دسته بندی نشده

تاریخچه برند ویکتوریا سکرت ؛ از طراحی لباس تا عطر

تاریخچه برند ویکتوریا سکرت

در دنیای مدرن امروزی، برند های زیادی در حال فعالیت هستند که بعضی از آن ها محبوب تر بوده و پرقدرت تر از بقیه به کار خود ادامه می دهند. یکی از این برند ها که محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارد، برند ویکتوریا سکرت (Victoria Secret) است. ویکتوریا سکرت جزو یکی از پر تقاضاترین برند ها در زمینه عطر و ادکلن در ایران است. در این مطلب قصد داریم در خصوص تاریخچه برند ویکتوریا سکرت و بیوگرافی این شرکت مشهور صحبت کنیم تا شما با این برند آمریکایی بیشتر آشنا شوید. برای بازدید از عطرهای برند ویکتوریا سکرت و تهیه هر یک از آن ها می توانید به وبسایت مندلیف مراجعه نمایید.

آغاز به کار ویکتوریا سکرت

تاریخچه برند ویکتوریا سکرت

ویکتوریا سکرت یک خانه مد آمریکایی است که در زمینه لباس زیر زنانه، اکسسوری و محصولات آرایشی فعالیت می کند. این شرکت در سال ۱۹۷۷ توسط روی ریموند در سانفرانسیسکو راه اندازی شد و تاریخچه برند ویکتوریا سکرت از آن زمان آغاز شد. ویکتوریا سکرت که در اصل با هدف ایجاد یک فروشگاه لباس زیر زنانه که مردان هم بتوانند به راحتی در آن وارد شوند و لباس زیر زنانه ای متناسب با سلیقه و نظر خود برای همسرانشان تهیه کنند شکل گرفت. خیلی زود این برند توانست با بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه در سراسر ایالات متحده و کشور های منتخب در سراسر جهان به یک امپراتوری لباس زیر تبدیل شود.

فعالیت برند ویکتوریا سکرت در سال ۱۹۸۲

در سال ۱۹۸۲، لزلی وکسنر، خالق Limited Stores Inc از کلمبوس اوهایو، ویکتوریا سکرت را با قیمت یک میلیون دلار خرید. علیرغم مشکلات مالی فراوانی که شرکت در آن زمان داشت، وکسنر موفق شد به بهترین نحو ممکن ویکتوریا سکرت را اداره کند. اولین کاری که وکسنر بعد از خرید شرکت انجام داد، تغییر گروه مصرف کننده، از مرد به زن بود.

 

فعالیت برند ویکتوریا سکرت در سال ۱۹۸۳

در سال ۱۹۸۳ لزلی وکسنر، مدل و شیوه فروش را تغییر داد. او تمرکز بر فروش لباس زیر به مردان را کنار گذاشت و روی خریداران خانم متمرکز شد و ویکتوریا سکرت را با رنگ ها، استایل و بسته بندی های اغواگرایانه برای جذب طبقه مرفه اروپایی و جلب نظر زنان وارد بازار کرد. تغییر مدل فروش با بازسازی فروشگاه همزمان شد و فروشگاه جدید، انگلستان قرن نوزدهم را تداعی می کرد و برای خانم ها نیز جذاب تر شده بود. در آن زمان، برای تزئین فروشگاه از وسایل طلا کاری شده، چاپ های گل دار، موسیقی کلاسیک و بطری های عطر قدیمی استفاده شد.

 تاریخچه برند ویکتوریا سکرت

فعالیت ویکتوریا سکرت در سال های ۱۹۹۴-۱۹۸۶

در سال ۱۹۸۶، ویکتوریا سکرت تنها شرکت لباس زیر زنانه با ۳۴۶ فروشگاه بود. در پایان دهه ۸۰ میلادی این شرکت به صورت تخصصی وارد عرصه تولید عطر شد و سرانجام اولین عطر مجموعه‌ اش را در سال ۱۹۸۹ به نام «Victoria» عرضه کرد و پس از آن به تولید انواع عطر و ادکلن زنانه روی آورد. در سال ۱۹۹۱، مجموعه ای از عطرها را به بازار معرفی نمود. همزمان، ویکتوریا سکرت با مشکلات کیفی فراوانی روبرو شد که مدیر عامل جدید شرکت، گریس نیکولز موفق به حل آن ها شد. نیکولز نه تنها به شیوه موثری این مشکلات را حل کرد، بلکه توانست تغییرات قابل توجهی در تجارت شرکت ایجاد کند. در سال های اولیه ورودش به عنوان مدیر اجرایی ویکتوریا سیکرت، نیکولز نه تنها توانست تعداد دو میلیون سوتین Miracle را در سال اول بفروشد، بلکه شروع به استفاده از مدل ها در تبلیغات و نمایش های مد کرد.

فعالیت ویکتوریا سکرت در سال های 1994-1986

برگزاری شوی مد سالیانه

از سال ۱۹۹۵، این شرکت یک شوی مد سالیانه برگزار کرد که از تلویزیون پخش می شد و در آن، مدل های برتر، با پوشیدن لباس های زیر زنانه، محصولات مجموعه را به نمایش می گذاشتند. از معروف ترین مدل های این برند می توان به کلودیا شیفر، هلنا کریستنسن، تایرا بنکس، هایدی کلوم و لتیتیا کاستا اشاره کرد که با نام گروه «فرشتگان» از آن ها یاد می شود.

 

آغاز فروش میلیارد دلاری لوازم آرایشی

در سال ۱۹۹۸، ویکتوریا سکرت وارد بازار ۳.۵ میلیارد دلاری لوازم آرایشی شد و همچنان به استفاده از استراتژی توسعه برند خود ادامه داد. یکی دیگر از نوآوری های مهم سال ۱۹۸۸ که در تاریخچه برند ویکتوریا سکرت آمده است، راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک و وب سایت شرکت بود.

آغاز فروش میلیارد دلاری لوازم آرایشی

اولین پخش آنلاین شوی مد

در سال ۱۹۹۹، ویکتوریا سکرت اولین پخش آنلاین شوی مد را با ۱.۵ میلیون بیننده از وب سایتش پخش کرد که ۳ برابر بیشتر از انتظارات سایت از لحاظ تعداد بود و منجر به خرابی سایت شد.

راه اندازی خط تولید پینک

در سال ۲۰۰۲ ویکتوریا سکرت خط تولید جدید پینک را راه اندازی کرد. پینک در زمینه تولید محصولاتی همچون لباس زیر، لباس خواب، لباس راحتی، محصولات زیبایی و اکسسوری فعالیت می کرد. در سال ۲۰۰۲، این شرکت لباس شنا را نیز به سبد محصولاتش اضافه کرد.

افتتاح اولین بوتیک در بریتانیا

در سال ۲۰۰۵، ویکتوریا سکرت گسترش بین المللی خود را با کشف بازارهای جدید آغاز کرد و اولین بوتیک خود را در بریتانیا افتتاح کرد. در سال ۲۰۰۶ ویکتوریا سکرت به طور قابل توجهی کاتالوگ خود را گسترش داد و قصد داشت آن را شبیه به مجله Women’s wear daily کند.

افتتاح اولین بوتیک در بریتانیا

آغاز فعالیت در شبکه های اجتماعی

در بخش دیگری از تاریخچه برند ویکتوریا سکرت آمده است که در سال ۲۰۰۹ این شرکت فعالیتش را در شبکه های اجتماعی آغاز کرد. ابتدا یک صفحه رسمی در فیس بوک باز کرد و سپس در توییتر و پینترست به فعالیت پرداخت. در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ این شرکت به گسترش بین المللی خود ادامه داد و فروشگاه هایی را در کانادا و سایر کشور های اروپایی افتتاح کرد.

۴ مورد از معروف ترین عطرهای برند ویکتوریا سکرت

از پرطرفدار ترین و پرفروش ترین عطرهای این برند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عطر Bombshell

عطر Bombshell

اولین عطر پرفروش ویکتوریا سکرت Bombshell نام دارد که دارای رایحه ای گلدار و میوه ای است. در نت های ابتدایی و میایی این عطر رایحه های میوه های گوناگون، گل صد تومانی، وانیل و ارکیده مشام را پر می کند و در نهایت رایحه های گلدار و میوه ای به عنوان نت غالب شناخته می شوند. این عطر مناسب تمامی افراد در هر رده سنی و یک عطر اسپرت است.

  1. عطر Heavenly

عطر Heavenly

عطر Heavenly ویکتوریا سکرت رایحه گرم و ظریفی دارد و نت های آن را ترکیباتی همچون مشک سفید، چوب صندل، وانیل و گل صد تومانی تشکیل می دهند. این عطر زنانه گرم با رایحه سبک و دلپذیری که دارد، گزینه ایده آلی برای خانم ها محسوب می شود.

  1. عطر Love Spell

عطر Love Spell

Love Spell ویکتوریا سکرت مناسب افرادی است که دلشان می خواهد رایحه های گلدار در تمام طول روز همراهشان باشد. این عطر رایحه ای ملایم و ماندگار دارد و چون یک عطر خنک زنانه است، جزو انتخاب های عالی برای فصل تابستان محسوب می شود.

  1. عطر Noir Tease

عطر Noir Tease

عطر ویکتوریا سکرت نویر تیس عطری کاملا زنانه با رایحه شیرین و ملایم است. رایحه این عطر با نت های میوه ای آغاز می شود و نت های میانی آن رایحه های گل است. نت های پایه آن لوبان، مشک، صندل سفید، وانیل و کهربا هستند و رایحه آن ها در این ادکلن زنانه با ماندگاری بالا خود را به شما نشان خواهد داد.

 

وضعیت کنونی این برند

اکنون ویکتوریا سکرت با فروش خالص ۸ میلیارد دلار در سال، خرده فروش شماره ۱ لباس های زنانه در آمریکای شمالی است. خانم ها و آقایان ویکتوریا سکرت را بهترین مکان برای خرید لباس زیر زنانه و عطر می دانند زیرا دارای انواع ادکلن زنانه معروف و بهترین طراحان لباس است. آیا شما تا به حال تجربه استفاده از محصولات این برند را داشته اید؟ دیدگاه هایتان را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید با مراجعه به سایت مندلیف عطرهای این برند را خریداری کنید و در صورت تمام شدن عطرتان می توانید از سرویس مندشارژ استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *