دسته بندی نشده

از چه روش هایی برای از بین بردن بوی عطر می توان استفاده کرد؟

روش هایی برای از بین بردن بوی عطر

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که بوی عطر خود را دوست نداشته باشید و به دنبال راهی برای از بین بردن بوی آن بر روی لباس خود باشید؟ شاید فکر کنید برای این کار نیاز به مراجعه به خشکشویی خواهید داشت. اما جالب است بدانید راه های زیادی برای این کار وجود دارد و شما می توانید بدون نیاز به خشکشویی، بوی عطر را از لباس خود محو کنید. در این مقاله قصد داریم در خصوص روش هایی برای از بین بردن بوی عطر صحبت کنیم.

همچنین برای اطلاع از عطر و ادکلن می توانید به سایت مندلیف مراجعه کنید

برای بر طرف کردن بو از لباس مورد نظر خود به روش خانگی نیاز به چند نوع وسیله دارید. از جمله:

  • پودر لباسشویی
  • سرکه
  • آب لیمو
  • جوش شیرین
  • قهوه
  • شیشه اسپری

لازم به ذکر است روش هایی برای از بین بردن بوی عطر که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم، بر روی تمام پارچه هایی که ملزم به شستشو توسط خشکشویی نیستند، مناسب است.

شستشو با سرکه

روش هایی برای از بین بردن بوی عطر

از روش های از بین بردن بوی عطر که مزایای زیادی نیز دارد، سرکه است. سرکه نیز به عنوان یک ماده طبیعی دارای خاصیت ضد بوی قوی است. شما می توانید شستشوی لباس خود را در مرحله آبکشی ماشین لباسشویی متوقف کنید و پس از اضافه کردن یک فنجان سرکه، به ماشین لباسشویی اجازه فعالیت مجدد بدهید. همچنین سرکه در لکه زدایی و ضدعفونی کردن لباس های شما نیز نقش بسزایی دارد.

شستشو با الکل

شستشو با الکل

برای از بین بردن بوی شدید عطر، استفاده از الکل نیز راه حل مناسبی است. یک تکه پنبه را به الکل آغشته کنید و آن را بر ناحیه زیر بغل خود بکشید. اجازه دهید الکل برای چند دقیقه در همین قسمت بماند. سپس به وسیله پارچه ای مرطوب آن را پاک کنید. این کار به کاهش بوی شدید عطر کمک زیادی می کند.

شستشو با آب لیمو

آب لیمو به عنوان یک ضد بوی قوی طبیعی عمل می کند. بنابراین می تواند برای برطرف کردن بوی عطر از لباس هایتان به شما کمک کند.

مخلوطی از آب و آب لیمو را بر روی لباس خود اسپری کنید و اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه بر روی لباس شما بماند. سپس لباس را در ماشین لباس شویی بیندازید و با استفاده از مواد شوینده همیشگی به اضافه نصف فنجان جوش شیرین آن را بشویید.

لازم است بدانید که برای افزایش تأثیر جوش شیرین بهتر است آن را از مدتی قبل در آب حل کنید. برای گرفتن بوی عطر از کمد لباس خود نیز می توانید مقداری جوش شیرین در آن بپاشید و اجازه دهید ۲۴ تا ۴۸ ساعت در درون آن باقی بماند. همچنین خمیر تهیه شده از جوش شیرین و آب در از بین بردن لکه ها نیز به شکل مؤثری عمل می کند و به لباس شما رایحه ای مطبوع و دلنشین می بخشد. بنابراین لازم است بدانید که که از جمله روش هایی برای از بین بردن عطر که قابل دسترس است و خواص فراوانی نیز دارد، جوش شیرین است.

شستشو با قهوه

شستشو با قهوه

در ادامه روش هایی برای از بین بردن بوی عطر تند از لباس، به تأثیر قهوه در این فرآیند می پردازیم. جالب است بدانید تفاله های قهوه تأثیر شگرفی در جذب انواع رایحه ها دارند. بسیاری از افراد برای برطرف کردن بوی عطر از قهوه استفاده می کنند. برای برطرف کردن بوی شدید عطر می توانید لباستان را در کیسه ای پلاستیکی قرار داده و مقداری قهوه در آن پلاستیک بریزید. درب کیسه را محکم ببندید و اجازه دهید لباس شما برای یک شبانه روز در این وضعیت بماند. برای تأثیر بهتر، ترجیحاً پس از برداشتن لباس، آن را برای مدتی در فضای آزاد قرار دهید.

آویزان کردن لباس در هوای آزاد

روش هایی برای از بین بردن بوی عطر

در صورت امکان بهتر است لباس ها را در فضای آزاد و در مقابل نور خورشید خشک کنید. این روش علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند خشک شدن لباس و باکتری زدایی آن، به رفع بوی بد لباس نیز کمک شایانی می کند.

در این رابطه لازم است بدانید که نور مستقیم خورشید می تواند باعث آسیب به رنگ لباس شود. بنابراین بهتر است لباس ها را در مجاورت نور مستقیم و شدید خورشید قرار ندهید.

همان طور که می دانید عطر یکی از آیتم های جدانشدنی زندگی ما به حساب می آید و برای خوشبو کردن ما لازم و ضروری است. اما مصرف بیش از حد آن برای سلامتی شما و اطرافیانتان می تواند مضر باشد. همان طور که در این مقاله به روش هایی برای از بین بردن بوی عطر اشاره کردیم، بهترین راه برای این کار استفاده از مواد طبیعی و روش های خانگی است. البته مراجعه به خشکشویی نیز از جمله راه حل هایی است که می توانید به وسیله آن بوی عطر شدید لباس خود را کاهش دهید. اما در این مقاله تمرکز اصلی ما بیشتر بر روی مواردی بود که در دسترس باشند و با استفاده از آن ها دیگر نیازی به مراجعه به خشکشویی نباشد.

سایت مندلیف خدمات ویژه ای مانند سرویس مند شارژ را ارائه می دهد که این امکان را برای مشتریان فراهم می ‌کند که پس از استفاده از عطر مورد علاقه، شیشه خود را برای مجموعه مندلیف ارسال تا آن را مجدد شارژ کنند در اینصورت هزینه اضافی بسته‌ بندی، جعبه و شیشه حذف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *