دسته بندی نشده

چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود ؟

چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود

عطر ها مدل های بسیار مختلفی دارند. برخی از عطر ها برای هوای سرد و برخی دیگر از عطر ها برای هوای گرم استفاده می شوند. اما شاید از خود بپرسید که چرا برای تابستان باید از عطر های مخصوص استفاده کرد. علت این که در تابستان ها باید از عطر مخصوص استفاده کرد این است که بوی عطر در تابستان بهتر حس می شود. ما در این مقاله در مورد این که چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود توضیح داده ایم.

برای آگاهی و استفاده از تمامی خدمات ارائه شده توسط تیم مندلیف و خرید آنلاین عطر زنانه، مردانه و عطر کودک می توانید به وب سایت مندلیف مراجعه کنید.

علت بهتر احساس شدن بوی عطر در تابستان

چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود

حتما متوجه شده اید که گاهی اوقات عطر شما بوی متفاوتی از خود منتشر می کند. تمامی مولکول های عطر برای این که بتوانند رایحه خود را پخش کنند از گرما استفاده می کنند و این گرما معمولا از پوست شما گرفته می شود. این که پوست شما چه دمایی دارد؛ می تواند بر سرعت تبخیر و پراکنده شدن مولکول های آن اثر بگذارد و همین باعث می شود تا بوی عطر برای شما و اطرافیانتان متفاوت باشد.

برای این که بدانید چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود خوب است بگوییم که بهتر است در ماه های گرم سال از عطر های سبک تر استفاده کنید. زیرا در این ماه ها، نت های عطر بیشتر گرم می شوند و سریع تر روی پوست رایحه خود را پخش می کنند. هنگامی که هوا گرم است؛ مولکول های عطر سریع تر تبخیر می شوند. عکس این موضوع نیز درست است. در فصل های سرد سال که هوا سرد تر است؛ سرعت تبخیر عطر پایین می آید. به همین خاطر برای این که بدانید چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود؛ باید به علت کند تر شدن انتشار رایحه عطر در زمستان اشاره کنیم. در زمستان نت های ابتدایی و میانی عطر ماندگاری بیشتری به دلیل دمای پایین دارند؛ به همین علت است که باید همیشه در انتخاب عطر دقت کنید.

تاثیر دما در عطر

چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود

همان طور که توضیح دادیم آب و هوا می تواند روی عطر تاثیر بگذارد. هر چه دما بیشتر باشد؛ عمر نت های عطر کوتاه تر می شوند. اما هر چقدر که دما سرد تر باشد؛ نت های عطر عمر بیشتری خواهند داشت.

هنگامی که هوا گرم است؛ بدن مجبور است که برای متعادل کردن دمای خود، منافذ پوست را باز کند تا عرق ترشح کند. هنگامی که بدن عرق ترشح می کند و سطح بدن گرم می شود؛ مولکول های عطر فعال می شوند. به همین خاطر است که دمای بالا می تواند سرعت تبخیر شدن عطر را بالا ببرد. برای این که بدانید چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود باید گفت هوایی که سرد باشد باعث تبخیر شدن عطر نمی شود و اجازه می دهد تا تمامی نت های عطر فرصت کافی برای آزاد کردن رایحه خود داشته باشند. اگر بخواهیم به طور خیلی خلاصه در مورد ماندگاری بوی عطر بگوییم باید به این موضوع اشاره کنیم که نت های ابتدایی در زمستان ماندگاری بیشتر و در تابستان ماندگاری کمتری دارد.

رایحه های مناسب هر فصل

چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود

حال که متوجه شدید چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود؛ خوب است که به رایحه های مناسب هر فصل اشاره کنیم. همان طور که می دانید نحوه پخش شدن رایحه عطر و مدت ماندگاری آن بستگی به آب و هوا دارد. دمای سرد معمولا نت های قوی تر و شاداب تر را سرکوب می کند. به همین خاطر است که عطر های فصل گرم برای زمستان مناسب نیستند و نمی توان از آن ها در فصل سرد استفاده کرد.

برای این که بدانید چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود؛ خوب است بگوییم که رایحه های سبک تر در تابستان و بهار عملکرد بسیار بهتری دارند. گرما و رطوبت می توانند بوی عطر را در طول روز تغییر دهند. زیرا گرما اسانس ها را سریع تر تبخیر می کند و رطوبت نیز باعث می شود تا بیشتر عرق کنید و رایحه عطر را تغییر دهید.

روز های گرم و آفتابی : عطر های تازه

چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود

در روز های آفتابی و گرم، بهترین عطر هایی که می توان استفاده کرد؛ عطر هایی با نت های سبک، ترد و تازه هستند. برای این که بدانید چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود خوب است بدانید که نت های سبک بهترین هماهنگی را با هوای گرم دارند. برای مثال در این آب و هوا می توانید از رایحه های تابستانی مانند نعناع، شکوفه، پرتقال و ریحان استفاده کنید.

روز های سرد : رایحه های تند

روز های گرم و آفتابی : عطر های تازه

همان طور که می دانید به خاطر دمای بسیار پایین تر در زمستان نت های ابتدایی و میانی عطر زمان بسیار بیشتری دارند تا خود را نشان دهند و رایحه خود را منتشر کنند. به همین خاطر است که بهترین رایحه ها برای هوای سرد زمستانی رایحه های تندی مثل وانیل، عنبر، دارچین و بادیان است که بسیار گرم هستند.

به طور کلی برای این که بدانید چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود می توان گفت که در ماه های گرم تر باید از عطر هایی با رایحه سبک استفاده کرد. اما در ماه های سرد تر بهتر است که از عطر هایی با رایحه سنگین استفاده کنید. همیشه سعی کنید تا این قانون را رعایت کنید. زیرا همان طور که با عوض شدن فصل ها نحوه لباس پوشیدن ما عوض می شود؛ عطر مورد استفاده ما نیز باید تغییر کند. به همین خاطر است که استفاده از عطر زمستانه برای تابستان پیشنهاد نمی شود.

چگونه از عطر استفاده کنیم؟

چگونه از عطر استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد عادت دارند که عطر را روی مچ دست خود اسپری کنند و سپس آن را به هم بمالند. در واقع این کار اشتباه است؛ زیرا این کار باعث می شود عمر نت های عطر کوتاه تر شود. بهترین راه برای استفاده از آن این است که عطر را روی پوست خود به آرامی بمالید.

در این مقاله در مورد این که چرا بوی عطر در تابستان بهتر احساس می شود توضیح دادیم. در ابتدا در مورد علت بهتر احساس شدن بوی عطر در تابستان گفتیم و سپس به تاثیر دما بر روی عطر اشاره کردیم. در انتها نیز بهترین رایحه هایی که می توانید برای هر فصل استفاده کنید را نام برده و آن ها را معرفی کردیم. لازم به ذکر است که تیم مندلیف خدمات رایگانی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است که یکی از آن ها مندپیکستر (تست رایگان در محل) است. شما می توانید برای استفاده از این سرویس ها و خرید انواع ادکلن مردانه و زنانه می توانید به سایت مندلیف مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *