نت و رایحه, نقد و بررسی

پیشنهاد عطرهایی با رایحه‌های فرح‌بخش برای نوجوان‌ها

نوجوانی حال و هوای خاص خودش را دارد و نوجوان‌ها در کنار اینکه اهمیت بیشتری به لباس و پوشاک خود می‌‌دهند، با وسواس زیادی برای خرید عطر و ادکلن اقدام می‌کنند و هر عطری موردپسند آنها قرار نمی‌گیرد، سلاطین دنیای عطرسازی نیز به وسواس نوجوان‌ها برای خرید عطر پی‌برده‌اند و هزار و یک عطر خوش‌رایحه را روانه بازار کرده‌اند. اما تجربه نشان داده که بیشتر این عطرها رایحه‌‌های رایجی مانند بوی گل‌ها، میوه‌ها و وانیل دارند. تراکم این رایحه‌ها نیز تند و نافذ در نظر گرفته می‌شود تا نوجوان‌ها بیشتر از همیشه به این عطرها علاقه پیدا کنند. کاملاً مشخص است این رایحه‌ها برای نوجوان‌‌های مشکل‌پسند که به دنبال عطری خاص و منحصربه‌فرد می‌گردند، مناسب نیست. در نتیجه در ادامه به عطرهایی با رایحه‌های خاص و فرح‌بخش اشاره می‌کنیم که برازنده نوجوان‌های مشکل‌پسند است.

بهترین عطر مخصوص دختر خانم‌ها: دِیزی مارک جاکوبز (Marc Jacobs Daisy)

تاریخچه ساخت این عطر به سال ۲۰۰۷ میلادی باز می‌گردد و برند معتبر «مارک جاکوبز» این عطر را با هدف ساخت عطری خاص با رایحه‌ای دلنشین و فریبنده برای دخترخانم‌های مشکل‌پسند روانه بازار کرده است. رایحه «دیزی مارک جاکوبز»، بویی شیرین و سحرانگیز دارد و از ادو تویلتی صحبت می‌کنیم که ۴ تا ۸ درصد از روغن‌های معطر گیاهی در ساخت آن استفاده شده است.

در نتیجه «دیزی مارک جاکوبز» رایحه‌ای بسیار ملایم دارد و بوی تند و نافذی از آن به مشام نمی‌رسد. ترکیبات این عطر باعث شده تا «دیزی مارک جاکوبز» به یکی از ملایم‌ترین ادو تویلت‌های دخترانه موجود در بازار تبدیل شود. رایحه دلنشین این عطر با بوی خوش برگ‌های بنفشه و توت‌وحشی آغاز می‌شود و در نت میانی این عطر با بوی یاسمن، شمعدانی و گریپ‌فروت طرف هستیم. در نهایت نیز عطر دل‌انگیز ادو تویلت «دیزی مارک جاکوبز» با رایحه مشک، وانیل و چوب صندل به پایان می‌رسد. حضور چنین رایحه‌هایی در این عطر باعث شده تا «دیزی مارک جاکوبز» به انتخاب شماره یک بسیاری از دخترخانم‌های مشکل‌پسند و خوش‌سلیقه تبدیل شود.

بهترین ادکلن مخصوص آقاپسرها: پولو بلو رالف لاورن (Ralph Lauren Polo Blue)

تجربه نشان داده آقاپسرهای خوش‌تیپ علاقه زیادی به عطرها و ادکلن‌هایی دارند که رایحه آنها با بوی ملایمی آغاز شود، در نتیجه برند معتبر «رالف لاورن» ادکلن «پولو بلو» را با رایحه‌های کلاسیک روانه بازار کرده است. این ادکلن رایحه‌‌ای بسیار ملایم دارد و بوی اصلی آن یادآور نسیمی است که از روی امواج آرام دریا بلند می‌شود. رایحه‌های ریحان، مریم‌گلی، خزه و مشک از این ادکلن به مشام می‌رسد و با عطری طرف هستیم که حس سرزندگی و شادابی را به دنبال دارد.

بهترین عطر خوش‌قیمت: بادی شاپ مانگو بادی میست (The Body Shop Mango Body Mist )

این عطر دقیقاً همان چیزی است که از تعریف یک عطر کلاسیک و ملایم انتظار دارید. از طرف دیگر در این عطر نه تنها با رایحه‌های خالصی طرف هستیم، بلکه «بادی شاپ مانگو بادی میست» به لحاظ قیمت نیز یکی از محصولات خوش‌قیمت بازار به حساب می‌آید. جالب اینجا است که این محصول ترکیباتی کاملاً گیاهی دارد و برخلاف بسیاری از عطرهایی که رایحه‌ آنها با آزار و اذیت حیوانات یا صدمه زدن به طبیعت بدست می‌آید، در استخراج رایحه‌های این عطر، حفاظت محیط‌زیست در نظر گرفته شده است. هطر «بادی میست» یکی از بهترین محصولات برند «بادی شاپ» به حساب می‌‌آید و همان‌‌گونه که از نام آن پیدا است رایحه دل‌انگیز عنبه از آن به مشام می‌رسد. این رایحه حس و حالی شیرین و استوایی را برای این عطر ایجاد می‌کند.

«بادی میست» رایحه‌ای تند و نافذ ندارد و به لطف بوی ملایم این عطر، با خیال راحت می‌توانید هرچقدر که دوست داشتید ‌‌آن را روی قسمت‌های مختلف بدن اسپری کنید. ترکیبات این عطر ۱۰۰ درصد گیاهی است و خبری از «پارابن» (Paraben)، «گلاتن» (Gluten) و «سیلیکون» (Silicone)‌، در ساخت آن نیست. به لطف چنین ترکیباتی این محصول را برای پوست‌های بسیار حساس نیز می‌‌توانید با خیال راحت استفاده کنید.

بهترین عطر با رایحه میوه‌ای: سوییت لایک کَندی آریانا گراندی

«آریانا گراندی» (Ariana Grande)، پرنده خوش‌صدا و زیباروی دنیای موسیقی یکی از پرطرفدارترین سلبریتی‌ها در نزد نوجوان‌ها به حساب می‌آید و چیزی حدود ۲۰۰ میلیون نوجوان در اینستاگرام این خواننده‌‌ها خوش‌صدا را دنبال می‌کنند. به همین دلیل کاملاً مشخص است که عطر «سوییت لایک کَندی» (Sweet Like Candy)، از برند عطرسازی «آریانا گراندی» به عطر پرطرفدار میان دخترخانم‌های نوجوان تبدیل شود. همان‌گونه که از نام این عطر پیدا است، «سوییت لایک کندی» رایحه‌ای بسیار شیرین و دل‌انگیز دارد و بوی خوش مارشملو، چوب کشمیر و وانیل از نت پایانی آن به مشام می‌رسد. سپس با رایحه‌های یاس‌ رازقی، یاس و گل پیچ‌امین‌الدوله در این عطر طرف هستیم و بوی خوش نارنگی ایتالیایی و گلابی به عنوان رایحه‌های آغازین «سوییت لایک کَندی» شناخته می‌شوند. این عطر نه تنها رایحه‌ای دخترانه و دلنشین دارد، بلکه بسته‌بندی و شیشه آن نیز با خوش‌سلیقگی تمام طراحی شده و با عطری دخترانه و تمام‌عطر سروکار داریم.

بهترین عطر با رایحه گل‌ها: بامب‌شِل سِداکشِن ویکتوریا سِکرِت (Victoria’s Secret Bombshell Seduction)

مطمئن هستیم عطر معروف «بامب‌شل» از برند «ویکتوریا سکرت»، معرف حضور طرفداران عطرهای برند «ویکتوریا سکرت» است. این برند خوشنام عطر «بامب‌شل سداکشن» را به عنوان نسخه‌ای ملایم‌تر از عطر «بامب‌شل» روانه بازار کرده و طرفداران این عطر آن را با به عنوان خواهر کوچکتر «بامب‌شل» می‌شناسند. این دو عطر رایحه‌ای دخترانه و بانشاط دارند اما همان‌گونه که انتظار دارید، رایحه «بامب‌شل سداکشن» ملایم‌تر است و بوی مریم‌گلی، بنفشه، مشک و گل لاله از آن به مشام می‌رسد. این رایحه‌ها دست به دست هم داده‌اند تا «بامب‌شل سداکشن» بویی بسیار ملایم و دلنشین پیدا کند.

بهترین عطر برگزیده: کِیت اسپِید واک آن اِیر (Kate Spade Walk On Air )

این عطر برای دختران خاص و مشکل‌پسند طراحی شده و یکی از پرطرفدارترین عطرها برای دختران نوجوان به حساب می‌‌آید. برند «کیت اسپید» برای این عطر سنگ‌تمام گذاشته و در کنار رایحه‌های دل‌انگیزی که از آن به مشام می‌رسد، عطر «واک آن ایر» با شیشه‌ای شیک و زیبا روانه بازار شده تا علاقه‌مندان عطرهای دخترانه را مجذوب خود کند. ناگفته نماند از آنجایی که در این محصول با ادو پرفیوم طرف هستیم، «واک آن ایر» تراکم بیشتری دارد و چیزی حدود ۸ تا ۱۵ درصد روغن‌های معطر گیاهی در این عطر استفاده شده است. در نتیجه «واک آن ایر» به لحاظ رایحه، نسبت به دیگر عطرهایی که در بالا اشاره کردیم، بوی تندتری دارد. اما نفوذ رایحه این عطر باعث نشده تا بوی ملایم‌ آن از بین برود و به لطف رایحه‌های دل‌انگیز مگنولیا، موگه، یاسمن و سوسن، «واک آن ایر» به عطری برازنده دخترخانم‌های مشکل‌پسند و باسلیقه تبدیل شده است.

همان‌گونه که وعده داده بودیم سعی‌ کردیم خو‌ش‌رایحه‌‌ترین عطرها را برای نوجوان‌ها معرفی کنیم، در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم وسواس خاصی برای انتخاب عطر مخصوص نوجوان‌ها دارید و عطرهای خوش‌رایحه‌ای را می‌شناسید، در قسمت نظرات این عطرها را با ما و دیگر خواننده‌ها درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *