راهنمای خرید عطر

چگونه یک عطر را مطابق با طالع ماه تولّدتان انتخاب کنید؟

طالع بینی یکی از موضوعات اصلی در ارتباطات روزمره است. خواه درباره ی دختری دبیرستانی حرف بزنیم که تمام دغدغه اش این است تا بداند پسر جذّابی که از کلاس سوم می شناسد متولّد چه ماهی است به امید اینکه طالع و بخت آنها با هم مطابقت داشته باشد تا شانس داشتن یک رابطه ی عاشقانه را برای خود متصوّر باشد، چه درباره ی تاجر مد روزی که قصد دارد حرکت بزرگ تجاری بعدی خود در بورس کالا را بر اساس ماه های قمر در عقرب برنامه ریزی کند!

یا فردی احساساتی که به جدول ماههای تولّد خیره شده و سعی دارد تا رمز و راز هستی خود و جهان پیرامونمان را کشف کند. برداشت ها از طالع بینی متفاوت است. از اینکه ” من میدونستم فلانی متولّد برج عقرب هست و بخاطر همینه که توی خیابون همه رو دید میزنه و نمیتونه چشماشو درویش کنه! ” تا ” چطور میتونم راه پیشرفت و موفّقیت خودم رو پیدا کنم؟ “. امّا صبر کنید! شما واقعاً این حرفها را باور میکنید؟!! شوخی میکنید!

دانستن همه ی این ها با زمان در ارتباط است و اینکه چه وقت طالع فرد با یک عطر مطابقت دارد. من قصد ندارم در این نوشتار درستی یا نادرستی طالع بینی و مسائل مربوط به آن را قضاوت کنم یا القا کنم که همه ی اینها توجیه پذیرند یا دست مایه ی خنده! من فقط مطالبی را برای کسانی که قصد دارند اطّلاعات بیشتری در این حوزه داشته باشند و با آن آشنایی نزدیک تری پیدا کنند مطرح میکنم و در نهایت این خواننده است که درباره ی آن قضاوت میکند. بعلاوه این موضوعات سرگرم کننده و جذّاب هم هستند! حتّی اگر با تند ترین انتقادات مواجه شوند. همچنین به توصیه ها و پیشنهاداتی از جان اوکس ( John Oakes ) نویسنده ی کتاب طالع بینی عطر ها (The Perfume Zodiac ) هم اشاره هایی خواهد شد.

کتاب طالع بینی عطرها نوشته ی جان اوکس

برج حمل

فروردین

متولّدین این برج فلکی علاقه ی خاصّی به رایحه های تازه و همچنین مرکّبات دارند. حتّی ممکن است نت های ملایمی مانند گل مریم را هم بپسندند ، چرا که خودشان در فصل بیداری و شکوفایی طبیعت به دنیا آمده اند. عطر هایی که به آنها پیشنهاد می شوند عبارتند از : Dior Eau Sauvage ، Chanel Chance و گاهی هم Gucci Rush برای وقتی که می خواهند شتاب و تکاپوی انرژی را احساس کنند. جوان تر ها Invictus از برند Paco Rabbane را می پسندند و در مناسبت های خاص انتخاب آنها Guerlain Vetiver ، Lancôme La Vie est Belle و Dior Dolce Vita است .

پیشنهاد جان اوکس : Le feu d’Issey, Calandre, Ma griffe, Escape, Ferre original, Rive Gauche

برج ثور

اردیبهشت

وقتی صحبت از عطر و بوی گلها به میان می آید، به یاد متولّدین اردیبهشت ماه می افتیم که دوست دارند در جایی باشند که مملو از بوی خوش گل رز است و نشانه ی طبیعت گونه و زمینی این افراد این است که آنها به عطر هایی با حال و هوای بوی چوب صندل و مشک علاقمند هستند. امّا بیش از هر چیزی آنها مارک های تجاری تغییر نام یافته را دوست دارند! پیشنهاد های مناسب برای این اشخاص عبارتند از : Guerlain Shalimar ، Habit Rouge ، La Petit Robe Noir و برای وقتی که میخواهند مطابق با مد روز باشند : Lancôme Tresor یا Paris by YSL. عطر هایی نظیر Terre d’Hermes و Acqua di Parma برای مردان متولّد این ماه احساس قدرت خاصّی را به ارمغان می آورند.

پیشنهاد جان اوکس : Femme, Fendi (original), Casmir, Chanel no 5, Chanel no 19, Roma

برج جوزا

خرداد

افراد متولّد این ماه علاقه ی چندانی به عطر های سنگین ندارند. آنها تازگی مرکّبات و رایحه ی گل های سپید را دوست دارند. خانم های متولّد این ماه باید انتخاب هایی مثل Miu Miu و Very Irresistible از برند Givenchy داشته باشند. وقتی احساساتی و رمانتیک هستند باید سراغ عطر های Lolita Lempicka بروند و مردان باید بیشتر به دنبال عطرهایی که در آن اسطوخودوس بکار رفته باشند. مثل Le Male ، Prada Amber Pour Homme یا Neroli Portofino از Tom Ford.

پیشنهاد جان اوکس : So pretty Cartier, Bulgari pour femme, Joy, Yvresse, Jean Paul Gaultier classique, Champs Elysees

برج سرطان

تیر

متولّدین تیر ماه همه چیز را ساده و طبیعی ترجیح می دهند و از این رو به ترکیبات یکپارچه ای که عنصر اصلی تشکیل دهنده ی آنها یکی از گل ها به همراه چند مکمّل ملایم باشد تمایل بیشتری دارند. آنها همجنین عطر هایی که یادآور رایحه ی خوراکی ها باشند را نیز دوست دارند و از پیشنهاداتی که به این افراد میشود می توان به L’Air du Temps از برند Nina Ricci و Lou Lou از Cacharel و یا Guerlain Heritage اشاره کرد. متولّدین این ماه عطر های نوستالژیک مثل Joy از Jean Patou ، Lanvin Arpege و Fracas از برند Robert Piguet را نیز می پسندند.

پیشنهاد جان اوکس : Romeo Gigli, Amarige, Boucheron femme, Diorissimo, Cabochard, White Linen

برج اسد

مرداد

افرادی که در این ماه به دنیا آمده اند عاشق زرق و برق و احساس قدرت هستند که برای آنها اعتبار و مد روز بودن را به ارمغان می آورد. به همین علّت است که آنها اغلب سراغ برند های برگزیده و مناسب می روند. از این رو عطر هایی که به متولّدین مرداد ماه پیشنهاد می شوند عبارتند از: Creed ، Serge Lutens ، Versace Eros یا YSL Kouros و برای مناسبت های روزمره Beyonce Heat یا ادکلن وان میلیون

پیشنهاد جان اوکس : Coco, Knowning, Gio, Donna Karan NY, Dolce Vita, Panthere

برج سنبله

شهریور

متولّدین این ماه تمایل دارند که نسبت به عطر ها رویکردی عقلانی داشته باشند و معمولاً انتخاب آنها محتاطانه و دارای شخصیت فراوانی است. برای مثال Eau de Cologne یکی از انتخاب های آنهاست. به خصوص عطر های برند Hermes مانند Orange Verte یا L’Occitane. پیشنهادات برای این اشخاص عبارتند از: Cristalle  از برند Chanel و White Linen از برند Lauder یا Armani Code و یا Mouchoir de Monsieur از Guerlain.

پیشنهاد جان اوکس : Mitsouko, Arpege, Amazone, Parfum d’Hermes, Sublime, Nahema

برج میزان

مهر

زندگی بدون عطر برای متولّدین این ماه غیر ممکن است! آنها مدام در جستجوی کمالات هستند و از این رو عطر های کلاسیک مثل Miss Dior ، Flowers by Kenzo ، Lancôme Poeme ، Chanel no 5 ، Allure و Antheus از برند Chanel را ترجیح می دهند و عطر هایی نظیر J’adore Dior برای آنها هیجان انگیز است.

پیشنهاد جان اوکس : Dolce & Gabanna original (red cap), Cabotine, Paris, Organza, 24 Faubourg, Deci Dela

برج عقرب

آبان

اوّلین و اصلی ترین شرط متولّدین آبان ماه برای انتخاب یک عطر خوب، پیچیدگی و رازآلود بودن آن است. آنها عطر های سرمست کننده وحتّی تا حدودی خواب آور مثل Dior Hypnotic Poison و YSL Opium یا Carnal Flowers از برند Frederic Malle و یا Noir از برند Tom Ford را می پسندند.

پیشنهاد جان اوکس : Shalimar, Poison, Obsession, Must de cartier, Allure, Narcisse Noir

برج قوس

آذر

متولّدین آذر ماه عطر های سبز و تند ( شیپر ) را دوست دارند. نشان تجاری محبوب آنها Azzaro Pour Homme است و از آنجایی که به شدّت برونگرا هستند، سراغ عطر های پر زرق و برق و تند مثل Comptoir Sud Pacifique و Oud Ispahan از برند محبوب Dior یا Narciso Rodriguez و یا Vanille از Reminiscence می روند.

پیشنهاد جان اوکس : Jicky, Quelques Fleurs, Madame Rochas, Crabtree&Evelyn Evelyn, Pleasures, Coriandre

برج جدی

دی

متولّدین این ماه خیلی سخت میتوانند یک عطر را انتخاب کنند، امّا وقتی که در نهایت یکی را انتخاب می کنند، مدّت زمان زیادی را با همان عطر سر می کنند! این افراد دوست ندارند ترکیب رایحه های عجیب یا نت های غیر معمول را امتحان کنند. بنابراین اغلب به دنبال عطر های Hugo Boss یا Stella McCartney و یا CK می روند. اگر یک عطر مثل Cuir de Russie از برند Chanel بتواند ارزش و جذّابیت بالای خود را به دی ماهی ها ثابت کند ، بی تردید در بالای لیست خرید های ضروری آنها قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد جان اوکس : First, Bal a Versailles, Youth Dew, Ungaro , J’adore, Private Collection

برج دلو

بهمن

کسانی که در بهمن ماه متولّد شده اند هرگز نمی توانند با چیزهای معمولی و متوسّط یا سطح پایین کنار بیایند! آنها همواره در جستجوی یک اکسیر آسمانی در میان عطر ها هستند. آنها عاشق ماجراجویی و عطر های رومانتیک مثل Florabotanica از برند Balenciaga یا Portrait of a Lady از Frederic Malle و Alien از Thierry Mugler هستند. مردان متولّد بهمن ماه انتخاب هایی نظیر Issey Miyake L’Eau d’Issey و Azzaro Chrome را می پسندند.

پیشنهاد جان اوکس : Eau d’Eden, Anais Anais, L’eau d’Issey, Diorella, Jaipur

برج حوت

اسفند

متولّدین اسفند ماه دوست ندارند درباره ی عطر هایی که انتخاب می کنند چیز زیادی بدانند! آنها دوست دارند تا بصیرت و دریافت های درونی راهنمای آنها باشد. پیشنهادات مناسب برای این اشخاص عبارتند از : Modern Muse از برند Estee Lauder یا Romance از Ralph Lauren و پسرانی که در این ماه متولّد شده اند باید Dior Dune و Davidoff Cool Water را امتحان کنند.

پیشنهاد جان اوکس : Samsara, 1000 Patou, Vent Vert, L’heure bleue, Paloma Picasso Mon Parfum, Dune

امیدوارم از مطالعه ی این مطلب لذّت برده باشید. اگر علاقمندید که درباره ی این موضوع بیشتر بدانید، سری به کتاب آنلاین ” طالع بینی عطر ها ” ( The Perfume Zodiac ) بزنید.

در مقاله ی بعدی با همین موضوع، به مجموعه عطر های تاروت D&G  و این مسئله که ” آیا برادران تارابیک شاهد فروپاشی دومنبکو و استفان بوده اند؟ ” خواهم پرداخت. پس گوش به زنگ باشید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *