دسته بندی نشده

چرا به عطر ها الکل اضافه می کنند ؟

چرا به عطر ها الکل اضافه می کنند

عطر ها یکی از پر استفاده ترین وسایل روزمره هستند که ما از آن ها در موقعیت های مختلف استفاده می کنیم. یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده عطر ها، الکل ها هستند؛ به همین دلیل شاید برای بسیاری از افراد سوال باشد که چرا به عطر ها الکل اضافه می کنند . ما در این مقاله سعی می کنیم تا به طور کامل دلیل اضافه کردن الکل به عطر ها را توضیح دهیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

برای آگاهی و استفاده از تمامی خدمات ارائه شده توسط تیم مندلیف می توانید به وب سایت مندلیف مراجعه کنید.

اضافه کردن الکل به عطر ها

چرا به عطرها الکل اضافه می‌کنند

همان طور که گفتیم الکل یکی از مواد اصلی در عطر سازی است. الکل ها می توانند کاربرد های مختلفی برای صنعت عطر سازی داشته باشند. برای مثال در ابتدای ساخت عطر از آن ها به عنوان یک حلال برای تجزیه مواد جامد استفاده می شود. بعد از مایع شدن مواد، الکل ها به موادی شفاف و کریستالی تبدیل می شوند که می توان از آن ها در ساخت عطر استفاده کرد.

برای اینکه بدانید چرا به عطر ها الکل اضافه می کنند ، خوب است بدانید که الکل علاوه بر تجزیه مواد جامد و تبدیل آن ها به مایع، به حفظ مخلوط نیز کمک زیادی می کند. الکل در عطر کاری می کند که مواد کنار هم بمانند و بوی آن ها حفظ شود. کاربرد عطر فقط در ساخت الکل پایان نمی یابد. هنگامی که از الکل بر روی پوست خود استفاده می کنید، الکل نقش عمل کننده را ایفا می کند؛ یعنی وقتی از عطر استفاده می کنید، الکل کاری می کند که رایحه و نت های عطر ظاهر شوند. در حین اینکه الکل در هوا تبخیر می شود، رایحه عطر نیز با آن پخش می شود.

همچنین برای اینکه بدانید چرا به عطر ها الکل اضافه می کنند ، خوب است به این نکته اشاره کنیم که معمولا الکل با روغن عطر به ترکیب اضافه می شود. با این کار عطر سریع تر از زمانی که فقط حاوی روغن های معطر است تبخیر می شود.

مدل های مختلف الکل در عطر ها

مدل های مختلف الکل در عطر ها

  • الکل دناتوره شده

الکل دناتوره شده یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین نوع الکل در عطر ها است. روغن های معطر طی فرآیندی به این نوع الکل منتقل می شوند. برای اینکه بدانید چرا به عطر ها الکل اضافه می کنند خوب است یک مثال بزنیم. فکر کنید که شما عطری با رایحه گل رز دارید. یک عطر اورجینال که از رایحه رز درست شده است به ۶۰۰ گل رز نیاز دارد تا یک بسته ۰.۵ اونسی را پر کند. با توجه به حساس بودن عطر در این جا نیاز است که عطر همراه با الکل دناتوره شده منتقل شود.

  • ایزوپروپیل میریستات

این الکل نیز یک گزینه خوب است. این الکل بافت سبکی دارد و برای بطری های اسپری گزینه ای فوق العاده است. برای اینکه بدانید چرا به عطر ها الکل اضافه می کنند خوب است بدانید که این نوع الکل ها معمولا در پایه عطر استفاده می شوند و باعث پخش شدن بهتر رایحه عطر می شوند.

  • مونو پروپیلن گلیکول

این الکل نیز به عنوان حلال در عطر به کار می رود. این نوع الکل بیشتر برای عطر هایی به کار می رود که ماندگاری بالا دارند.

اهداف استفاده از الکل

اهداف استفاده از الکل

  • محافظت از پوست

تقریبا می توان گفت که بسیاری از روغن ها و ترکیبات موجود در عطر ها برای پوست مضر هستند. برای اینکه بدانید چرا به عطر ها الکل اضافه می کنند ، خوب است بدانید که برخی از مواد موجود در عطر و رایحه ها باعث حساسیت می شوند یا پوست را کمی می سوزانند. مواد موجود در عطر می توانند بر بدن تاثیر بگذارند و باعث عارضه های پوستی شوند.

حتی مواد مفیدی مانند اسطوخودوس نیز در مقادیر زیاد می توانند برای بدن بد باشند؛ به همین دلیل از الکل برای رقیق کردن آن ها استفاده می شود.

  • پخش کردن رایحه

الکلی که در عطر استفاده می شود، می تواند بر مدت ماندگاری و میزان شعاع پخش شدن رایحه عطر تاثیر بگذارد. برای اینکه بدانید چرا به عطر ها الکل اضافه می کنند ، خوب است بدانید که الکل موجود در عطر می تواند تعیین کند که عطر بیشتری تبخیر شود و رایحه بیشتری پخش شود یا خیر. علاوه بر آن عطر ها به خودی خود نمی توانند رایحه ای از خود منتشر کنند و به همین دلیل به وجود الکل ها نیاز است تا بتوان عطر را در فضا پخش کرد.

  • رقیق کردن مواد

بسیاری از موادی که در ساخت عطر به کار می روند، آن قدر غلیظ و تند هستند و رایحه ای تندی ایجاد می کنند که به هیچ عنوان نمی توان بدون رقیق کردن از آن ها استفاده کرد. برای اینکه بدانید چرا به عطر ها الکل اضافه می کنند خوب است اشاره کنیم که الکل در اینجا نقش حلال را دارد و می تواند رایحه های عطر را رقیق تر و آن ها را قابل استفاده کند.

آیا عطر بدون الکل وجود دارد؟

آیا عطر بدون الکل وجود دارد؟

بله. امروزه عطر های بدون الکل زیادی در بازار وجود دارند. برای مثال برخی از عطر های روغنی از کنسانتره به عنوان تکیه گاه در عطر استفاده می کنند و به نوعی کنسانتره همان کار های الکل را انجام می دهد. برای مثال برخی از این کنسانتره ها از ترکیب روغن بادام شیرین، کنجد و جوانه گندم درست می شوند؛ البته دقت داشته باشید که این روغن ها و برخی ترکیبات همیشه خوش بو و قابل اختلاط نیستند.

به غیر از الکل از مواد دیگری مانند موم یا کره های گیاهی نیز می توان استفاده کرد. این مدل از عطر ها عطر های چرب نامیده می شوند که بعضی از افراد آن ها را به نام عطر های بتن نیز می شناسند.

در این مقاله در مورد عطر ها توضیح دادیم. در ابتدا در مورد اینکه چرا به عطر ها الکل اضافه می کنند توضیح دادیم. در ادامه الکل های مختلف و اهداف استفاده از الکل را نام بردیم. در آخر نیز در مورد اینکه عطر بدون الکل واقعا وجود دارد یا خیر نیز توضیح دادیم.

شما می توانید با کیفیت ترین عطر های زنانه و مردانه و اسپرت را در مجموعه مندلیف به صورت آنلاین تهیه کنید. همچنین شما می توانید برای هدیه عطر به عزیزان خود باکس های هدیه مناسبتی مندلیف را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *