دسته بندی نشده

عطر اعتماد به نفس چه ویژگی هایی دارد؟

عطر اعتماد به نفس

ما در زندگی از تمامی حواسمان بهره می گیریم. بویایی، یکی از حواس ما است که اطلاعات زیادی از اطراف به ما می دهد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مجذوب عطری شوید که اطرافیانتان استفاده کرده اند. بوی عطر شما تاثیر بسیار زیادی بر شخصیتتان خواهد گذاشت. اگر شما نیز عطر مخصوص و مناسب شخصیت و موقعیت خود را بیابید، حتما در جمع، نظر اطرافیان را به خود جلب خواهید کرد. انتخاب صحیح عطر و رایحه ای که شما در زندگی خود و در موقعیت های مختلف استفاده می کنید بسیار مهم است. یکی از مواردی که یک عطر خوب به شما هدیه خواهد داد، اعتماد به نفس است. رایحه دلپذیر و جذاب می تواند آرامش ذهنی و اعتماد به نفس به شما ببخشد. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر به سایت مندلیف مراجعه کنید.

چگونه عطر بر اعتماد به نفس تاثیر می گذارد؟

چگونه متوجه شویم چه عطری مناسب افزایش اعتماد به نفس است؟

دانیل فلمینگ، متخصص عطر و بنیان گذار  Note Fragrances می گوید عطرها می توانند روحیه شما را تقویت کنند به همین خاطر عطر اعتماد به نفس شما را می تواند افزایش دهد و رفتار شما را تغییر دهد. عطر نقش مهمی در احساس شما دارد و توانایی ایجاد طیف وسیعی از احساسات را دارد. شادی، آرامش، حس قدرت، اعتماد به نفس و… احساساتی هستند که با رایحه مناسب می توانید تجربه کنید.

جالب است بدانید طی یک مطالعه و تحقیق، ۹۰ درصد زنان مورد بررسی، اعم از نوجوان و بزرگسال، گفته اند که هنگام استفاده از عطر اعتماد به نفس بیشتری دارند و حس خوب به آن ها دست می دهد. این امر به این دلیل است که سیستم و حس بویایی به طور مستقیم با سیستم لیمبیک یعنی بخش اولیه مغز که مسئول تفسیر خاطرات و احساسات مربوط به آن است، اتصال دارد. گاهی عطر یاد آور یک خاطره است؛ پس یادتان باشد در شکل گیری شخصیت خود در جامعه، اهمیت این مورد را فراموش نکنید که عطر اعتماد به نفس شما را افزایش داده و موجب می شود وجه بسیار مناسبی از خود در ذهن اطرافیان خود قرار دهید.

چگونه متوجه شویم چه عطری مناسب افزایش اعتماد به نفس است؟

انتخاب عطر مناسب واقعا غریزی است به همین دلیل شما هنگام انتخاب عطر باید به فرمان و حس مغز خود گوش دهید نه به حس بویایی خود. مغز شما سخت در حال تلاش است تا تمامی رایحه ها را رمز گشایی کند و اگر انتخاب مناسب داشته باشید، عطر اعتماد به نفس شما را نیز تغییر می دهد. به این نکته توجه کنید که اگر به صورت طبیعی بیشتر برونگرا هستید، به رایحه های گل های شرقی بیشتر اهمیت دهید، و اگر بیشتر درونگرا هستید، به عطر هایی با رایحه های مرکبات توجه کنید تا اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

تاثیر عطر روی مغز و احساس ما

عطر اعتماد به نفس

یک عطر خوب از نظر فیزیولوژکی باید با احساسات شما پیوند برقرار کند. رابطه رایحه و مغز شما به این صورت است که هنگام بو کردن یک عطر خوب، مغز شما به سرعت آن را تجزیه و تحلیل کرده و برای شما تعبیر می کند که آیا واقعا این رایحه خوشایند است یا خیر و چه احساسی به شما می دهد و در اینجاست که با انتخاب درست، عطر اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می کند.

مورد جالب دیگری که محققان بررسی کرده اند احساس ما است، به این معنی که هنگام بوییدن یک عطر، منشا احساس ما به چه زمانی بر میگردد و ریشه این احساسات در چیست. احساس ما در مورد رایحه های خاص به زمانی بر می گردد که برای اولین بار در کودکی در معرض رایحه ها قرار گرفته ایم. این احساس ممکن است هنگامی که در معرض یک رایحه قرار می گیرد اطلاعات زیادی را به ما بدهد، اطلاعات می تواند شامل احساس قدرت، اعتماد به نفس و لذت یا در مقابل آن، بیان گر حس های ناخوشایند باشد. پس در هنگام انتخاب، به صدای مغز و احساس خود خوب گوش دهید تا زمانی که از عطر خود استفاده می کنید از رایحه آن لذت ببرید.

عطر اعتماد به نفس برای جمع دوستانه یا رسمی؟

عطر اعتماد به نفس

هنگامی که شما از یک عطر استفاده می کنید باید به نکات زیادی توجه کنید. یکی از این نکات شامل این است که شما عطر را در جمع دوستانه خود می خواهید استفاده کنید یا یک جمع رسمی، در هر صورت شما نیاز دارید در جمع از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشید و نسبت به عطر خود حس خوب دریافت کنید. هنگامی که شما با توجه به احساستان نسبت به عطر، عطر را انتخاب و استفاده می کنید، آن عطر اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار می دهد و اعتماد به نفس بالا همراه با رایحه مناسب به شما کمک خواهد کرد تا در جمع بدرخشید و نظر همه را به خود جلب کنید.

اعتماد به نفس بالا مزایای زیادی دارد و افراد همیشه سعی دارند با تکرار و تمرین برخی کارها تلاش کنند که بر استرس و عوامل دیگر غلبه کرده و تمرکز خود را از دست ندهند و در جمع های دوستانه، کاری و خانوادگی همیشه اعتماد به نفس بالایی داشته باشند. اعتماد به نفس بالا باعث می شود اطرافیان برداشت بهتری از شخصیت شما داشته باشند. عوامل خارجی زیادی هستند که در این مسیر می توانند کمک رسان ما باشند برای مثال عطر اعتماد به نفس ما را افزایش می دهد، ولی با رعایت نکات بالا باید عطری مناسب انتخاب کنید. سایت مندلیف خدمات فوق العاده ای مانند تست رایگان عطر در محل مورد نظر شما و باکس های هدیه ویژه مناسبتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *