. این عطر عطری نسبتاً قدیمی به حساب می‌آید و تاریخ ساخت آن به سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد، در نتیجه می‌توان گفت در کنار اینکه «کنزو آمور» عطری خوش رایحه برای طرفداران بوی برنج به حساب می‌آید، بدون شک نظر طرفداران عطرهای کلاسیک را نیز به خود جلب می‌کند.

«کنزو آمور» رایحه‌ای بسیار دلنشین و آرامش‌بخش دارد و در کنار رایحه برنج باسماتی، بوی دل‌انگیز وانیل، نارگیل، علوفه خشک‌شده، چوب‌های خوشبو و کره را در این عطر شاهد هستیم.

عطر ات لیبق دوقانژ فیلز دی دو دوقیه دز آگقوم (Etat Libre d’Orange Fils de Dieu du Riz et des Agrumes)

رایحه خوش این عطر بر گرفته از طبیعت دل‌انگیز آسیای جنوبی است و بوی خوش برنج سرخ‌شده در این عطر رایحه‌ای به یادماندنی از طبیعت سرسبز ایجاد می‌کند. رایحه این عطر با بوی لیموترش، وانیل و نارگیل آغاز می‌شود و پس از آن شاهد فعال شدن رایحه دل‌انگیز برنج در آن هستیم. رایحه برنج و مرکبات آسیایی این عطر را به گزینه‌ای مناسب برای طرفداران عطر برنج و گشت و گذار در طبیعت سرسبز تبدیل کرده است.

عطر بای کیلیان مون‌لایت این هِوِن (By Kilian Moonlight In Heaven)

برند «بای کیلیان» برای ساخت این عطر خوش‌سلیقگی به خرج داده و رایحه دل‌انگیز برنج را با بوی خوش انبه ترکیب کرده تا این عطر رایحه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی داشته باشد. در کنار بوی برنج و انبه، از عطر «بای کیلیان مون‌لایت این هون»، رایحه مرکبات خوش‌عطری مانند فلفل صورتی، خس‌خس و دانه‌‌های شیرین تونکا به مشام می‌رسد. به این ترتیب می‌توان گفت «عطر بای کیلیان مون‌لایت این هون» عطری مناسب برای طرفداران رایحه‌ برنج و بوی دل‌انگیز ادویه‌جات و میوه‌های خوش‌طعم است.

عطر لونکس نامبر وان لِ او آرژِنتین (Iunx No. 1 L’Eau Argentine)

در کنار رایحه دل‌انگیز برنج، در این عطر با بوی خوش مرکبات، شاهدانه و چای سر و کار داریم. حضور چنین رایحه‌هایی نوید از عطری با بویی خاص و ملایم می‌دهد که طرفداران رایحه برنج را ناامید نمی‌کند.

عطر کرید لاو این وایت (Creed Love In White)

برند معتبر «کرید» برای این عطر خوش‌سلیقگی به خرج داده و در کنار رایحه دل‌انگیزی که از آن به مشام می‌رسد، با عطری طرف هستیم که شیشه بسیار زیبایی دارد و برازنده علاقه‌مندان عطرهای خاص و خوشبو است. رایحه نرگس و مگنولیا سازگاری جالبی در کار رایحه برنج در این عطر دارد و بوی زنبق در این عطر باعث شده تا با محصولی طرف باشیم که نه تنها رایحه‌ای برگرفته از گل‌ها دارد، بلکه بوی دل‌انگیز این عطر مشام طرفداران رایحه خوش برنج را راضی نگه می‌دارد.

همان‌گونه که وعده داده بودیم از راز بوی خوش برنج دم‌کشیده پرده برداشتیم و به عطرها و ادکلن‌هایی اشاره کردیم که رایحه برنج از آنها به مشام می‌رسد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از طرفداران رایحه برنج هستید و عطرهای خاصی را می‌شناسید که این رایحه دل‌انگیز از‌ آنها به مشام می‌رسد، نام و مشخصات عطرهای موردعلاقه خود را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *