اخبار

آشنایی با مواد مخدری که بوی عطر می دهد

مواد مخدری که بوی عطر می دهد

شاید تا به حال اطلاع نداشته اید اما بسیاری از مواد مخدر وجود دارند که بوی خوشی را از خود پخش می کنند، حتی بعضی عطر ها نیز وجود دارند که بر پایه و با اسانس مواد مخدری که بوی عطر می دهند، ساخته شده است. در این مقاله شما را با چند مورد از مواد مخدری که بوی عطر می دهد و در عطر سازی از آن ها استفاده می شود، آشنا می کنیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عطر ها و رایحه های آن ها به سایت مندلیف مراجعه کنید.

 

تریاک

دلیل اینکه تریاک به عنوان یکی از مواد مخدری که بوی عطر می دهد ذکر شده است، رایحه گیاهی مرموز با بوی خاص است. از زمان های بسیار قدیم، خشخاش تریاک دارای قدرت شفابخش و کاهنده درد ذکر شده است. امپراتوری های مصر، روم، پارس، چین، یونان و عرب نیز به صورت تشریفاتی، دارویی و آشپزی از خشخاش استفاده می کردند، اما در قرن شانزدهم و هفدهم کاربرد تریاک تغییر کرده و دیگر استفاده سابق را در میان مردم نداشت.

بوی تریاک شبیه چه رایحه ای است ؟

 تریاک بوی تلخ وتندی دارد که هنگامی که تریاک را در نت های عطری می بینید، بدانید که آن عطر رایحه شیطنت آمیز و مرموز ی دارد . و برخی افراد می گویند رایحه تریاک در عطر شبیه به بوی چرم تلخ است.

توتون و تنباکو

مواد مخدری که بوی عطر می دهد

دنیای عطر سازی توتون را به عنوان مواد مخدری که بوی عطر می دهد در رایحه های مختلف تلفیق می کند تا بوی خاصی را در رایحه های خود به وجود آورد. در عطر سازی، توتون و تنباکو با طیف گسترده ای از رایحه ی گل‌ها، محصولات طبیعی و انواع رایحه ی میوه ها ترکیب می شود و بوی جذابی را تولید می کند. عملکرد این ماده در عطرهای شرقی و در کنار بعضی گل ها، بسیار تحسین برانگیز است.

انواع مختلفی از مواد مخدری که بوی عطر می دهد از جمله برگ توتون، توتون گیلاس شیرین و تنباکوی وانیلی در صنعت عطر سازی استفاده می شود.

بسیاری از رایحه های دیگر مانند وانیل، گیلاس و دارچین در صورت استفاده با مواد مخدری که بوی عطر می دهد، مثل رایحه تنباکو بویی بی عیب و نقص به وجود می آورند و باعث ایجاد یک عطر باورنکردنی، خارق العاده و جذاب می شوند.

در ادامه شما را با چند نمونه از عطر هایی که بر پایه توتون و تنباکو ساخته شده اند آشنا می کنیم.

 

عطر تنباکو top perfumer

top perfumer

این عطر تنباکو بوی بسیار خوبی دارد و با استفاده از مواد مخدری که بوی عطر می دهد ساخته شده است. این عطر با یک رایحه برتر مرکبات و میوه ای شروع می شود و سپس با یک رایحه گل ادامه می یابد و با بوی عود، گل سرخ و کهربا به پایان می رسد.

شما می توانید این ادکلن ایده آل را در یک قرار ملاقات غیر رسمی یا یک شب معمولی و دوستانه استفاده کنید. مدت زمان ماندگاری آن متوسط است و بویی گرم و صمیمی را به شما می دهد.

 

عطر توباکو عود (تنباکو عود) tom ford       

توباکو عود عطری است از برند تام فورد بر پایه مواد مخدری که بوی عطر می دهد و با چوب گران‌ بهای عود و بخور معطر تنباکو به وجود آمده است. این ادکلن رایحه خاص و مسحور کننده عود را با تنباکوی عربی و ترکیبی از گیاهان، گل‌ها و ادویه‌ها تولید می کند که می توان گفت واقعاً بهترین رایحه بر پایه تنباکو را ارائه می دهد. با استفاده از این عطر رایحه ملایمی از چوب دارچین و گشنیز به تدریج زیر بینی شما حرکت می کنند و به اطراف شما بویی گرم و جذاب می بخشند. ماندگاری این عطر نسبتاً خوب است و به مدت یک روز کامل بر روی لباس شما باقی می ماند، بهتر است از این عطر در رویدادهای استثنایی و خاص استفاده شود.

عطر توباکو عود (تنباکو عود) tom ford     

عطر Gucci pour home

گوچی پور هوم که در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد، عطری است که رنگ و بوی خاص مردانه ای را به شما منتقل می کند. بوی چوبی خاصی در این عطر وجود دارد و ترنج را می توان یکی از مواد اصلی این عطر دانست. در بخش اصلی این عطر از رایحه های برگ درخت نارنج، اسطوخودوس، زنجبیل، ریحان، گیاه درمنه، پاپیروس و رایحه های میانی آن از ریشه زنبق، شمعدانی، میخک صدپر، یاس، فلفل صورتی، چوب صندل سفید، سدر، نعناع هند و همچنین پایه هایی مبنی بر وانیل، دانه تونکا، سالویا، خزه درخت بلوط، چرم، مشک و کهربا استفاده شده است.

 

عطر تنباکو شیرین Parfume de marly

مواد مخدری که بوی عطر می دهد

این عطر با استفاده از مواد مخدری که بوی عطر می دهد ساخته شده است و با رایحه دارچین دلپذیر و فلفل تیره آغاز می شود و جای خود را به یک رایحه گرم شرقی می دهد و سرانجام، هنگامی که به رایحه اصلی نزدیک می شود، رایحه وانیل و چوب سدر آرام و به تدریج نمایانگر خواهد شد.

 

عطر burberry london

این عطر رایحه ای بر پایه مواد مخدری که بوی عطر می دهد، دارد که با تنباکو تصفیه شده و رایحه ای شیرین در سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد. این عطر یک ترکیب گرم و دارچینی دارد که با اسانسی از اسطوخودوس مخلوط می شود و از ماندگاری نسبتاً خوبی برخوردار است.

 

عطر viktor & rolf Spicebomb

عطر viktor & rolf Spicebomb

برخلاف سایر گزینه های ذکر شده، این عطر احساس گرما را به شما منتقل نمی کند، بلکه به دلیل وجود گل حنا و گریپ فروت احساس خنکی دلپذیری را احساس خواهید کرد.

 

عطر های با رایحه توتون و تنباکو طرفداران بسیاری دارد

از بعضی مواد مخدر می توان عطر هایی جذاب با رایحه های فوق العاده تولید کرد. توتون و تنباکو در بسیاری از عطر های امروزی به خاطر بوی خاصشان استفاده می شود. برند های معتبری مانند tom ford و Gucci تاکنون بر پایه مواد مخدر عطر های بی نظیری تولید کرده اند. عطر های ذکر شده اغلب تلخ و گرم هستند و حس صمیمیت را منتقل می کنند. عطرهایی با رایحه توتون و تنباکو طرفداران بسیاری در میان آقایان دارد و در صدر پرفروش ترین عطرها هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *