دسته بندی نشده

آیا عطر برای کودکان ضرر دارد ؟

آیا عطر برای کودکان ضرر دارد

پیوند مادر و نوزاد و وابستگی که از طریق حس بویایی نوزاد نسبت به مادر ایجاد می شود، شگفت انگیز است. حس بویایی نوزاد از روز اول بسیار حساس است، زیرا نوزادان از حس بویایی برای کمک به درک دنیای خود استفاده می کنند. بسیاری از مادران عادت دارند که همواره از انواع ادکلن ها و لوسیون های عطری استفاده کنند. بررسی این مسئله که آیا عطر برای کودکان ضرر دارد یا نه، مبحثی است که قصد پرداختن به آن را در این مقاله داریم. در مجموعه مندلیف سلامت و آسودگی مشتریان همیشه در اولویت بوده، پس اگر این موضوع یکی از دغدغه های شما به حساب می آید، با ما همراه باشید.

کودک شما هنوز نمی تواند شما را از طریق حس بینایی، پس از تولد به شکل صحیح تشخیص دهد، اما او شما را با رایحه طبیعی بدنتان خواهد شناخت. به همین دلیل است که گفته می شود حتی الامکان در روز های ابتدایی تولد کودک استفاده از عطر و ادکلن را به حداقل برسانید.

نوزادان زمانی که هنوز در رحم مادر خود هستند، از حس بویایی استفاده می کنند. درواقع آن ها هنگامی که نفس می کشند و مایع آمنیوتیک را می بلعند، با بوی آن آشنا می شوند. این مسئله برای آن ها بسیار مفید است زیرا بوی این مایع شبیه بوی شیر مادر است که پس از تولد به آن نیاز خواهند داشت.

پس از تولد، حس بویایی نوزادان بسیار گسترده تر از زمان جنینی می شود. اگرچه کودک شما پس از تولد بینایی تکامل یافته ای ندارد، اما او با استفاده از حس بویایی رایحه طبیعی بدن شما را تشخیص خواهد داد. نوزاد همچنین قادر به تشخیص بوی شیر شما خواهد بود. رایحه طبیعی بدن شما به نوزاد کمک می کند تا پیوند عمیق تری با شما ایجاد کند.

در رابطه با این مسئله که آیا عطر برای کودکان ضرر دارد یا نه، توصیه ما این است که از محصولات پوستی معطر در روزهای اولیه زندگی کودک خود استفاده نکنید. این مسئله باعث آزار و سر درگمی کودک شما می شود و موجب می شود در تشخیص بوی طبیعی ناحیه سینه دچار اشتباه شود. این امر به ویژه در ماه های اولیه تولد و تا زمانی که شیردهی به خوبی تثبیت شود بسیار حائز اهمیت است. این مسئله به نوزاد شما کمک می کند تا بوی شما را بشناسد و پیوند عمیق تری با شما ایجاد کند.

آیا عطرها برای کودکان بی خطر هستند؟

آیا عطر برای کودکان ضرر دارد

در ادامه پاسخ به این سوال که آیا عطر برای کودکان ضرر دارد یا نه، باید گفت که اگر کودک از روی بازیگوشی و به شکل تصادفی مقداری از عطر را ببلعد، ممکن است دچار مسمومیت و آلرژی شود.

از جمله رایج ترین خطراتی که ممکن است بلعیده شدن عطر به همراه داشته باشد، به شرح زیر است:

  • تداخل با عملکرد هورمون ها در بدن
  • پوست را تحریک کرده و باعث واکنش های آلرژیک پوستی می شود.
  • بروز علائم آسم (سفتی قفسه سینه و خس خس سینه)
  • ایجاد سردرد و میگرن
  • تحریک چشم، بینی و گلو
  • ایجاد حالت تهوع
  • سلامتی نوزاد را به خطر می اندازد.
  • سیستم عصبی نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بی قراری، سرگیجه یا مشکل در تمرکز او می شود.
  • عطر می تواند در چربی بدن انباشته شده و به شیر مادر راه پیدا کند.

عطرهای مخصوص کودکان

آیا عطر برای کودکان ضرر دارد

بسیاری از مادران کنجکاو هستند که بدانند آیا عطر برای کودکان ضرر دارد یا نه، برای حل این مشکل، امروزه عطر های جدیدی تحت نام عطر مخصوص کودکان به بازار آمده است که ادعا می شود فاقد هرگونه مواد مضر و آلرژی زا برای کودکان است. برچسب ها و نوشته های درج شده بر این نوع عطر ها اشاره به “تست درماتولوژی و آلرژی”، “تست بالینی”، ” حساسیت زایی” و “تست شده برای تحریک” دارند. بنابراین بهتر است اگر مجبور به خرید عطر برای کودکان شدید، از این نوع عطر استفاده کنید.

بیشتر عطرها حاوی ۷۸ تا ۹۵ درصد اتیل الکل مخصوص دناتوره شده و ترکیبی از اسانس ها هستند که می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند. علاوه بر این، از فتالات و گلیسیرین به عنوان تثبیت کننده و برای کمک به ماندگاری بوی عطر استفاده می شود.

برای پاسخ به سوال آیا عطر برای کودکان ضرر دارد باید گفت عطرهای کودکان معمولاً درصد کمتری الکل دارند یا حتی می توانند عطر بدون الکل باشند. با این حال، آنها هنوز هم حاوی روغن‌های ضروری، فتالات‌ها و گلیسیرین هستند که همه این مواد در افراد مستعد، می توانند باعث واکنش‌های آلرژیک ‌شوند.

در جواب این سوال که آیا عطر برای کودکان ضرر دارد، باید گفت که نتیجه مطالعات حاکی از آن هستند که مواد شیمیایی موجود در عطرها می‌توانند باعث مشکلاتی از قبیل حساسیت‌های پوستی، بثورات و درماتیت شوند. علاوه بر این، ۷۵ درصد از مبتلایان به آسم ممکن است حملات آسم ناشی از استفاده عطر را تجربه کنند.

کودک را با آب و صابون حمام کنید

کودک را با آب و صابون حمام کنید

والدین باید بدانند که میزان جذب مواد شیمیایی از پوست در خون کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان است و اگر به میزان زیاد استفاده شود، می تواند منجر به آلرژی پوستی شود. درواقع توصیه می شود اگر دوست دارید کودک شما بوی خوبی بدهد، او را با آب و صابون حمام کنید.

اگر هنوز نمی توانید در مقابل خرید عطر کودک خود مقاومت کنید، سعی کنید به جای اسپری کردن آن به صورت مستقیم بر روی پوست، محصول را روی لباس آنها اسپری کنید و به مقدار آن نیز توجه داشته باشید.

پس از دریافت جواب اینکه آیا عطر برای کودکان ضرر دارد، شما می توانید جهت خرید عطر برای کودکان به سایت مندلیف مراجعه کنید. سایت مندلیف خدمات ویژه ای مانند سرویس مند شارژ را ارائه می دهد که این امکان را برای مشتریان فراهم می ‌کند که پس از استفاده از عطر (۴۵ یا ۱۰۰ میلی لیتر) مورد علاقه خود، شیشه آن را برای مجموعه مندلیف ارسال تا آن را مجدد شارژ کنند در اینصورت هزینه اضافی بسته‌ بندی، جعبه و شیشه حذف خواهد شد و عطر مورد نظر خود را با کاهش هزینه ای ۲۵% الی ۴۰% دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *