اخبار

فرق عطر و دئودورانت چیست؟

فرق عطر و دئودورانت

بوی خوب یکی از مشخصه های جذابیت افراد است. یک شخص خوشبو در همه فرهنگ ها به عنوان یک فرد جذاب دیده می شود. امروزه شاهد وسایل مختلف جهت خوشبو کردن افراد هستیم. عطرها، دئودورانت ها، بادی میست ها، اسپری ها و بادی اسپلش ها از جمله وسایل لازم و ضروری است که از آنها استفاده می کنیم. نوع عطر، رایحه و بوی یک شخص تقریبا به برند آن فرد تبدیل می شود. بسیاری از افراد برای تحت تاثیر قرار دادن اطرافیان خود از عطر های به خصوصی استفاده می کنند تا آن بوی خاص و منحصر به فرد را بدست بیاورند. این ها را گفتیم تا بدانید که امروزه این مسئله تا چه اندازه دارای اهمیت هستند. بسیاری از افراد تا حدودی تفاوت میان این محصولات خوشبو کننده را نمی دانند. مثلا نمی دانند فرق عطر و دئودورانت چیست یا تفاوت میان اسپری و بادی اسپلش را متوجه نمی شوند.

ما در این مقاله به تفاوت دئودورانت و عطر ها پرداخته ایم، برای پی بردن به این تفاوت ها کافیست که تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. برای خرید بهترین عطر ها و دئودورانت ها می توانید به سایت مندلیف مراجعه کنید.

تفاوت عطر و دئودورانت در چیست؟

عملکرد اصلی دئودورانت این است که بوی بدن ناخواسته ای را که به دلیل تعریق تولید می شود، کنترل کند. درحالی که هدف اصلی عطر ها اضافه کردن بوی خوب به افراد است. این فرق عطر و دئودورانت است. البته ما نمیخواهیم به این زودی تفاوت های این دو محصول را برای شما بازگو کنیم، زیرا قبل از دانستن تفاوت ها بهتر است که با تعریف درست دئودرانت و عطر آشنا شوید، تا بتوانید به درستی تفاوت های موجود میان این دو محصول را درک کنید. بهتر است که حالا به این سوال بپردازیم که دئودورانت چیست؟

دئودورانت چیست؟

فرق عطر و دئودورانت

دئودورانت محلول معطر و ملایمی است که در درجه اول برای پوشاندن بوی بد ناشی از عرق، در ناحیه زیر بغل استفاده می شود، زیرا باکتری ها تمایل به رشد در این مناطق دارند. دئودورانت ها دارای غلظت بالایی از ترکیبات شیمیایی هستند که به عنوان خوشبو کننده شناخته می شوند و آلودگی های باکتریایی را خنثی کرده و بوی بد را از بین می برند. در طول سال ها دئودورانت ها متنوع شده اند و امروزه به صورت رول و بطری اسپری در دسترس هستند. از آنجا که دئودرانت ها دارای الکل هستند، ممکن است برای انواع پوست مناسب نباشند. افرادی که دارای پوست حساس هستند، می توانند واکنش های آلرژیک نسبت به مقدار زیاد الکل در مواد معطر داشته باشند. اکثر دئودورانت ها دارای عطر مطبوعی هستند، با این حال غلظت روغن های اساسی معطر به صورت حداقل است. آنها به عنوان بخشی از محصولات بهداشتی روزانه که توسط مردم استفاده می شود در نظر گرفته می شوند، از این رو نسبتا مقرون به صرفه هستند.

حالا که با دئودرانت ها به اندازه کافی آشنا شدید، بهتر است که سراغ عطر ها برویم و به پرسش فرق عطر و دئودورانت چیست، پاسخ دهیم.

عطر چیست؟

عطر چیست

عطر معجونی منحصر به فرد از روغن های اساسی و رایحه های معطر است که تجربه ای با بویی شیرین یا تلخ را به افراد ارائه می دهد. عطر ها دارای غلظت افزودنی از روغن های اساسی هستند که باعث تزریق یک بوی دلنشین و حس خوب به افراد می شود. اولین بار عطر ها در مصر باستان معرفی شدند. عطر ها در فرهنگ های مختلف، نام های متفاوتی داشتند. اولین عطر با موم زنبور عسل و روغن های معطر ساخته شد. اما امروزه عطر ها با همجوشی الکل و روغن های مختلف و طبیعی ساخته می شوند.

عطر ها به طور کلی بسیار گران هستند و معمولا در بطری ها با برچسب های مجلل به مردم ارائه می شوند. استفاده از آنها برای موارد خاص اختصاص دارد، تا جایی که اگر مقدار کمی عطر روی لباس ها یا نقطه ای از بدن که دارای نبض است پاشیده شود، بویی بسیار دلنشین همه جا را فرا میگیرد. عطر ها فاقد ویژگی هایی همچون از بین بردن باکتری ها هستند و در واقع نمیتوانند برای از بین بردن بوی بد ناشی از عرق استفاده شوند و صرفا برای خوشبویی بدن استفاده می شوند.

حالا که به تعاریف این دو پرداختیم و شما به درستی با این محصولات آشنا شدید، بهتر است که فرق عطر و دئودورانت را برای شما بازگو کنیم. در ادامه با ما همراه شوید.

چه تفاوتی میان عطر و دئودورانت ها وجود دارد؟

فرق عطر و دئودورانت

  1. تفاوت اصلی دئودورانت با عطر این است که دئودورانت در درجه اول برای پوشاندن بوی نامطبوع بدن تولید شده است تا در اثر تعریق و تجمع عرق استفاده شود. درحالی که از عطر برای افزودن رایحه های زیبا و دلپذیر به افراد استفاده می شود.

  1. رایحه معطر و قوی عطر نتیجه غلظت بالای عصاره های روغن است. به گونه ای که روغن های استفاده شده در عطر ها ۲۵درصد هستند، اما در دئودورانت ها داستان فرق می کند و غلظت آن یک یا دو درصد است.

  1. ماندگاری عطر ها بیشتر از دئودورانت ها است. غلظت بیشتر عصاره های روغن، باعث می شود که رایحه عطر ها بیشتر از رایحه رقیق شده شیمیایی یک ماده خوشبو کننده باشد. دئودورانت ها برای حفظ اثربخشی خود باید مرتبا استفاده شوند.

  1. دئودورانت ها نسبتا ارزان تر از عطر ها هستند، عطر ها با رایحه های خاص خود می توانند دارای قیمتی بالا باشند.

  1. یکی از فرق های عطر و دئودورانت در انواع دسته بندی آن است. دئودورانت ها بیشتر به صورت اسپری، رول، ژل و اپلیکاتور های چوبی به فروش می رسند، درحالی که عطر ها معمولا در بطری هایی که توسط مارک های مخصوص طراحی شده است به فروش می رسد.

لزوم خرید دئودورانت ها و عطر ها

دئودورانت ها و عطر ها هر دو به طور گسترده توسط مردم استفاده می شوند. مردم تفاوت های ظریف و زیاد این دو را نمی دانند و ممکن است فقط یکی از آنها را داشته باشند. دئودورانت ها از نظر شیمیایی برای پوشاندن بوی بدن تولید شده اند. آنها برای از بین بردن آلودگی های باکتریایی ساخته شده اند. در حالی که اصلی ترین مزیت عملکردی یک عطر حمله به بوی ناشی از عرق نیست. وظیفه اصلی عطر ایجاد بوی معطر و دلنشین برای فرد است. این تفاوت عملکردی حاصل از نوع فرمولاسیون آنها است. بهتر است که افراد این هر دو محصول ها را خریداری کنند.

1 دیدگاه در “فرق عطر و دئودورانت چیست؟

  1. سلام … به نظر من دئودورانت خیلی بهتر و کاربردی تر از مام هست … ممنون از مطالب تون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *