نت و رایحه

نت های رایحه: لیمو

لیمو متعلق به خانواده مرکبات است. اگرچه لیمو دارای تنوع گوناگونی است، اما تمامی گونه ها دارای رایحه ای قوی، شاداب و آبدار است. وقتی بوی لیمو را در عطر استشمام می کنید، تقریباً می توانید آب این میوه را زمانی که روی زبان شما می ریزد حس کنید و به شما نیرو می بخشد. به دلیل تیزی، رایحه مطبوع به همراه طراوت و جنب و جوش لیمو است که در عطرها به عنوان نت بالا استفاده می شود که بیدار کننده است و انرژی بخش اما تا حدی حواس ما را اغوا می کند.

در اصل در هند و آسیای شرقی از لیمو در آیین های تانتریک (Tantric Rituals) که یک آیین باستانی برای پاکسازی بدن از ارواح شیطانی است استفاده می شد. لیمو در تجارت توسط ایرانیان به اروپا برده شد و امروزه در سراسر جهان رشد می کند و مکزیک دارای بیشترین تولید لیمو در جهان است.

لیمو کاربردهای خود را در آشپزی، داروهای جایگزین، لوازم آرایشی و صنایع عطر پیدا کرده است.

عطر ها وعطر ساز ها رایحه تازه، سبکی و انرژی آن را در عطر تحسین می کنند و مانند سایر مرکبات، از لیمو معمولاً در عطرها به عنوان یک نت بالا استفاده می شود. بهترین ترکیب را با سایر مرکبات ایجاد می کند و در ترکیب با نت های گل مانند سیکلامن (Cyclamen)، سوسن (Lily) و گل رز (Rose) توجه فوق العاده ای به خود جلب می کند. مانند برخی دیگر از مرکبات، رایحه معطر لیمو به بسیاری از ترکیبات شفافیت می بخشد و باعث افزایش طراوت و تقویت نت های بالایی می شود.

عصاره خالص لیمو، که برای تهیه عطر استفاده می شود معمولاً با فشردن دستی یا ماشینی پوست لیموهای سبز تولید می شود. عصاره فشرده در مقادیر بسیار کمتری نسبت به نوع تقطیر شده تولید می شود و بنابراین بسیار گران تر است. تولید اسانس فشرده شده بیشتر در جزایر غربی هند و جزایر گرِنادا (Grenada)، مونتسرات (Montserrat) و سایر اماکنی که تخصص در زمینه تولید عصاره های فشرده به صورت سنتی و دستی دارند تولید می شود.

رایحه غنی، بسیار تازه، عطر و بوی منحصر به فرد یکی از شاخصه های مورد علاقه بسیاری از عطر ساز ها است. این رایحه ترکیبی هیجان انگیز را با بهار نارنج در ادکلن ها و ترکیبات نارنگی به همراه نت مدرن دلربا در عطرهای آلدئیدیک (Aldehydic Perfumes) ایجاد می کند. عطر ساز ها آن را به عنوان یک نت برتر غیر قابل جایگزین در رایحه های خیلی شیرین توصیف می کنند. برای جلوگیری از احساس خسته کنندگی عطر، که نت ها و رایحه های خیلی شیرین به آن می دهند، لیمو اضافه می شود تا آنها را بشکند و با طراوت شدید و جذاب آن عطر را تکمیل کند و به کمال برساند.

رایحه مرکبات به دلیل خاصیت پرانرژی و توانایی آنها در بهبود روحیه مصرف کنندگان محبوب است. در طول روزهای گرم تابستان، ادکلن با رایحه لیمو، مانند ژو مالون لایم(Jo Malone Lime)، باسیل و ماندارین (Basil & Mandarin)، همه چیزهایی است که برای تازه کردن و برانگیختن روحیاتی تازه احتیاج داریم، حتی اگر در وسط شهر یا محل کار قرار داشته باشیم و با خیابانها و آسمان خراش ها احاطه شده باشیم. با این حال، قدرت این میوه مرکب در اینجا متوقف نمی شود. همراه با وانیل و نارگیل، لیمو ما را مجددا به ماسه ها داغ ساحلی در نوار گرمسیری و نوشیدن پینا کلدا (Pina Colada) در زیر سایه چترهای نی یک بار محلی ساحلی باز می گرداند.

لیست عطر هایی که نت های رایحه لیمودارند:

Areej le Dore Siberian Musk

Atelier Cedrat Envrant

Atelier Pacific L.

Bond no 9 I Love NY for Fathers

Creed Erolfa

Creed Virgin Island Water

Demeter L.

Escentric Molecules Escentric 03

Guerlain Homme L’Eau Boisee

House of Sillage The Classic

Issey Miyake Bleu Astral

Jo Malone Lime Basil & Mandarin

Maison Francis Kurkdjian Aqua Celestia Forte

Mancera Lemon Line

Nicolai Balle de Match

Nobile 1942 Estroverso

Oriflame Aloha L.

Ormonde Jayne Isfarkand

Penhaligon’s Extract of Limes

Tom Ford Azure L.

Versace Vanitas

Zara Lime Tiare

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *