اخبار

عطر های کپی چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

عطر های کپی چیست

عطر های کپی چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم، برای پاسخ به این سوال در ذهن خود ابتدا باید بدانیم، برندهای معروف و جهانی برای محصولات خود قیمت های نجومی و گرانی را تعیین می کنند که خیلی از قشر های مختلف نمی توانند آنها را خریداری کنند، این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار است و برای تولید آنها ماه ها یا شاید هم سال ها زمان گذاشته شده است، که این محصولات را در فروشگاه های لوکس و معتبر می توان خریداری کرد.

اما در این میان برخی از افراد وجود دارند که از این محصول ها کپی تولید می کنند و با قیمت کمتری به فروش می رسانند. خیلی از مردم به اشتباه فکر می کنند که های کپی همان فیک یا تقلبی است، در حالی که میان این دو تفاوت های زیادی وجود دارد. های کپی چیست ، به وسایلی  گفته می شود که جز به جز از روی محصول اصلی طراحی و تقلید شده است.

تشخیص محصول اورجینال با های کپی بسیار سخت است، اما با دقت به برخی جزئیات می توان آن را تشخیص داد. عطر نیز از این قائده مستثنی نیست و های کپی دارد. برخی از افراد به اورجینال بودن یا نبودن عطر ها شک دارند و تا حدودی نسبت به خریدن عطر ها بدبین هستند، اما ما در این مقاله در ابتدا به این سوال که های کپی چیست و سپس به راه هایی که می توان آن را تشخیص داد می پردازیم.

شدت رایحه عطر

رایحه عطر

بهتر است قبل از اینکه چقدر رایحه عطر ها با یکدیگر شباهت دارد نگاهی به نحوه ساخت عطر از رایحه های متنوع بپردازیم. در دنیا، عطر به عنوان “نت” شناخته می شود و هر عطر از نت های بالایی، میانی و پایه تشکیل شده است.

نت های ابتدایی اولین بویی هستند که هنگام استفاده از عطر تجربه می کنید. این رایحه تبخیر می شود، سپس نت های میانی به مشام شما می رسد. این رایحه ای است که بعد از کمی کم رنگ شدن نت برتر تجربه می کنید. این نت ها بدنه اصلی عطر را تشکیل می دهند. آن ها معمولا ملایم بوده و بسته به غلظت آن ها، ماندگاریشان بیشتر است.

سپس نت پایه وجود دارد که رایحه هایی است که با واکنش عطر نسبت به بدن، خود را نشان می دهد. ممکن است یک ساعت طول بکشد تا این اتفاق بیفتد. با دانستن اینکه یک عطر از کدام نت ها تشکیل شده است می توانید عطر های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. آیا عطری که خریداری کرده اید همان نت های اصلی را داراست؟

شدت رایحه عطر

یک ماده اصلی در تولید عطرها، روغن های طبیعی است روغن ها از مواد طبیعی استخراج می شوند. این ها می توانند از گل یاس، چوب سندل، گلبرگ های گل رز و وانیل باشند. برای شدت رایحه عطر از این روغن های طبیعی استفاده می کنند. چندین روغن را با هم ترکیب می کنند تا نتیجه نهایی به دست آید. هرچه غلظت روغن ها بیشتر باشد شدت رایحه بیشتر می شود. در کل می توان گفت اگر شدت رایحه عطر ها بالا باشد می توان آنها را اصل و اورجینال دانست.

ماندگاری عطر

طول عمر عطرها مانند شدت رایحه  بستگی به غلظت روغن های عطر دارد. همچنین می تواند به ترکیب شیمیایی روغن های مورد استفاده بستگی داشته باشد. برخی از عطر ها با اینکه اصل هستند اما چون از مولکول های ساده تری تشکیل شده اند سریع تر تجزیه می شوند و دوام کمتری دارند. اما در کل می توان گفت عطر های اصل ماندگاری و خط بوی بالایی دارند.

چند روش ساده برای تشخیص عطر اصل از های کپی

در بالا به این که از کجا بدانیم عطری که خریداری کرده ایم اصل است پرداختیم، اما حالا درباره ظاهر آنها بحث خواهیم کرد و می خواهیم ببینیم عطر های های کپی چه ظاهری نسبت به عطر های اصل دارند.

  1. بسته بندی را بررسی کنید

بسته بندی را بررسی کنید

عطر های اصل معمولا سلفون کاملا ضخیمی دارند و بدون نقص تا می خورند تا بتوانند محکم به جعبه بچسبند. از طرف دیگر سلفون پیچیده شده و نامناسب کاملا نشان دهنده غیر اصل بودن آن است.

  1. درزهای بی عیب و نقص

بسته پلاستیکی جعبه عطر به روشی غیر جذاب مهر و موم شده باشد (درز آن بیشتر از ۵ میلی متر باشد، ناهموار باشد یا چسب اضافی روی آن باشد) در این صورت عطر اصل نیست. بسته بندی عطر اورجینال همیشه دارای درز های بی عیب و نقص است.

درزهای بی عیب و نقص

  1. مقوا در بسته بندی

بسته بندی واقعی از مقوای با کیفیت بالا ساخته شده و برای محافظت از بطری در برابر آسیب ها طراحی شده است. به همین دلیل در داخل جعبه ساختار خاصی وجود دارد که بطری عطر را در جای خود نگه می دارد. مقوا باید سفید باشد و مایل به خاکستری نباشد.

مقوا در بسته بندی

  1. برچسپ ها و نوشته ها

به دایره طلایی نگاه کنید، پیکان سمت راست باید همیشه تیره باشد و پیکان سمت چپ طلایی باشد. اما اگر به عکس دیگر نگاهی بیندازید متوجه غیر اصل بودن و متفاوت بودن آن می شوید.

هنگام خرید عطر دریغ نکنید که وب سایت تولید کننده را بررسی کنید تا ببینید آیا اطلاعات منتشر شده در آنجا با آنچه در بسته بندی ارائه شده مطابقت دارد یا خیر. حتی کوچک ترین عدم تطابق نشانه تقلبی بودن آن است.

برچسپ ها و نوشته ها

  1. طرح

با نگاهی به قفسه های فروشگاه های عطر، می توان عطرهایی را مشاهده کرد که ظاهری کاملا مشابه با عطر های سطح بالا دارند. این ترفند ساده به تولیدکنندگان متقلب این امکان را می دهد تا از خود در برابر اتهامات محافظت کنند، بنابراین فراموش نکنید که قبل از خرید بطری عطر را با دقت بررسی کنید.

های کپی چیست

  1. رنگ عطر

مارک های معروف از رنگ های تند و پررنگ در محصولات خود استفاده نمی کنند. به همین دلیل رنگ عطر اصل معمولا کم رنگ تر و لایت تر است. رنگ های پررنگ و کدر از نشانه های عطر تقلبی است.

رنگ عطر

  1. درب بطری

کلاه عطر اصلی باید کاملا متقارن باشد. البته در برخی مواقع نیز به دلیل طراحی شیشه عطر این تقارن وجود ندارد. اما در ۹۰ درصد مواقع نامتقارن بودن در عطر ها نشان از تقلبی بودن آن است.

های کپی چیست

  1. شماره سریال

شماره سریال باید در پایین بطری نشان داده شود و روی آن چسبانده نشود! شماره سریال روی بطری باید با شماره پایین جعبه مطابقت داشته باشد، باید روی پایه جعبه چاپ شود یا با جوهر چاپ شده باشد.

شماره سریال

فاکتور های تشخیص عطر اصل و های کپی

برای بررسی اصالت عطرو پاسخ به این سوال که های کپی چیست ، راه های متفاوتی وجود دارد مانند بررسی ماندگاری عطر، بسته بندی، درزهای بی عیب و نقص، برچسپ ها و نوشته ها، رنگ عطر، درب بطری و شماره سریال. با در نظر گرفتن این فاکتورها و خرید از فروشگاه های معتبر و شناخته شده می توان این اطمینان راحاصل کرد که عطر خریداری شده اصل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *