نت و رایحه

رایحه های عطر و آشنایی با گروه‌های اصلی رایحه‌هایی که در عطرها استفاده می‌شود

خرید عطر و ادکلن از آن دسته کارهای لذت‌بخشی است که هر چقدر اطلاعات بیشتری از دنیای رایحه های عطر داشته باشیم، خریدی جذاب‌تر را تجربه می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین این اطلاعات، آشنایی با گروه‌های اصلی رایحه‌هایی است که در عطرها استفاده می‌شوند. برای نمونه گروه مرکبات را داریم که یکی از معروف‌ترین گروه‌های رایحه های عطر است و بوهای خوشبویی مانند پرتقال، نارنگی و بهار نارنج در این گروه قرار دارند. در کنار این گروه خوشبو و دل‌انگیز، گروه‌های از انواع رایحه‌های دیگر نیز وجود دارد که در ادامه با هم نگاهی به انواع رایحه‌ها و دسته‌بندی آنها خواهیم داشت.

رایحه های عطر

مرکبات

جذابیت رایحه‌های دلپذیر مرکبات، این رایحه‌‌ها را به گروه محبوبی در انواع گروه‌ رایحه‌ها تبدیل کرده است. همان‌گونه که مرکبات مزه‌ای تند و خوشایند دارند، رایحه‌های این گروه نیز بویی انرژی‌بخش و نشاط‌آور دارند و عطر و ادکلنی که از آن بوی خوش مرکبات به مشام می‌رسد، گزینه خوبی برای شروع روزهای کاری است. ادکلن‌ها و عطرهایی که رایحه‌های گروه مرکبات در آن وجود دارد در کنار استفاده در محل‌کار، برای مهمانی‌های خودمانی، استفاده بعد از ورزش، قرارهای دونفره و دورهمی‌های خانوادگی مناسب به نظر می‌رسد.

لیمو، نارنگی، لیموترش، پرتقال تلخ، پرتقال شیرین، گریپ‌فروت و ترنج را می‌توان از معروف‌ترین رایحه‌های گروه مرکبات نام برد که بوی خوش آنها را در عطرها و ادکلن‌های معروف و شناخته شده شاهد هستیم.

رایحه های عطر

گل‌ها

مادر طبیعت رایحه‌های دلنشینی را در اطراف انسان‌ها قرار داده و کافی است سری به طبیعت بزنید یا به باغچه‌ای پر گل نگاه بیاندازید و با بوی خوش گل‌ها، مشام خود را عطرآگین کنید. عطارهای حرفه‌ای نیز رایحه خوش گل‌ها را دست‌کم نگرفته‌اند و عطر و ادکلن تراز اولی را سراغ نداریم که در آن خبری از رایحه‌های گروه گل‌ها نباشد. تجربه نشان داده بیشتر عطرها و ادکلن‌هایی که رایحه‌های گروه گل‌ها از آنها به مشام می‌رسد، برای بانوان ساخته شده‌اند. اما عطرها و ادکلن‌های مردانه زیادی را سراغ داریم که از بوی خوش گل‌ها بی‌نصیب نمانده‌اند.

رایحه‌ گل‌ها از دیرباز در مراسم مذهبی استفاده می‌شوند و عطر و ادکلنی که از آن بوی گل‌ها مشام می‌رسد، برای استفاده در مراسم رسمی، جلسه‌های کاری و مجالس مهمانی مناسب به نظر می‌رسد. جالب است بدانید رایحه‌ گل‌ها به رغم اینکه در نگاه اول بوهایی نه چندان مهم به حساب می‌آیند، اما این رایحه‌ها در گران‌قیمت‌ترین عطرها و ادکلن‌های دنیا استفاده می‌شوند و از گروه رایحه‌هایی صحبت می‌کنیم که بانوان خوش‌سلیقه و آقایان خوش‌تیپ، در کنار مراسم رسمی، برای مهمانی‌های معمولی و قرارهای عاشقانه نیز از ادکلن‌ها و عطرهایی با رایحه دل‌نشین گل‌ها بهره می‌گیرند.

رایحه های عطر

میوه‌جات

در این قسمت به گروهی از رایحه‌ها رسیدیم که بوی تازگی و طراوت از آنها به مشام می‌رسد و رایحه خوش هرکدام از این رایحه‌ها، خاطره‌های خوشی را در ذهن تداعی می‌کند. در رایحه‌های گروه میوه‌جات، با رایحه‌هایی طرف هستیم که بوی ملایم و شیرینی دارند و اگر به دنبال عطر یا ادکلنی با بویی تاثیرگذار می‌گردید، حتماً عطرها و ادکلن‌هایی که در آنها رایحه‌های مختلف گروه میوه‌جات استفاده شده را امتحان کنید. این عطرها برای استفاده در محل‌کار، انجام امور روزمره و مهمانی‌های خودمانی مناسب به نظر می‌رسند.

در دنیای عطرسازی از رایحه میوه‌جات به عنوان رایحه‌ای مکمل برای دلنشین‌تر کردن رایحه‌های گروه گل‌ها استفاده می‌شود و از گروهی برای شما صحبت می‌کنیم که تنوع زیادی را در آن سراغ داریم. بوی خوش میوه‌ها عموماً در عطرها و ادکلن‌های مردانه استفاده می‌شود، اما عطرهای مردانه‌‌ای نیز وجود دارد که بوی خوش خود را مدیون رایحه میوه‌جات هستند. رایحه‌های میوه‌جات در چند سال اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند و بوی خوش هلو، آلو، گیلاس، گلابی و زردآلو را می‌توان از پرطرفدارترین رایحه‌هایی دانست که از عطرها و ادکلن‌های ترازاول به مشام می‌رسد.

رایحه های عطر

گیاهان

از رایحه‌های خوش گروه گیاهان بوی برگ‌های تازه و چمن چیده‌شده به مشام می‌رسد. این رایحه‌ها، بویی طبیعی و جذاب دارند و تازگی بوی گروه رایحه‌های گیاهان باعث شده تا استشمام این رایحه‌ها، انرژی و نشاط را به دنبال داشته باشد. جالب است بدانید تجربه نشان داده آقایان و خانم‌ها به رایحه‌های گیاهان علاقه دارند، در نتیجه در عطرها و ادکلن‌های مردانه و زنانه زیادی شاهد بوی خوش گیاهان هستیم.

ادکلن‌ها و عطرهایی که در آنها بوی خوش گیاهان وجود دارد، برای پس از ورزش، محل‌کار و قرارهای عاشقانه مناسب است و انواع سبزیجات، گیاهان دارویی، برگ‌های خوشبو و رایحه خوش هرگونه سبزی و گیاه را در این گروه قرار می‌دهند. بنابراین در این گروه با بوی خوش نعنا، آویشن، ترخون، مرزنجوش، مریم‌گلی، رازیانه و گیاهانی از این دست، در گروه رایحه‌های گیاهان سروکار داریم.

رایحه های عطر

دریایی

در این قسمت از گروه‌های اصلی رایحه های عطر ، به گروه رایحه‌های دریایی رسیدیم که نسبت به دیگر گروه‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، گروه جدیدتری به حساب می‌آید. رایحه‌های دریایی اولین بار در عطر «دون کریستین دیور» (Christian Dior’s Dune)، در سال ۱۹۹۱ استفاده شدند. در این گروه از رایحه‌ها با ترکیبی از بوهای مصنوعی طرف هستیم که بوی خوش رایحه‌های دریایی را در ذهن تداعی می‌کنند.

همان‌گونه که از رایحه‌های دریایی انتظار می‌رود، در این گروه با بوهای تازه‌ای سروکار داریم که حس و حال تازگی و طراوت را به دنبال دارند. استفاده از عطرها و ادکلن‌هایی با رایحه‌های دریایی، برای تاثیرگذاری در مصاحبه‌های کاری و رویدادهای مهم و تاثیرگذار زندگی مناسب به نظر می‌رسد. رایحه جلبک و نمک دریا را می‌توان از بوهایی دانست که در گروه رایحه‌های دریایی قرار دارند.

رایحه های عطر

شرقی

رایحه‌های شرقی برای ما ایرانی‌ها، رایحه‌های شناخته شده‌ای به حساب می‌آیند و از رایحه‌هایی خاص و منحصر به فرد صحبت می‌کنیم که سال‌های متمادی توسط مردمان مشرق‌زمین استفاده می‌شده است. در این رایحه‌ها با بویی خاکی و حیوانی طرف هستیم و مشک و عنبرسائل را می‌توان از مهم‌ترین و خوش‌رایحه‌ترین بوهای شرقی دانست.

تجربه نشان داده است عطارهای حرفه‌ای برای ساخت عطرهای درجه‌یک، رایحه‌های شرقی را با رایحه‌های گرم و بوی خوش گل‌ها ترکیب می‌کنند. این روش مدتی است که در بین سلاطین عطرسازی رواج پیدا کرده و عطرها و ادکلن‌های دلنشین زیادی را با ترکیب بوهای شرقی و گل‌ها سراغ داریم. عطرها و ادکلن‌هایی که رایحه‌های شرقی دارند را برای دلبری و عشق و عاشقی پیشنهاد می‌کنیم. این رایحه‌ها برای قدم‌زدن‌های شبانه و مهمانی‌های خودمانی نیز پیشنهاد می‌شوند.

رایحه های عطر

ادویه‌جات

به همان‌اندازه که ادویه‌جات نقش مهمی در خوش‌طعم‌کردن غذا دارند، رایحه خوش ادویه‌جات نیز تاثیرزیادی در جذابیت بوی یک عطر یا ادکلن دارد. در میان گروه‌های اصلی رایحه‌های ادویه‌جات، بوی خوش دارچین، انواع فلفل و زنجبیل بیشتر به چشم می‌آید. در رایحه‌های گروه ادویه‌جات با بوهایی کلاسیک و قدیمی سروکار داریم که برای استفاده در مراسم رسمی، جلسات کاری مهم و قرارهای بااهمیت پیشنهاد می‌شوند.

رایحه های عطر

چوبی

در این قسمت از انواع رایحه های عطر ، به گروه رایحه‌های چوبی رسیدیم که بیشتر در عطرها و ادکلن‌های مردانه با رایحه‌های این گروه سروکار داریم، اما رایحه‌های چوبی برازنده بانوان نیز هستند و در کنار عطرهای مردانه، ادکلن‌ها و عطرهای زنانه زیادی را می‌شناسیم که بوی خوش گروه رایحه‌های چوبی از آنها به مشام می‌رسد.این رایحه‌ها خاطره‌های خوش گذشته را در ذهن تداعی می‌کنند و عطرها و ادکلن‌هایی با بوهای گروه‌ رایحه‌‌های چوبی خریداری می‌کنیم که برای مراسم رسمی و جلسه‌های کاری مهم مناسب به نظر می‌رسند.

همان‌گونه که به شما وعده داده بودیم، از انواع گروه‌های رایحه‌ها گفتیم و ویژگی‌های مختلف رایحه‌های مختلف هر گروه را بررسی کردیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات مفید و سودمندی از انواع گروه‌های رایحه‌ها دارید، این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *