دسته بندی نشده

آیا عطر برای بدن ضرر دارد  ؟

آیا عطر برای بدن ضرر دارد

تا به حال، به مواد تشکیل دهنده عطر مورد علاقه خود دقت کرده اید؟ آیا می دانید اسم هایی که پشت شیشه عطرتان نوشته شده است، درواقع چه ضررهایی دارند؟ آیا می دانید، چه مواد مضری در برخی عطرها پنهان شده است؟ به عنوان‌ مثال ماده ای به نام فتالات، در عطر ها به کار رفته است که آزمایش های متفاوتی نشان می دهند که این ماده موجب ایجاد تغییرات هورمونی در بدن انسان ها و در برخی از موارد موجب اختلال در تولید مثل نیز خواهد شد. در ادامه مطلب، سوال آیا عطر برای بدن ضرر دارد را به طور کامل بررسی خواهیم کرد تا هوشیار تر به خرید عطر بپردازید. برای داشتن خریدی مطمئن در زمینه عطرها می توانید به سایت مندلیف مراجعه کنید.

ترکیبات سمی موجود در عطر ها

آیا عطر برای بدن ضرر دارد

سازمان FDA تولید کنندگان عطر را ملزم به ثبت تمامی مواد استفاده شده در ترکیبات عطر می کند، اما اسم های نا آشنایی که در ترکیبات عطر ها می بینید، همه مفید هستند؟ برای پاسخ به سوال آیا عطر برای بدن ضرر دارد ، لازم است به چند مواد سمی که از همه موارد در عطر ها شایع تر هستند، اشاره کنیم.

۱) بوتان، پروپان و ایزوبوتان

  • علت استفاده از آن ها: این گاز ها، جهت تحت فشار قرار دادن مواد اسپری و عطر ها، استفاده می شوند تا در هنگام آزاد شدن، مواد داخل را به بیرون اسپری کنند.
  • عوارض جانبی: جهت پاسخ به سوال آیا عطر برای بدن ضرر دارد ، باید به عوارض جانبی این سه گاز بپردازیم، حالت تهوع، سردرد شدید، بد خلقی و بی حالی از اثرات این مواد سمی است. جالب است بدانید که درست مانند دود سیگار، علاوه بر خودتان، اطرافیانتان نیز از این عوارض متضرر می شوند.

آیا عطر برای بدن ضرر دارد

۲) زیرکونیوم، تترا کلرو هیدرکس، کلریدرات و آلومینیوم

  • علت استفاده از آن ها: در ادامه پاسخ به سوال آیا عطر برای بدن ضرر دارد ، باید ذکر شود که این مواد سمی اغلب در اسپری های زیر بغل، جهت بستن منافذ باز پوست استفاده می شود، تا در نتیجه از عرق کردن شما جلوگیری کند.
  • عوارض جانبی آن ها: سوزش پوست، تغییرات خلق و خو، از آن جایی که پوست بدن انسان، به راحتی و با سرعت بالا آلومینیوم را به خود جذب می کند، می توان گفت که جذب آلومینیوم توسط پوستتان، به مرور زمان موجب بروز سرطان و آلزایمر می شود، به خانم ها توصیه می شود تا اسپری های فاقد آلومینیوم استفاده کنند، زیرا جذب آلومینیوم رابطه مستقیم با سرطان سینه دارد.

۳) بوتیل اتر

  • علت استفاده از آن: در ادامه پاسخ به سوال آیا عطر برای بدن ضرر دارد ، لازم است تا به وجود بوتیل اتر که نقش نگهدارنده و حلال را در عطر ها و اسپری بازی می کند، اشاره کنیم.
  • عوارض جانبی: جالب است بدانید که در برخی از کشور ها، این ماده به عنوان یک دفع آفت قوی عمل می کند، به راحتی پوست را تحریک کرده و برای کلیه و کبد شما بسیار خطرناک و سمی می باشد.

آیا عطر برای بدن ضرر دارد

۴) BHT  – هیدروکسی تولوئن بوتیله

  • علت استفاده از آن ها: این مواد معمولا جهت ایجاد آنتی اکسیدان در ساخت اسپری و عطر استفاده می شوند.
  • عوارض جانبی: دیده شده است که جذب این مواد توسط بدن شما، موجب ناقص شدن جنین خواهد شد.

 

تاثیر رایحه عطر ها بر روی مولکول های هوا

تاثیر رایحه عطر ها بر روی مولکول های هوا

در پاسخ به سوال آیا عطر برای بدن ضرر دارد ، لازم است بدانید، زمانی که این عطر ها وارد هوا می شوند، در اصل هوای پاکیزه را آلوده می کنند. عطر و اسپری ها طوری طراحی شده اند، که بسیار سریع، تبخیر می شود تا رایحه آن ها به مشام شما برسد، همین تبخیر زود هنگام موجب استشمام سریع تک تک مواد شیمیایی موجود در عطر ها که در بالا ذکر کردیم می شود و در نهایت شما با عوارضی مانند سر درد، حالت تهوع، سوزش چشم و در مواقع حاد تر ممکن است حتی به سرطان نیز مبتلا شوید.

عطر موجود در محصولات مراقبتی مو

عطر موجود در محصولات مراقبتی مو

برای پاسخ به سوال آیا عطر برای بدن ضرر دارد ، تنها عطر ها و اسپری های خوش بو کننده بدن مد نظر ما بود، اما توجه داشته باشید که شامپو های عطردار که شما به طور روزانه از آن استفاده می کنید، نیز بسیار آسیب زننده هستند، زیرا دارای موادی مانند سیلوکسان و اتانول آمین ها نیز می باشند که اغلب در عطر ها موجود هستند و باعث بروز برخی مشکلات و بیماری های خاصی می شوند.

در ادامه پاسخ به سوال آیا عطر برای بدن ضرر دارد ، جالب است بدانید که هنگام استفاده از این محصولات مراقبتی مو، شاید خطر جدی شما را تهدید نکند، اما زمانی که مو های شما زیر نور آفتاب قرار می گیرند، این مواد با نور واکنش داده و موجب ایجاد ذره های معلق در هوا خواهد شد و در نتیجه هوایی که شما تنفس می کنید را نیز آلوده خواهد کرد.

راه حل

  1. استفاده از عطر ها و اسپری های نا معتبر را کاهش دهید.
  2. عطر و اسپری های فاقد آلومینیوم و سولفات تهیه کنید.
  3. از اسپری های دست ساز جهت رفع و کاهش عرق کردن، استفاده کنید.
  4. مواد استفاده شده بر روی عطر و اسپری ها را با دقت بررسی کنید و در انتخاب آن ها وسواس به خرج دهید.

 

نحوه ساخت عطر و اسپری خانگی

نحوه ساخت عطر و اسپری خانگی

در ادامه پاسخ به سوال آیا عطر برای بدن ضرر دارد ، باید یک خبر خوب را اعلام کنیم. تمامی مواد بالا را می توانید از ترکیبات عطر و اسپری خود حدف کنید، اگر تنها خودتان در خانه برای مصرف شخصیتان عطر و اسپری بسازید.

ترکیباتی که می توانید در ساخت عطرهایتان از آن استفاده کنید:

  • رفع عرق بدنتان: ترکیب آب جوش، نشاسته و جوش شیرین معجزه می کند.
  • بستن منافذ پوست جهت تعریق کم تر: استفاده از فندق ها به شما در این کار کمک خواهد کرد.
  • رفع بوی بد: استفاده از موم عسل می تواند گزینه خوبی برای رفع بوی بدن شما باشد.

شما می توانید عطر دست ساز درست کنید یا آن را از یک فروشگاه معتبر عطر، خریداری کنید. همچنین سایت مندلیف خدمات فوق العاده ای مانند تست رایگان عطر در محل مورد نظر شما و باکس های هدیه ویژه مناسبتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *