دسته بندی نشده

چگونه می توانیم لکه عطر روی لباس را از بین ببریم؟

لکه عطر روی لباس

اگر کمی به آراستگی خود توجه داشته باشید قطعاً عطر و ادکلن جایگاه ویژه‌ای درمصارف روزانه شما خواهد داشت. عطر ها مایعات معطری هستند که از روغنهای اساسی و مهمی که از گل ها و ادویه ها استخراج می شوند ساخته شده اند تا بوی مطبوعی به بدن فرد بدهند. عطرها هم از منابع طبیعی و هم مصنوعی ساخته می شوند. همچنین می‌توانند قوی یا ضعیف (سبک یا سنگین) باشند. با توجه به این موارد استفاده از عطرها می تواند باعث به وجود آمدن لکه عطر روی لباس شود.

عطر روی لباس

 درمورد رابطه بین لکه عطر و روغن موجود در عطر میتوان گفت که میزان غلظت روغن موجود در عطر شما با ماندگاری لکه روی لباس رابطه مستقیم دارد. برای استفاده از عطر ها روش های مختلفی وجود دارد؛ برای مثال می توان آن را روی قسمتی از بدن، لباس و یا حتی موها اسپری کرد و این امر گاها باعث ایجاد لکه عطر روی لباس شما خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مندلیف مراجعه کنید.

ماندگاری عطر

لکه عطر روی لباس

لکه عطر روی لباس

ممکن است عطر ها از نظر شما شفاف باشند ولی همین عطر های شفاف میتوانند باعث ایجاد لکه شوند و روی لباس شما ماندگار باشند. معمولاً عطر ها حاوی الکل و روغن هستند و زمانی که به طور مستقیم بر روی پارچه لباس شما اسپری می شوند، لکه های به ظاهر روغنی ایجاد میکنند. در ضمن علاوه بر الکل و روغن، برخی عطرها حاوی رنگ نیز هستند که این امر نیز سبب ایجاد لکه میشود.

به همین دلیل است که توصیه می شود همیشه قبل از پوشیدن لباس، عطر را بر روی بدن خود و نه روی لباس، اسپری کنید.

 آیا واقعاً لکه عطر روی لباس خواهد ماند؟

لکه عطر روی لباس

لکه عطر روی لباس

از آنجایی که بسیاری از افراد در طول روز با عطر سروکار دارند و خوش بویی برایشان دغدغه مهمی است، این مسئله میتواند مشکل آفرین باشد.

عطر هایی که دارای مایع غلیظ رنگی هستند، روی لباس های رنگ روشن بیشتر از لباسهای رنگ تیره باقی می مانند. توصیه می شود اگر رنگ پارچه لباس شما روشن است، از اسپری کردن عطر به طور مستقیم روی لباس خودداری کنید که این امر باعث ایجاد لکه عطر روی لباس میشود.

به طور کلی هر نوع عطر از مواد مختلفی ساخته می‌شود و میزان روغن معطر آنها با هم تفاوت دارد و ماندگاری آن را مشخص میکند. البته همه عطر ها مواد تشکیل دهنده عمومی خود را دارند و باید توجه داشته باشیم که هر تولید کننده از روش خاص خود استفاده میکند. در هر صورت میتوانیم با تجربه و مشاهده غلظت، میزان اثرگذاری لکه عطر روی لباس را متوجه شویم.

در فرآیند تولید، سازنده هر آنچه را که برای یک عطر لازم است، در دستورالعمل خود استفاده می کند که ممکن است باعث ایجاد لکه عطر روی لباس شما بشود. برای جلوگیری از این امر توصیه می شود که با فاصله مناسب عطر را اسپری کنید و همچنین اجازه بدهید عطر بر روی بدن شما قبل از لباس پوشیدن خشک شود.

 ممکن است روزی لباس شما توسط عطر لکه دار شود که ما در این مقاله روش هایی برای پاک کردن لکه عطر روی لباس به شما ارائه خواهیم داد.

پارچه های مختلفی وجود دارد که ممکن است توسط اسپری کردن عطر لکه دار شوند مانند پنبه، ابریشم، تری استات، چرم و یا جیر. برای از بین بردن لکه عطر روی لباس با چنین پارچه هایی می‌توانید از توصیه‌های زیر استفاده کنید.

  • زمانی که لکه تازه است میتوانید مرکز لکه را آغشته به آب کنید. اینگونه از پخش شدن لکه جلوگیری میکنید.
  • اگر لکه روی لباس شما کهنه شده فقط آغشته کردن به آب کافی نیست. می توانید از محلول زیر استفاده کنید.

یک واحد گلیسیرین، یک واحد مایع ظرفشویی و هشت واحد آب، برای اندازه گیری میتوانید از قاشق چایخوری برای لکه کوچک و قاشق غذاخوری برای لکه بزرگ استفاده کنید. محلول را قبل از استفاده کامل به هم بزنید.

  • محلول شوینده را فقط به مرکز لکه لباس بمالید و اگر به جایگزینی نیاز داشتید از الکل استفاده کنید. محلول های شوینده و محلول های الکلی تقریباً مثل همدیگر عمل میکنند. پس از استفاده از محلول یک ورق دستمال کاغذی را تا کنید و بالای لکه لباس قرار دهید. دستمال کاغذی را قرار میدهیم تا همانطور که محلول لکه لباس را از بین میبرد، دستمال کاغذی آن را جذب کند. هر ۱۰ دقیقه یک بار دستمال کاغذی را تعویض کنید زیرا لکه را به خود جذب کرده است. این کار را آنقدر ادامه دهید تا لکه به طور کامل از بین برود.
  • زمانی که لکه کاملا به وسیله محلول، الکل یا مواد شوینده پاک شد، برای اینکه مطمئن شوید که لکه از بین رفته، لباس را با آب شستشو دهید و آن را را آویزان کنید تا خشک شود.

ابریشم یا تری استات

برای پارچه ابریشمی آب را تا حد امکان روی پارچه بمالید. لکه های قدیمی و جدید چندان تفاوتی ندارند و چندان جاذب نیستند، اما لازم است که کل لکه لباس تا حد امکان خیس و از آب اشباع شود. پس از اشباع آب بر لکه عطر روی لباس، چند قطره گلیسیرین روی محل لک شده بریزید و آن را به آرامی با انگشتان خود مالش دهید، این نرم شدن لکه ها کمک میکند تا بتوان آنها را از بین برد.

پس از افزودن گلیسیرین، پارچه را زیر آب قرار دهید و به خوبی بشویید، در این مرحله باید از بین رفتن لکه عطر روی لباس را شاهد باشید.

اگر گلیسیرین لکه را به طور کامل پاک نکرد، یک محلول سرکه را درست کنید و به نسبت یک به یک آب و سرکه سفید اضافه کنید. سپس مقدار کمی از محلول را به پارچه یا اسفنج اضافه کنید تا بتوانید محلول را از مرکز لکه به آن بمالید. در آخر با آب شستشو دهید تا مابقی لکه از بین برود و لباس را آویزان و خشک کنید

چرم یا جیر

 نباید از آب بر روی پارچه چرمی یا جیر استفاده شود. از یک دستمال خشک کاغذی استفاده کرده و با انجام حرکات ضربه ای ملایم بر روی لکه لباس، تلاش به از بین بردن لکه عطر کنید.

 یک محلول از آب و صابون درست کنید. با تکان دادن ظرف یا چرخاندن دست در آب، کف ایجاد کنید.

با استفاده از دستان خود کف را بر روی اسفنج تمیز جمع کنید. با استفاده از اسفنج به آرامی بر روی لکه ضربه بزنید.

در صورت از بین بردن جزئی لکه عطر، اگر لکه هنوز کاملاً قابل مشاهده است، آنقدر آرد ذرت بپاشید که لکه را به آرامی بپوشاند. آرد ذرت در واقع می تواند لکه ها را جذب کند. بعد از حدود نیم ساعت، از یک برس موی خشک و سفت استفاده کنید تا ذرت را با ظرافت از پارچه چرم یا جیر مسواک بزنید. اگر لکه کاملاً از بین نرود، می توانید مراحل را تکرار کنید.

لکه عطر روی لباس

لکه عطر روی لباس

برای از بین بردن لکه های عطر می توانید از آب یا محلول آب، گلیسیرین و مایع ظرفشویی استفاده کنید. برای پاک کردن لکه لباس باید به جنس پارچه توجه کنید. برای پارچه ابریشمی اول باید پارچه را خیس کنید و سپس از گلیسیرن بر روی لکه بریزید. برای پارچه های چرم و جیر به جای آب از کف استفاده کنید. آرد ذرت نیز می تواند تاثیر خوبی در پاک کردن لکه از جیر و چرم داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *