دسته بندی نشده

معرفی بزرگترین عطرسازان جهان

بزرگترین عطرسازان جهان

صنعت عطر سازی همیشه برای انسان بسیار رمز آلود و جذاب بوده است. اینکه چگونه می توان رایحه مواد موجود در طبیعت را جدا کرد و آن را برای تمام روز نزد خود نگه داشت، برای اغلب انسان ها موضوع جالب و قابل تاملی است. ما در طول زندگی خود برای داشتن حس خوب و جلب نظر دیگران عطر های بسیاری خریداری می کنیم. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که این رایحه های شگفت انگیز و فوق العاده را چه کسانی تولید می کنند؟ برای آشنایی با این صنعت فوق العاده و بزرگترین عطرسازان جهان تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. شما می توانید برای خرید عطرهایی از برند بزرگترین عطر سازهای جهان به سایت مندلیف مراجعه کنید.

رازهای بزرگ ترین عطرسازان جهان

رازهای بزرگ ترین عطرسازان جهان

سازندگان عطر افراد خاص و کمیابی هستند که تحت آموزش های سخت گیرانه قرار می گیرند و بوی صدها ماده را به خاطر می سپارند. آن ها برای تقویت این هنر خود سال های زیادی صرف می کنند. به همین دلیل می توان عطر سازان را  انسان های نیمه هنرمند و نیمه دانشمند نامید. جالب است بدانید که تعداد فضانوردان در دنیا بیشتر از سازندگان رایحه است.

در ادامه به تعدادی از رازهای بزرگترین عطرسازان جهان اشاره می کنیم:

  1. همه عطرساز ها با عطرهای خوب کار نمی کنند.
  2. مدرسه عطرسازی  تنها راه ورود به این صنعت نیست.
  3. آن ها همیشه روی عطرهایی که دوست دارند کار نمی کنند.
  4. عطرساز ها می توانند صدها ماده را تنها با بو شناسایی کنند.
  5. برخی از موادی که عطرسازها با آن ها کار می کنند خطرناک هستند.
  6. داشتن حس بویایی خوب برای تبدیل شدن به یک عطرساز خوب کافی نیست.
  7. مدرسه عطرسازی Givaudan فرانسه پرورش دهنده بسیاری از عطرسازان برتر بوده است.

 

معرفی بزرگترین عطر سازان جهان

حالا که در مورد صنعت عطر سازی اطلاعات مختصر و خوبی به دست آوردیم، بهتر است با افرادی که در این زمینه تبحر بسیاری دارند که اتفاقا تعداد انگشت شماری نیز هستند بیشتر آشنا شویم.

  1. ژان کلود النا

ژان کلود النا

ژان کلود در خانواده ‌ای عطرساز در گراس به دنیا آمد و از همان کودکی به این حرفه علاقه مند بود. او همراه با مادر بزرگش گل های یاس را می ‌چید و آن ها را به عطر فروشی ها می فروخت. ژان کلود که امروزه در لیست بزرگترین عطرسازان جهان قرار دارد، قبل از شروع فعالیت خود به صورت تخصصی، در کارخانه سازنده اسانس آنتوان چیریس مشغول به کار شد.

در سال ۱۹۶۸، او شاگرد اول مدرسه تازه تاسیس عطر سازی Givaudan، یکی از قدیمی ترین کارخانه های عطر سازی، در ژنو شد. النا این مدرسه را در سال ۱۹۷۶ به همراه دو عطرساز دیگر برای رفتن به Grasse ترک کرد. در سال ۱۹۸۳، او به عنوان عطرساز ارشد و Roure-Givandan به Givaudan Paris پیوست و سپس در بهترین شرکت های سازنده عطر پاریسی مشغول به فعالیت شد. او توانست در سال ۱۹۹۰، یکی از اعضا و موسس Osmothèque، یک آرشیو عطر بین‌المللی مستقر در ورسای شود.

ژان کلود از سال ۲۰۰۴، عطر ساز انحصاری هرمس است و بهترین رایحه های این برند را تولید می کند.  دختر او سلین النا اکنون برای شرکت معتبر  Different کار می کند.

  1. ژاک پولژ

ژاک پولژ

ژاک پولژ یکی از بزرگترین عطرسازان جهان است که بیشتر مردم او را به عنوان خالق رایحه های بی نظیر برند شنل می شناسند. او از سال ۱۹۷۸ تا ۲۰۱۵ در این شرکت مشغول به فعالیت بود. ژاک پولژ در نزدیکی آوینیون فرانسه بزرگ شد، جایی خوش آب و هوا و سرشار از رایحه های متنوع که الهام بخش دوره فعالیت حرفه ای این هنرمند گردید.

ژاک پولژ می گوید یک برند تنها با خلق محصول جدید زنده بودن خود را نشان می دهد. اما ما نمی خواهیم چیزهای جدید زیادی خلق کنیم زیرا اغلب عطرهای جدید جایگزین عطرهای قدیمی می شوند. ما می خواهیم عطرهای ما مکمل یکدیگر باشند و ماندگار شوند. وقتی چیزی را خلق می کنیم، همیشه به دنبال پروش آن در بلند مدت هستیم و هرگز کاری را فقط برای کوتاه مدت انجام نمی دهیم.

  1. فرناندز جوردی

فرناندز جوردی

فرناندز جوردی مانند دیگر عطرسازها نبود و یک دوره سنتی برای یادگیری رایحه ها را دنبال نکرد. در حالی که بزرگترین عطر سازان جهان در گراس به دنیا آمدند و سپس در مدرسه سنتی عطر سازی ISIPCA ورسای تحصیل کردند، فرناندز جوردی کاملاً خود آموخته بود. اما از کجا چنین دانش و خلاقیتی به دست می آورد؟ او در کاتالونیا متولد شد، منطقه ای واقع در شمال شرقی اسپانیا که به خاطر استراحت گاه های ساحلی، باد های دریایی و طراوت بی نظیری که مستقیماً از کوه های پیرنه می آید، شناخته شده است. به نظر می رسد دقیقاً همین طبیعت جذاب است که دانش فرناندز جوردی را تقویت کرده و موجب شده او برای خلق رایحه های منحصر به فرد خود از آن ها الهام بگیرد.

این عطر ساز ماهر اولین قدم های کاری خود را در یک شرکت اسپانیایی به نام Eurofragrance برداشت که برند خانوادگی در زمینه تولید عطر و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی بود.

فرناندز جوردی به سرعت خود را در این برند ثابت کرد و از تمام خلاقیت و دانش خود برای کشف رایحه های بی نظیر آن استفاده کرد، که البته در این مسیر بسیار موفق بود.

  1. آلبرتو موریلاس

آلبرتو موریلاس

آلبرتو موریلاس یکی دیگر از بزرگترین عطرسازان جهان است که برخی از نمادین ترین عطر و ادکلن های این صنعت مانند Kenzo Flower، Bvlgari Omnia ، Giorgio Armani Aqua di Giò و… را خلق کرده است.

او در سال ۱۹۵۰ در شهری به نام سویا، واقع در اسپانیا، به دنیا آمد. موریلاس کار خود را در مدرسه هنرهای زیبا ژنو آغاز کرد و دو سال در آنجا به کسب علم و تجربه پرداخت تا در نهایت سال ۱۹۷۰ به Firmenich پیوست. او برنده جایزه معتبر فرانسوا کوتی در سال ۲۰۰۳ بود.

آلبرتو با شرکت های عطر سازی بسیاری همکاری داشته و اخیراً رایحه Goldea شگفت ‌انگیز را برای برند بولگاری تولید کرده است.

موریلاس هر چیزی که دریای مدیترانه را تداعی کند، دوست دارد. رایحه های مورد علاقه این سازنده عطر معروف مرکبات، نت های دریایی و گل هایی از جمله یاس، گل سرخ، نرولی و شکوفه پرتقال است. به گفته او، این رایحه ها بیانگر نوع خاصی از طراوت، سر زندگی و شادابی هستند.

سخن آخر

عطر سازی شغل بسیار جذاب و در عین حال دشواری است. به همین دلیل تعداد بزرگترین عطرسازان جهان ، خیلی زیاد نیست. همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد برای ورود به این حرفه نیاز به گذراندن تحصیلات و یا شرکت در مدارس خاص و ویژه ندارید، اما لازم است تبحر و استعداد تشخیص رایحه های مختلف و ترکیب آن ها با یکدیگر را داشته باشید. به همین دلیل به عطر سازان هنرمندان دانشمند نیز گفته می شود. در این مقاله سعی کردیم شما را با تعدادی از این دانشمندان آشنا کنیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین برندهای عطرسازی و خرید انواع عطر ها به سایت مندلیف مراجعه کنید و همچنین برای انتخاب عطر خود از سرویس مندپیکستر بهره ببرید و عطر خود را در درب منزل یا محل کار تست کنید و آن را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *